Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Sepehr30, onsdag 05. mars 2014, klokken 20:57

« forrige - neste »

Sepehr30

Heisann,

Er fullstendig nybegynner i El-bil verden, men etter litt research har vi siktet oss inn på en Think City.
kona skal bruke den som pendle bil til og fra jobb som tilsvarer totalt 30km ca.

Har sett litt på denne men vil veldig gjerne ha deres meninger og synspunkt da jeg som sagt er rimelig fersk på dette området.

Bilen vi skal se på idag (og evt kjøpe) er en Think City 2010. 1 gangs registrert 11.11.10.
Gått 18000km, serviceheftet medfølger, EU-godkjent igår uten feil og frem til Mai 2016.
Moderne Litiumbatteri( som man finner i Leaf og Tesla) med en rekkevidde på 10mil på vinterstid.
Nye bremseskiver og Klosser.
Servo, ABS, Startsperre, osv.
Pen og strøken.

Pris 75.000

Jeg vet dessverre ikke noe mer enn dette, men skal som sagt se på bilen i ettermiddag.
Hadde satt stor pris på deres synspunkter og meninger.

Grunnen til at vi har valgt oss ut en Think City er fordi den er innenfor prisklassen vi er på utkikk etter. Og den virker som en mer stabilt og tryggere bil enn f.eks Reva eller Buddy.

Elmo

Jeg har ikke veldig mye peiling på Think, men har fulgt med litt.
Jeg tror det er en grei pris for den bilen. Du kan jo sammenlikne med alle andre på finn via denne linken http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE/FUEL=4&sort=0&keyword=Think&carmodelmake=0%2F6734&PRICE_FROM=50001&PRICE_TO=100000

Dobbelsjekk at varmeapparatet fungerer. Det er en av de tingene som jeg vet har streiket på disse bilene.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Sepehr30

Har sjekket veldig mye på Finn.no. Problemet er hvilken batteri type osv man skal velge.

Snakket også med RøhneSelmer på Sandvika som kan think bilene. Der sa de at de ikke hadde kjøpt en think med litium batteri da det nesten er umulig å få deler til det.
Han ville heller gått for Zebra dersom man skal ha en think da de kan få tak i deler til den...

så nå står jeg litt fast igjen. var egentlig ganske klar for å kjøpe denne bilen men ble veldig usikker.

offpist

Jeg var og prøvekjørte den omtalte think``n her om dagen.
Påpekte et par ting, som de bremsene og håndbrekket. Men det har han byttet/strammet etterpå.
Virker som er et greit kjøp. Og det virker som om det er mindre feil med Lithium batteriene.
Greit at man kan skaffe nye Zebra, men det er jo så dyrt at det lønner seg ikke.

Jeg ville uansett spurt om å låne den en dag for å gjør en ordentilig rekkevidde test før et eventuelt kjøp.

Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte den er fordi jeg ikke greier å bestemme meg for type bil..
Vingler mellom alt fra Think, via Leaf til E-Golf.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Sepehr30

Er jo ikke sikkert man trenger å bytte HELE batteriet heller dersom denne streiker (ZEBRA).

Blant annet er det flere verksteder som har deler til Zebra kontra Lithium.

Har det noe å si sånn generellt om bilen er 2008 modell, mens batteriet er nytt fra 2012?
Slik jeg forstår det er det jo batteriet som er det viktigste?

offpist

Antar du tenker på den i Drammen.
Men ja, batteripakken er viktigst.


Bare merk at den har ikke servostyring og varme i frontruten.
Som trekker ned en del for meg, da fruen skal bruke bilen mest.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA