Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilsyk?

Startet av kjam, onsdag 05. mars 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

kjam

Hei. Er det noen som har fått bilen? Fint om du kan skrive litt om erfaring . Fornøyd ,misfornøyd? Ol. Jeg vurdere denne bilen . Men er litt usikker om den er verdt penga. :)  :)
Ny Euroleaf 18.07.2013
Outlander phev 11.03.2014

diax

Hei kjam. Jeg kjenner ingen som enda har fått bilen. Men vet min forhandler leverte ut noen eksemplarer nå på lørdag. Jeg har bestilt og fått antydet levering i slutten av mars.

Se forøvrig denne tråden for erfaringer så lang: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12203.0.html

kjam

Jeg var hos forhandleren i dag . Han kunne fortelle at han har levert ut mange biler forrige uke og ca 2 leveringer pr dag hele denne uken. Fint om noen av de som har fått bilen kan fortelle litt og dele det med oss som fortsatt er usikker.
Ny Euroleaf 18.07.2013

ErikMe

Får min svarte med svart interiør Instyle på Onsdag etter planen. Signerte for en uke siden. De hadde en svart på lager etter en prøvekjøring så det var flaks.

Hos min forhandler sto PHEV'ene nesten på rekke og rad for utlevering. Blir nok levert ut en del biler om dagen.

kjam

Sitat fra: ErikMe på mandag 24. februar 2014, klokken 21:11
Får min svarte med svart interiør Instyle på Onsdag etter planen. Signerte for en uke siden. De hadde en svart på lager etter en prøvekjøring så det var flaks.

Hos min forhandler sto PHEV'ene nesten på rekke og rad for utlevering. Blir nok levert ut en del biler om dagen.

Husk å skrive litt om det når du får bilen og kjørt den litt.
Ny Euroleaf 18.07.2013

ErikMe

Akkurat kjørt hjem PHEV'en. Veldig fin i sort  :) Men selvsagt blir den fort skitten.

Den sto oppvarmet i garasje hos forhandler. 20-30 % strøm på batteriet. Kjørte hjem på 1.2 dl pr mil :) Bensinmotoren slo seg på umiddelbart da jeg måtte starte "de-fog" på fremruta. Det var 1-2 plus og det snødde. Dogger fort. Klima anlegget hadde inntil da stått "off" Dette skjedde på slutten av den korte turen hjem og fikk ikke observert hvordan dette påvirket forbruket.

Satt den på lading da jeg kom hjem, skal prøvekjøre mer etter jobb. Synes bilen er komfortabel å kjøre, skulle vært morsomt å sammenligne støy/komfort med Audi Q5 og BMW X3. Sikkert mye mer sportslig men komforten tror jeg er på høyde :)

diax

ErikMe

I kveld har jeg koblet Ipad Mini'n min til PHEV'en. Gikk greit. Kan sitte i stua og kontrollere klima anlegg / lys / lading etc..

Etter at IPad'n og bilen hadde kontakt ble jeg spurt om å oppgradere PHEV'en. Da holdt den på ca 10-15 minutter påfulgt av en re-start. Litt merkelig i og med at jeg ikke hadde noe internet forbindelse på IPAD'n da dette pågikk. Må ha ligget i selve fjernkontroll programvaren.

Litt festlig at man kan "konfigurere" bilen med fjernkontrollen. Feks gikk jeg inn og slo av "Auto Fold Mirros" hver gang den låses. Synes det er en uting at speilene dras inn hver gang jeg låser.

Ellers følger det med en "bibel". Ca 1000 sider skulle jeg tro.

Etter 17 minutter varme-klimakontroll fra fjernkontrollen var det "stue temperatur" i bilen. 1 Pluss grad ute, er nok ikke så varmt hvis det er -10

ErikMe

Dagens logg :)

Startet dagen med å varme bilen fra fjernkontrollen. 10 minutter mens ladekabelen fortsatt sto i. Bilen var fulladet og varm da jeg satt meg inn.

Kjørte en tur på ca 90 km. Inkludert to "parkerings pauser" på 5 minutt mens bilen "gikk". Vifter etc holdt bilen varm. Mest motorvei med et lite innslag av småveier i bratt terreng.

Batteriet holdt 38 km på E6. Regn og 3 +.  Lå vel i 110 ca. Forbruk ihht kjørecomputeren var 5.3 på hele turen da jeg parkerte.

Den første delen av turen slo ikke motoren seg på før jeg startet klima'n. Noe jeg gjorde etter en 6-7 km.

Den adaptive fartsholderen hjelper ikke til på drivstoff forbruket i allefall. Bremser og justerer på motorveien da det er litt trafikk og man gjør litt fil-skifte her og der. Men behagelig selvsagt.

ErikMe

Sitat fra: ErikMe på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:13
Dagens logg :)

Startet dagen med å varme bilen fra fjernkontrollen. 10 minutter mens ladekabelen fortsatt sto i. Bilen var fulladet og varm da jeg satt meg inn.

Kjørte en tur på ca 90 km. Inkludert to "parkerings pauser" på 5 minutt mens bilen "gikk". Vifter etc holdt bilen varm. Mest motorvei med et lite innslag av småveier i bratt terreng.

Batteriet holdt 38 km på E6. Regn og 3 +.  Lå vel i 110 ca. Forbruk ihht kjørecomputeren var 5.3 på hele turen da jeg parkerte.

Den første delen av turen slo ikke motoren seg på før jeg startet klima'n. Noe jeg gjorde etter en 6-7 km.

Den adaptive fartsholderen hjelper ikke til på drivstoff forbruket i allefall. Bremser og justerer på motorveien da det er litt trafikk og man gjør litt fil-skifte her og der. Men behagelig selvsagt.

Kjørte akkurat samme strekning nå med fulladet batteri. 4.5 i totalt forbruk.

diax

Ønsker flere logger ErikMe..... det er helt forferdelig å skulle lide seg igjennom en hel måned til
før jeg får min egen Outlander.

kjam

Hei Erikme. Eller noen andre .Hva viser batterinivået når den er fullladet? Viser den 52 km  som de sier? Jeg skal til forhandler i morgen. Regner med at jeg bestiller bilen.
Ny Euroleaf 18.07.2013

diax

Sitat fra: kjam på fredag 28. februar 2014, klokken 19:18
Hei Erikme. Eller noen andre .Hva viser batterinivået når den er fullladet? Viser den 52 km  som de sier?

Når jeg prøvekjørte bilen var det -5 grader, og med 50% batteri viste bilen 27km kjørelengde.

ErikMe

Sitat fra: diax på fredag 28. februar 2014, klokken 16:53
Ønsker flere logger ErikMe..... det er helt forferdelig å skulle lide seg igjennom en hel måned til
før jeg får min egen Outlander.

Har du ringt forhandler og mast litt ?  I følge min forhandler fantes det biler som var tilgjengelig utenom bestilling. Selvsagt ikke valgfrie farger. Svart, grå og "lyseblå" var tilgjengelig på ganske rask levering da jeg undersøkte.

Fortsatt glad i bilen etter noen dagers eie :)

ErikMe

Sitat fra: kjam på fredag 28. februar 2014, klokken 19:18
Hei Erikme. Eller noen andre .Hva viser batterinivået når den er fullladet? Viser den 52 km  som de sier? Jeg skal til forhandler i morgen. Regner med at jeg bestiller bilen.

Bilen min er "splitt ny" vet ikke om batteriet må kjøres inn etc... Den viste 42 km da jeg hadde fullt batteri. Mulig den hadde regulert ned litt pga lav temperatur ? Jeg hadde også varmet opp bilen med fjernkontroll rett før jeg dro.

Kjørte ca 42 km på strøm så estimatet var ganske riktig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA