Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har ladeproblemer, noen tips?

Startet av Tesla-man, torsdag 06. mars 2014, klokken 23:38

« forrige - neste »

Tesla-man

Hvordan gjør dere det med bombrikke, dere som har fått bilen? 

Får ikke bestilt ny brikke før jeg har reg. nr.  Det betyr at jeg må kjøre uten de første dagene etter levering.  Går det greit eller er det noe hazzel med dette?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

pej

Det har ikke noe å si, om du får regning kan du bare ringe så sletter de det. Men lurt å få på plass brikka etter noen dager uansett.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Johnny

Siden denne tråden er såpass utdebatert allerede, så velger jeg å avspore den :)

Får nemlig ikke grønt lys. Har skiftet ut brikken også, men fortsatt helt dødt. Trikset med å holde den ut vinduet virket, men det er ikke praktisk i lengden. Den er plasert rett oppunder speilet.

Nå lurer jeg på om det er noe spesielt med denne frontruta siden jeg har vinterpakka. Noen andre somhar samme problem?
TMS og eGolf.

Lacaixxa

Hadde samme problem. Trodde dette gjaldt alle TMS. Brikken går ikke igjennom frontruten min, og må festes inne i nose cone.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

MyTess

Har lest her at mange plasserer brikken bak nosecone.

krister461

Slenger meg på denne. Hva gjør man i bygarasjen i Bergen når man enten venter på brikken eller om brikken ikke registreres?

Muffinman

Opplever også tilfeldig registrering av brikken. Har den bak konen.

Hyperstress

Sitat fra: Johnny på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:36
Siden denne tråden er såpass utdebatert allerede, så velger jeg å avspore den :)

Får nemlig ikke grønt lys. Har skiftet ut brikken også, men fortsatt helt dødt. Trikset med å holde den ut vinduet virket, men det er ikke praktisk i lengden. Den er plasert rett oppunder speilet.

Nå lurer jeg på om det er noe spesielt med denne frontruta siden jeg har vinterpakka. Noen andre somhar samme problem?

He he. Denne tråden utdebattert, etter to poster? ;)

Men har nok vært debattert godt i andre tråder. Skal det ikke være et felt på frontruta der brikken skal funke?
Om en får brikke fra bensinstasjon e.l. Så kan en sjekke regnr før en henter bilen (hvis den er registrert), og skaffe brikke på den måten.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hawkon

Sitat fra: krister461 på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:43
Slenger meg på denne. Hva gjør man i bygarasjen i Bergen når man enten venter på brikken eller om brikken ikke registreres?
Man trekker lapp når man skal inn og ringer på vakta når man skal ut. Jeg har brikke og avtale, men brikken registreres kanskje 1 av 10 ganger. I dag kjørte jeg med lånebil uten avtale også. Ikke noe problem. Litt mer tungvint enn det kunne vært, men vakta pleier å svare kjapt og åpner bommen for deg uten noe tull. Har ikke prøvd å plassere den i nosecone enda.
Finalized 16.08.2013
Levert! 11.02.2013
Grå, Pano, 19", Tech, Park, Lyd, Luft, Pakkehylle

Lacaixxa

Sitat fra: Hawkon på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:49
Sitat fra: krister461 på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:43
Man trekker lapp når man skal inn og ringer på vakta når man skal ut. Jeg har brikke og avtale, men brikken registreres kanskje 1 av 10 ganger. I dag kjørte jeg med lånebil uten avtale også. Ikke noe problem. Litt mer tungvint enn det kunne vært, men vakta pleier å svare kjapt og åpner bommen for deg uten noe tull. Har ikke prøvd å plassere den i nosecone enda.

Men fungerte bra for meg i bygarasjen når brikken ble fester i nose cone:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Harlex

Tror den ligger i hanskerommet eller noe. Og der ligger den godt... Tror ikke det lyser når jeg kjører forbi men jeg ser aldri noen faktura. Da er jeg fornøyd...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Johnny

Motivet mitt for å få det til å virke, er knyttet sterkt opp mot bygarasjen!

Brikken min er allerede plassert bak nosecone, men har ikke kommet så langt at jeg har passert bommen etter det.

TMS og eGolf.

Tesla-man

Sitat fra: Johnny på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:36

heheh...Good one ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Johnny

TMS og eGolf.

coskars

Skal den virke fra innsiden av frontruten må den plasseres i det "skraverte" feltet på høyreside av speilet.
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA