Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Info"display lukkes ikke

Startet av Teslanewbie, tirsdag 04. mars 2014, klokken 12:02

« forrige - neste »

Teslanewbie

1) adaptiv radarstyrt cruise
2) toppview ( kamera rundt bilen som gir fuglebilde av bilen, gjør det lettere å parkere)
3) adaptive xenonlys, spyling av lyktene
4)automatisk avbledning av hellys ved møte med annen bil.
5) kamera i bagasjerommet for å monitorere barn i den3 seteraden, denne burde vær koblet til head display
6) head up display
7) softclose av dører
8 ) automatisk åpning og lukking av Frunk-en på samme måte som ved bagasjerommet  for å unngå riper og bulker på panser og for å unngå skitt på hendene
9) 4g
10) luftdyser til 3 seterad
11) knapper i midtkonsollen slik som på Aston Martin isteden for gearspak på rattstangen.

Etc
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

#1
Sitat10) luftdyser til 3 seterad for å unngå riper og bulker på panser og for å unngå skitt på hendene

Du må nesten forklare denne.

Uenig i 11. Det området er avsatt til håndveska til fruen.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på søndag 23. februar 2014, klokken 13:36
Du må nesten forklare nr. 10.

Uenig i 11. Det området er avsatt til håndveska til fruen.

Ha ha , nr 10 var feil .. Har rettet det nå :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tstens

Hei
12)ønsker førersetet flytter seg bakover 5-6 cm når bilen settes i P .For å ungå unødig slitasje v inn/utstigning.
føler at den røde"trimmen" på performance setene får juling av olabuksene nå man sklir ned i setet.Hvor lenge holder det seg pent?
Terje
P85,White

Espen Hugaas Andersen

#4
8 er relatert til sikkerhet. Slik jeg har forstått det er det ikke lov med en mekanisme som åpner seg selv i det tilfelle at det skulle skje mens man var i bevegelse.

13) Kameraer i stedet for sidespeil (også relatert til sikkerhet)
14) Rekkeviddeberegningsmodellen til i3, når man har valgt en destinasjon.
15) Forhåndslastede kart når man ikke er innenfor mobildekning.
16) Raskere nettleser
17) Integrert dashcam
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 23. februar 2014, klokken 13:50
14) Rekkeviddeberegningsmodellen til i3, når man har valgt en destinasjon.

Denne er nr 3 for meg etter adaptiv cruise & dynamisk justering av lys (ala DLA til VW, ikke bare enkel blending).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 23. februar 2014, klokken 13:50
8 er relatert til sikkerhet. Slik jeg har forstått det er det ikke lov med en mekanisme som åpner seg selv i det tilfelle at det skulle skje mens man var i bevegelse.

En sekundær, uavhengig interlock burde fikse det problemet. Altså en ekstra lås som er uavhengig av den vanlige åpnemekanismen og som aktiviseres automatisk når hjulene ruller.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. februar 2014, klokken 16:26
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 23. februar 2014, klokken 13:50
8 er relatert til sikkerhet. Slik jeg har forstått det er det ikke lov med en mekanisme som åpner seg selv i det tilfelle at det skulle skje mens man var i bevegelse.

En sekundær, uavhengig interlock burde fikse det problemet. Altså en ekstra lås som er uavhengig av den vanlige åpnemekanismen og som aktiviseres automatisk når hjulene ruller.

Akkurat som f.eks. idiot-sperren som er på girlås når man legger inn P.

Dashcam hadde nok datatilsynet satt en stopper for.

Forøvrig synes jeg fugleperspektivet hørtes genialt ut, sammen med f.eks. ladeport på begge sider, mulighet for å slå av ESP(selv om det er delvis løst...), nattmodus alà SAAB hvor alt er dødt bortsett fra speedo og kw. Og sikkert mye mer :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Øyvind.h

1. Elektrisk åpning/lukking av forgasjerommet :)
2. Head up display
3. Adaptiv cruise
4. Rekkevidde-beregner som tar topografi, vær etc. med i kalkulasjonen, slik som BMW har fått til
5. Adaptive lys, og gjerne automatiske fjernlys som korrigerer for fotgjengere i lav og middels hastighet

Ellers ikke så mye jeg savner. Ønsker i hvert fall ikke at gearet flyttes! Genial plassering nå rett ved høyre hånd. Alltid umiddelbart tilgjengelig, noe det ikke vil være om gearet flyttes ned mellom setene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

valvolainen

Estimat av rekkevidde kontinuerlig basert på 'since last charge'.
Høydeangivelse en eller annen plass i gps.

Dette er begge deler ting som allerede eksisterer, så det bør la seg gjøre å få til:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Go-carter på søndag 23. februar 2014, klokken 16:32Dashcam hadde nok datatilsynet satt en stopper for.
Faktisk ikke. De har ingenting i mot det om det er en selv som har lyst på det. Om det er arbeidsgiver derimot, så har de noe i mot det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OleT

Sitat fra: tstens på søndag 23. februar 2014, klokken 13:49
Hei
12)ønsker førersetet flytter seg bakover 5-6 cm når bilen settes i P .For å ungå unødig slitasje v inn/utstigning.
føler at den røde"trimmen" på performance setene får juling av olabuksene nå man sklir ned i setet.Hvor lenge holder det seg pent?
Terje

Jeg har en egen "innut" førerprofil som skyver setet litt bak og ned, og løfter rattet - nettopp for å gjøre det enklere å komme ut av bilen.

Og olabukser bruker jeg aldri..
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Knut Øygard

Er likeretterne i bilen reversible slik at de kan produsere vekselstrøm fra batteriet?

Schuko stikkontakt i høyre baklykt motsatt av der ladeporten sitter hadde vært kjekt. For å kunne bruke elverktøy på steder det ikke er strøm, smørejern, nødstrøm når strømmen er borte osv. En Schuko inne i bilen hadde også vært fint - strøm til laptop, lade hodelykta og annet småtteri.

Når AMS blir utbredt kunne det vært interessant å kunne kjøre strøm ut og inn av nettet avhengig av strømpris. Har sett mange tegninger av fremtidens strømnett: "smart-grid" der elbiler som energilager inngår. Men da er nok 1-fase 16A uttak litt stusselig.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA