Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av KaiRK, torsdag 06. mars 2014, klokken 22:51

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Rio på onsdag 26. februar 2014, klokken 22:33
Jeg har fått skriftlig bekreftet fra selgeren at ***NORSKE*** e-Golf kommer MED varmepumpe.

Derimot er det ikke standard i Tyskland, derfor forvirringen.

Det er heller ikke på ekstrautstyrslisten.
Tyskerne kan derimot velge noe annet digg som vi ikke kan.
-Bluetooth premium med wlan i bilen
-Infrarød reflekterende frontrute
-Askebeger :)
-USB for iPhone
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

KaiRK

Sitat fra: Kent på onsdag 26. februar 2014, klokken 23:56
Sitat fra: KaiRK på onsdag 26. februar 2014, klokken 23:24
Håper virkelig dere har rett, og min forhandler feil! Har sendt en mail til moller, får håpe jeg får svar i løpet av formidagen i morgen.

Jeg tok den "sosiale" varianten, og spurte på facebook. Greit å få info fra så mange kilder som mulig:)

Ikke dumt!
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Vind

eGolf blir levert med Varmepumpe i Norge.  Det er standard - uten den ville bilen vært "ubrukelig" på vinterstid.  Så ingen grunn til bekymring.

..men det betyr senere at man skal være litt obs på bruktimporterte eGolf, da de ofte vil mangle det - men nå har vel franskmennene satt en stopper for den muligheten (med bindingstid på subsidiene)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

tomrh

Sitat fra: Kent på onsdag 26. februar 2014, klokken 17:17
Det finnes mange flere CHAdeMO-ladere en Comboladere akkurat nå, men regner med det gjevner seg ut etterhvert, men det er vel et lite pluss til Nissan der for øyeblikket.
Hvor raskt er "etterhvert"? Hurtigladeoperatørene er vel ikke pålagt å oppgradere eksisterende CHAdeMO med Combo? Det må være markedsstyrt, operatøren vil vel kun ta ekstrainvesteringen hvis det ser ut til å bli solgt mange nok elbiler med Combo. På østlandet kommer nok dette til å gå raskt, men i Trøndelag har jeg vanskelig for å se for meg at EVPower ivrer etter denne utbyggingen uten at salget av e-Up, i3 og e-Golf beviselig tar av. Og selv om nye hurtigladestasjoner bygges med Combo, så har utbyggingen i Trøndelag stagnert endel - de ønsker vel å se en inntjening på de eksisterende hurtigladerne først.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

mortenbar

E-golf kommer IKKE med varmepumpe før etter sommerferien!
dette er info fra importøren.

Øyvind.h

Sitat fra: tomrh på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:04
Sitat fra: Kent på onsdag 26. februar 2014, klokken 17:17
Det finnes mange flere CHAdeMO-ladere en Comboladere akkurat nå, men regner med det gjevner seg ut etterhvert, men det er vel et lite pluss til Nissan der for øyeblikket.
Hvor raskt er "etterhvert"? Hurtigladeoperatørene er vel ikke pålagt å oppgradere eksisterende CHAdeMO med Combo? Det må være markedsstyrt, operatøren vil vel kun ta ekstrainvesteringen hvis det ser ut til å bli solgt mange nok elbiler med Combo. På østlandet kommer nok dette til å gå raskt, men i Trøndelag har jeg vanskelig for å se for meg at EVPower ivrer etter denne utbyggingen uten at salget av e-Up, i3 og e-Golf beviselig tar av. Og selv om nye hurtigladestasjoner bygges med Combo, så har utbyggingen i Trøndelag stagnert endel - de ønsker vel å se en inntjening på de eksisterende hurtigladerne først.

Salget av i3 og Golf er vel beviselig ganske solid :) ?
Inntjeningen på ladestasjonene bør i løpet av kort tid også bli god, for her blir det KØ når laderne bare bygges om til delt CCS/CHAdeMO istedenfor helt separate ladere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sonus

Sitat fra: mortenbar på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:42

Jeg fikk beskjed om ikke før til Jul 2014. Om den kommer straks etter sommerferien vurderer vi å vente, men om det blir til Jul tar vi bilen nå med det samme. Når kan man si med sikkerhet når varmepumpen blir tilgjengelig?

mihkku

Fikk dette selv bekreftet fra en bekjent i Møller systemet. Da blir det ikke eGolf på meg i denne omgang da jeg kjører en del langturer på vinteren og ekstra rekkevidde er gull verdt. Det var 2 dager med glede og en dag med nedtur.

mihkku

Sitat fra: Sonus på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:19

Jeg fikk beskjed om ikke før til Jul 2014. Om den kommer straks etter sommerferien vurderer vi å vente, men om det blir til Jul tar vi bilen nå med det samme. Når kan man si med sikkerhet når varmepumpen blir tilgjengelig?
Sensommer er det jeg får vite og jul kan vel ikke klassifiseres som det. Kanskje de mener at levering er nærmere jul?

iAnders

Hei,
Jeg antar at denne varmepumpen blir ekstrautstyr? Har noen fått indikasjoner på hva prisen blir? Eller er det fortsatt uvisst om lanseringingsbilene kommer med eller uten varmepumpe?

Jeg bestilte en e-Golf i går, håper den kan takle en mild Stavanger-vinter  :) (men det vel akkurat da en varmepumpe ville fungert optimalt...)

diax

Jeg fikk akkurat svar på direkte spørsmål vedr. varmepumpe at bilen i første leveransen vil ha dette.

KaiRK

Sitat fra: iAnders på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:55
Hei,
Jeg antar at denne varmepumpen blir ekstrautstyr? Har noen fått indikasjoner på hva prisen blir? Eller er det fortsatt uvisst om lanseringingsbilene kommer med eller uten varmepumpe?

Jeg bestilte en e-Golf i går, håper den kan takle en mild Stavanger-vinter  :) (men det vel akkurat da en varmepumpe ville fungert optimalt...)

Stalltipset fra "min" selger er 5-6000.-. I følge VW skal varmepumpen bidra med opptil 20% lenger rekkevidde på vinterstid. Det kan jo også stemme om den er koblet til batteripakken (oppvarmede batterier), som det går noen vage rykter om.

Jeg fikk bekreftet via selger som var kontakt med Møller representat i Tyskland nå at varmepumpen ikke er inkludert på introbilene. Basert på dette og yttligere ekstra utstyr tilgjengelig mest sansynlig på sensommeren, kansellerte jeg min bestilling.

Egentlig litt kjedelig, jeg så virkelig frem til en sommer i eGolf! :)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

KaiRK

Sitat fra: diax på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:26
Jeg fikk akkurat svar på direkte spørsmål vedr. varmepumpe at bilen i første leveransen vil ha dette.

Håper Møller kan komme med samlet informasjon snart. Jeg har akkurat kansellert min bestilling basert på informasjon fra Møller på at dette IKKE er inkludert på introbilene  >:(
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

diax

Sitat fra: KaiRK på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:32
Håper Møller kan komme med samlet informasjon snart. Jeg har akkurat kansellert min bestilling basert på informasjon fra Møller på at dette IKKE er inkludert på introbilene  >:(

Den informasjonen burde absolutt vært mulig å finne på nettsidene. Men hvis det er slik at de første
bilene ikke har varmepumpe er det kanskje redde for at det skal påvirke det innledende salget negativt,
og av den grunn tåkelegger litt?

:-\ :o ???

iAnders

Takk for gode svar, jeg er enig i at VW må få klarhet i dette raskt. Jeg var sikker på at dette var standard-utstyr basert på at så mange medieartikler hevder dette (som jeg antar bygger på samme VW/Møller pressemelding). Men varmepumpe er jo ikke listet i spesifikasjonen til bilen så vidt jeg kan se.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA