Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Soul elbil i 2014

Startet av Liza, onsdag 05. mars 2014, klokken 11:29

« forrige - neste »

Liza

Hei Jeg vurderer å kjøpe min første bil. Den trenger ikke å ha spesielle behov annet enn å ta meg fra a-b. Bilen skal i hovedsak brukes til å kjøre datteren min (9 år) til og fra trening, da hun trener 7 ganger i uken og vi bruker veldig mye tid til og fra. Har et budsjett på rundt 30 000kr. Jeg er student og derfor er ikke budsjettet så høyt. Bilen bør helst kunne vare i tre år uten store reperasjonsutgifter. Har sett på to ulike Think biler i Hordaland. Bor i Bergen og har ikke mulighet til å dra så langt for å prøvekjøre og hente bil. Den første bilens eier er veldig unnvikende når jeg spør om bilen, så jeg har igrunnen bestemt meg for å ikke kjøpe den. Eieren til bil nr 2 påstår det er ingenting i veien med bilen, batteriet er bra og hun selger derfor den ikke til mindre enn 32 000kr.

Bil 1: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46731953&searchclickthrough=true

Bil 2: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46710425&searchclickthrough=true

Grunnen til jeg ser på elbil er at det er blir mye bompasseringer og årsavgiften er svært liten. I tillegg får jeg gratis parkering og betaler 50 kr måneden for strøm til bilen her jeg bor.
Hva bør jeg se etter? Er bil nr 2 et godt valg for meg? Er det andre ting jeg bør tenke på?
Bergen

Elmo

#1