Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Verdifall/Annenhåndsverdi.

Startet av Tommen, onsdag 05. mars 2014, klokken 07:03

« forrige - neste »

Tommen

Noen som vet om det går an og bruke grønn kontakt sine ladekort på ishavveien sine hurtigladere ?  8)

masae

Kan du bruker Statoil-kortet hos Shell?
Grønn kontakt og ishavsveien er konkurrenter, så det ville vært rart om det gikk.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Tommen

Grunnen til eg spør er pga en anna tråd eg har starta der en skriver at han muligens trudde det gikk.
Sånt er egentlig jævlig unødvendig og kommentere på grunn av dette fort kan bli en Statoil Shell debatt.

jkirkebo

Sitat fra: masae på mandag 24. februar 2014, klokken 14:43
Grønn kontakt og ishavsveien er konkurrenter, så det ville vært rart om det gikk.

Ishavsveiens kort har ihvertfall tidligere virket på Eidsivas ladere, som nå er overtatt av Grønn Kontakt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tommen

Selv om eg ikkje ble noe klokere setter eg pris på et fornuftig svar :-)

snurre100

På siden til Ishavsveien står det hvem de samarbeider med og Grønn kontakt er ikke oppført.

http://www.ishavsveien.no/ladesteder/
Venter på Kia E Niro

Leon

Sitat fra: jkirkebo på mandag 24. februar 2014, klokken 15:07
Sitat fra: masae på mandag 24. februar 2014, klokken 14:43

Ishavsveiens kort har ihvertfall tidligere virket på Eidsivas ladere, som nå er overtatt av Grønn Kontakt.

På Eidsivas ladere kan man bruke ladekort både fra Grønn Kontakt og Ishavsveien. Har selv brukt førstnevnte. Har ikke hørt noe om at Grønn Kontakt har overtatt Eidsiva sine ladere. Er nok kun snakk om et samarbeid. Eidsiva har ikke noe eget ladekort. Deres betalingsløsning er Visa/Mastercard, 44 kr for 20/15 minutter. 
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

kjbu

Hurtiglade-systemet i Norge er en farsott. Myndigheter har vært på bærtur.

Tenk hvis Statoil fantes kun i Østfold, og hvis du skulle gjennom Østfold og fylle bensin måtte du forhåndsbetale for 1000L bensin........og må skaffe deg Statoil-kort før du kommer dit.

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

el-snorre

Sitat fra: Tommen på mandag 24. februar 2014, klokken 14:05
Noen som vet om det går an og bruke grønn kontakt sine ladekort på ishavveien sine hurtigladere ?  8)

Per i dag nei. Operatørene har dog en intensjon om at de skal kunne bruke hverandres ladere. Ishavsveien har enda ikke noe datasystem som tillater roming, noe som betyr at det finnes en liste over godkjente kort i hver lader de har.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

svingen

@el-snorre men skulle ikke dem bli solgt? ref http://elbil.no/ladestasjoner/1179-ishavsveien-skal-vaere-solgt
ville vært fint om man kunne fått oppklart det her,dem har vel langt etterslep får ladere som dem har fått støtte til? og videre kommer vel ikke dem "nye" som dem har fått godkjent (venter på hurtigladere i gran) håper noen kjøper dem fort,slik att man kan starte og bruke de hurtigladerene og nei 1000 kr får ett klipperkort er ikke aktuelt får meg :( bruker kanskje 1-3 ganger i året
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA