Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Milzit, torsdag 06. mars 2014, klokken 08:54

« forrige - neste »

Milzit

Ser ut til at vi må en tur til Italia i en begravelse i Pasero, Italia. Totalt 2 282 km.

Hadde håpet at dette var en tur man kunne ta raskt nå, men etter å ha lest i den andre ferietråden her virker dette vil ta ganske lang tid nå.

Så  RWE var anbefalt men det står jo ingenting på sidene deres hvilkene som er Type 2 stasjoner, er eneste mulighet å hente ned E-Tankstellen appen? Tysken min er ikke altfor stiv heller.
https://www.rwe-mobility.com/web/cms/en/1195202/emobility/rwe-charging-post-finder/

Noen som har erfaring med Type 2 lading i Italia?
http://chargemap.com/ finnes det mest vanlig 16A kontakter virker det som.




Milzit

Hentet ned chargemap sin app, den har endel info om 22kW Type 2 ladere i Italia.

Hvor mange km/t gir dette med dobbeltlader? Er det disse som gir 100 km/t?

kennethl

Du kan jo ta biltog deler av veien kanskje?

krister461

Sitat fra: Milzit på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:14
Hentet ned chargemap sin app, den har endel info om 22kW Type 2 ladere i Italia.

Hvor mange km/t gir dette med dobbeltlader? Er det disse som gir 100 km/t?
Ja. :)

Milzit

Sitat fra: kennethl på tirsdag 25. februar 2014, klokken 18:09
Du kan jo ta biltog deler av veien kanskje?
Jeg sjekket på DB Autozug, men det er ventelister og må antagelig dra på fredag.

Milzit

#5
Mine kone har lagt opp følgende forslag til rute:
Oslo-Kiel med båt
Kiel-Bremen 2 1/2 time Type 2 lader 2 timer så vi får 200 km
Bremen-Wilnsdof 3 1/2 kjøring, Tesla SC
Wilnsdof-Jettingen 3 1/2 kjøring, Tesla SC
Jettingen-St. Anton 3 1/2 kjøring, Tesla SC

Fra St.Anton til destinasjon i Italia er det 650 km.
Hvis vi lader fult opp i St. Anton så burde det holde med en Type 2 ladestasjon et sted i underveis

Er det noen som har erfaring med lading i Italia..?


Milzit

Sitat fra: laumb på tirsdag 25. februar 2014, klokken 21:40
Modig!
:), mulig vi tar en overnatting underveis. Men vi trodde prisene på Kiel fergen var rimeligere nå utenfor sesongen, men det var nesten 7000 t/r. Så vi har ikke helt bestemt oss enda, det blir kanskje litt for lenge å være borte fra jobb også.

laumb

Aiai! 7000kr... Vi tok den vel og merke bare en vei i sommer - men da kostet det 1700kr med  bil og 2 personer i lugar med vindu...

Uansett - Utrolig kult om det blir gjennomført og erfaringene.. Vel, folk kommer til å sitte våken i kø over natta for å lese dem ;)

fredag

Sitat fra: Milzit på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:06
Ser ut til at vi må en tur til Italia i en begravelse i Pasero, Italia. Totalt 2 282 km.

Hadde håpet at dette var en tur man kunne ta raskt nå, men etter å ha lest i den andre ferietråden her virker dette vil ta ganske lang tid nå.

Så  RWE var anbefalt men det står jo ingenting på sidene deres hvilkene som er Type 2 stasjoner, er eneste mulighet å hente ned E-Tankstellen appen? Tysken min er ikke altfor stiv heller.
https://www.rwe-mobility.com/web/cms/en/1195202/emobility/rwe-charging-post-finder/

Noen som har erfaring med Type 2 lading i Italia?
http://chargemap.com/ finnes det mest vanlig 16A kontakter virker det som.

Høres ut som en spennende tur.

Det største problemet er at det er veldig kort tid på å skaffe seg ladekort.

Ring RWE på tlf +49 800 88 88 862 og hør med dem om mulighet for lading/ladekort/kupongkode i Tyskland. De snakker engelsk. Sjekk evt om du vil få 22kW av ladestolpen med tilgangen du får, eller om du kun vil få 11kW. Før fikk man feks kun 11kW ut av ladestolpene til RWE når man startet lading med sms.

Enel har 22kW ladere hele veien fra Lainate nordvest for Milano (333km fra St Anton) til Rimini. Disse skal være både type2 og type3c (fransk type kabel). Sjekk ut http://eneldrive.it/ eller ring dem på +39 800 069 850. Sjekk med Enel om du kan plukke opp ladekortet personlig i Milano, eller få det sendt til poste restante eller lignende. Kanskje Tesla-butikken i Milano kan hjelpe deg. Noen ganger må man ha et italiensk codice fiscale (slags personnr) for å bestille varer og tjenester i Italia, men dette går det an å skaffe seg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Sitat fra: Milzit på tirsdag 25. februar 2014, klokken 21:54
Men vi trodde prisene på Kiel fergen var rimeligere nå utenfor sesongen, men det var nesten 7000 t/r.

Ferge Larvik-Hirtshals er jo et alternativ? Hvis du har ladekort hos Clever?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Kallisman

Jeg tok en tur til Poing ved München i november med min Model S og ladet utelukkende på RWE sine ladestolper. For å starte lading med sms må du ha tysk simkort, men hvis du sender en e-post til Jens Meyer kan han hjelpe. Adressa finner du på RWE sine hjemmesider. Klikk på contact us og Norge. Du trenger da e-kwh-appen på smarttlf. Den får automatisk engelsk språk på min tlf. så du trenger ikke kunne mye tysk. Husk å skru på pre-autentisering i appen, hvis ikke blir det veldig trøblete å starte lading.

Alle RWE-stolpene jeg har prøvd er 22kw, men Model S lader vel foreløpig ikke med mer enn 18kw på 400V. Begrenset til 13A pr. lader, så 26A med dobbellader.
Dvs. Hvis din bil er som min får du ladet ca. 80km/t. Legg på en halvtime ekstra ladetid for 200 km.
Vær også oppmerksom på at ikke alle RWE-stolpene alltid er tilgjengelige. Noen steder stenger parkeringsplassen utenfor kontor eller åpningstid, selv om selve stolpen er åpen for lading døgnet rundt. Andre steder kan den være blokkert av fossilbiler. Sjekk gjerne status og info på lemnet.org. Den kan være mer utfyllende enn RWE sin egen info.

Beregn god tid på turen, og gå for hoteller med døgnåpen resepsjon. Små forsinkelser kan fort balle på seg.

Jeg holder på å planlegge neste tur nedover nå. Skal reise i mars. Satser på ferge til Hirtshals og kjøre gjennom Danmark denne gangen. Forrige gang tok jeg Kiel-ferga ned, og kjørte opp gjennom Sverige tilbake. I sørsverige er det dårlig med 22kw-lading, så der ble det 11kw lading i Malmö og IKEA Kållered.

Uansett, ha en god tur:-)
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

vrom

Modig :)

Litt side-topic, for oss som vurderer gøteborg /danmark, noen som vet konkret når de nødvendige SC åpner? (det står vinter 2014 på teslas sider, men noe av dette åpner vel før ?)

Tenker på oslo-gøteborg-hirtshals-kristiansand/larvik-oslo..

Lanber

Det er et prosjekt for spesielt interesserte dette. Lykke til! Jeg ville valgt fly

Stiania79

Sitat fra: Lanber på onsdag 26. februar 2014, klokken 11:50
Det er et prosjekt for spesielt interesserte dette. Lykke til! Jeg ville valgt fly

Fly? fysj og fysj

Tar med meg kone og barn med Tesla'n til Thailand i påsken!!!

he he
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA