Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilsyk?

Startet av kjam, onsdag 05. mars 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

stianel

man blir nok fornøyd uansett hva man velger  :) lykke til med nybil kjøp. ser frem til å lese bruker erfaringer fremover.

Lovund81

Vi vurderer phev instyle+, sportspakke, med levering i Mars/April 2015.
Spennende bil som passer oss meget godt føler vi (Mye småkjøring, vi er bosatt på en øy), og med de erfaringer som dere har delt i dette forumet er følelsen god.

Litt usikker på om tilbudet vi har fått fra forhandler er godt.

488.000,-
Da tror jeg det meste er med, bl.a Bagasjeromstrau, skvettlapper, tilhengerfeste(avtagbart), 17" vinterhjul ++

De mener da at de også har gitt meg en meget god rabatt.

Kommentarer ?

Dersom det ikke er ønskelig med prisdiskusjoner i denne tråden sletter jeg innlegget :)

Finfyr

Sitat fra: Lovund81 på lørdag 24. januar 2015, klokken 07:07
Vi vurderer phev instyle+, sportspakke, med levering i Mars/April 2015.
Spennende bil som passer oss meget godt føler vi (Mye småkjøring, vi er bosatt på en øy), og med de erfaringer som dere har delt i dette forumet er følelsen god.

Litt usikker på om tilbudet vi har fått fra forhandler er godt.

488.000,-
Da tror jeg det meste er med, bl.a Bagasjeromstrau, skvettlapper, tilhengerfeste(avtagbart), 17" vinterhjul ++

De mener da at de også har gitt meg en meget god rabatt.

Kommentarer ?

Dersom det ikke er ønskelig med prisdiskusjoner i denne tråden sletter jeg innlegget :)

Vi fikk et tilbud på en Instyle+ med sportspakke, metallic, vinterdekk og fast tilhengerfeste til 487 000,-.
Skvettlapper en del av sportspakken eller ekstrautstyr?

Bestilte selv en svart Intense med sportspakke igår. Levering i mai :) 

stianel

Sitat fra: Finfyr på lørdag 24. januar 2015, klokken 09:19
Sitat fra: Lovund81 på lørdag 24. januar 2015, klokken 07:07
Vi vurderer phev instyle+, sportspakke, med levering i Mars/April 2015.
Spennende bil som passer oss meget godt føler vi (Mye småkjøring, vi er bosatt på en øy), og med de erfaringer som dere har delt i dette forumet er følelsen god.

Litt usikker på om tilbudet vi har fått fra forhandler er godt.

488.000,-
Da tror jeg det meste er med, bl.a Bagasjeromstrau, skvettlapper, tilhengerfeste(avtagbart), 17" vinterhjul ++

De mener da at de også har gitt meg en meget god rabatt.

Kommentarer ?

Dersom det ikke er ønskelig med prisdiskusjoner i denne tråden sletter jeg innlegget :)

Vi fikk et tilbud på en Instyle+ med sportspakke, metallic, vinterdekk og fast tilhengerfeste til 487 000,-.
Skvettlapper en del av sportspakken eller ekstrautstyr?

Bestilte selv en svart Intense med sportspakke igår. Levering i mai :)

Gratulere  :)
Vi kjøpte instyle+ med vinterdekk og krok for 470.000. Var med titanium gray.

Lovund81

Sitat fra: Finfyr på lørdag 24. januar 2015, klokken 09:19
Sitat fra: Lovund81 på lørdag 24. januar 2015, klokken 07:07
Vi vurderer phev instyle+, sportspakke, med levering i Mars/April 2015.
Spennende bil som passer oss meget godt føler vi (Mye småkjøring, vi er bosatt på en øy), og med de erfaringer som dere har delt i dette forumet er følelsen god.

Litt usikker på om tilbudet vi har fått fra forhandler er godt.

488.000,-
Da tror jeg det meste er med, bl.a Bagasjeromstrau, skvettlapper, tilhengerfeste(avtagbart), 17" vinterhjul ++

De mener da at de også har gitt meg en meget god rabatt.

Kommentarer ?

Dersom det ikke er ønskelig med prisdiskusjoner i denne tråden sletter jeg innlegget :)

Vi fikk et tilbud på en Instyle+ med sportspakke, metallic, vinterdekk og fast tilhengerfeste til 487 000,-.
Skvettlapper en del av sportspakken eller ekstrautstyr?

Bestilte selv en svart Intense med sportspakke igår. Levering i mai :)

Gratulerer! :)

Skvettlapper er ekstrautstyr (1800,-).
Vi har fått en grei pris på vår Touran2011 ved innbytte, men håper vi kan får totalprisen ned etpar lapper til. :)

dissern

Sitat fra: Lovund81 på lørdag 24. januar 2015, klokken 15:08

Skvettlapper er ekstrautstyr (1800,-).


Hei,

Er dette skvettlapper lakkert i bilens farge?

Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

mayadan

Nei.
Bestilte med skvettlapper foran. Var kun mulig å velge svart plast. Greit å ha. Lite synlige, og tipper det tar unna endel skitt.

stianel

Sitat fra: mayadan på søndag 25. januar 2015, klokken 23:05
Nei.
Bestilte med skvettlapper foran. Var kun mulig å velge svart plast. Greit å ha. Lite synlige, og tipper det tar unna endel skitt.

har du noe bilde hvordan den ser ut med? blir nok å etterbestille. kjekt å ha.

olabt

Hvordan er erfaringene med 4wd systemet for dere som har vært noen turer på fjellet med bilen?

Dette er veldig viktig for oss da vi kjører mye på krevende vei både sommer og vinter.

Er litt skeptisk... forstår det slik at forhjulene kan drives av både el- og bensin mens bakhjulene kun av el.. høres ut som det gir litt begrensninger ift hvor mye krefter man kan få på bakhjulene.
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

erik e

Tesla har jo bare EL og det går jo meget bra. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

aaa3

Sitat fra: olabt på tirsdag 27. januar 2015, klokken 22:48
Hvordan er erfaringene med 4wd systemet for dere som har vært noen turer på fjellet med bilen?
...
Er litt skeptisk... forstår det slik at forhjulene kan drives av både el- og bensin mens bakhjulene kun av el.. høres ut som det gir litt begrensninger ift hvor mye krefter man kan få på bakhjulene.

Ved lave hastigheter (<70 km/t) vil det alltid være bare EL-drift på hjulene, ikke direktedrift fra bensinmotoren. Dette er bare en fordel, da EL-motorene har fantastisk pådrag ved lave turtall.
Bruk 4WD-Lock og slå av antispinn/antiskrens, og du kommer fram!
Men bakkeklaringen er ikke som på en LandCruiser, da...  ;)

Lille Bilen

asbaas
Hvorfor skal man slå av antispinn/antiskrens?
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

aaa3

#102
Antispinn/antiskrens kan reduserer kraften til et eller flere hjul når det er veldig glatt og/eller man sitter fast. For å øke framdriften er det da en fordel å slå av  antispinn/antiskrens. Men bare ved lave hastigheter! Dette er kun for bruk hvis det er vanskelig å komme fram, og man trenger så jevn fordelt kraft som mulig på alle hjul.
Det er en knapp i øvre knapperad til venstre for rattet som ser ut som en bil som har fått sladd. Trykk og hold i minst 3 sek. til det dukker opp et tilsvarende oransje symbol i instrumentpanelet, og antispinn/antiskrens er slått av.
Det heter vel egentlig ASC (Active Stability Control), se kap. 7 i instruksjonsboka.

tomrh

Sitat fra: asbaas på onsdag 28. januar 2015, klokken 09:52
Antispinn/antiskrens kan reduserer kraften til et eller flere hjul når det er veldig glatt og/eller man sitter fast.
Er ESP i overkant hissig til å koble inn på outlanderen?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

aaa3

Sitat fra: tomrh på onsdag 28. januar 2015, klokken 13:53
Er ESP i overkant hissig til å koble inn på outlanderen?
Nei, det har jeg ikke erfart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA