Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

Cydonia

En ting jeg lurer litt på: Hvordan og når lades egentlig 12V-batteriet? Bilen må jo alltid ha et fulladet 12V-batteri for all elektronikk, lys, etc. Forsynes 12V-anlegget med ladestrøm under kjøring, selv om bensinmotoren ikke brukes? Høyspenningen fra hovedbatteriet blir vel ikke omformet til 12V.
Hyundai KONA electric 2018

toreolav

Sitat fra: Cydonia på lørdag 25. april 2015, klokken 11:56
En ting jeg lurer litt på: Hvordan og når lades egentlig 12V-batteriet? Bilen må jo alltid ha et fulladet 12V-batteri for all elektronikk, lys, etc. Forsynes 12V-anlegget med ladestrøm under kjøring, selv om bensinmotoren ikke brukes? Høyspenningen fra hovedbatteriet blir vel ikke omformet til 12V.

12V batteriet brukes vel normalt sett omtrent kun til oppstart av motor, under kjøring genererer dynamo strøm til alt av elektronikk. Denne lader også 12V batteri under kjøring.
Hvordan dette blir dersom en kun kjører i e-mode, er jeg derimot ikke sikker på.
Kanskje lurt å switche over på hybrid-mode innimellom for å kjøre forbrenningsmotoren litt og lade 12V batteri.

DannyMT

Sitat fra: Eple på lørdag 25. april 2015, klokken 08:25
Uheldig eller heldig. Jeg ba spesielt om en 2016 modell da jeg kjøpte bilen i januar og fikk beskjed om at jeg da risikerte å vente til desember.  Både produksjons uke og levering er fortsatt helt i det blå. En kan vente og vente på noe nytt og bedre hele tiden i det uendelige men før eller siden må en jo kjøpe noe. Selv ventet jeg fordi jeg trengte mer penger til å finansiere bilen. Hadde ikke råd til å få den før sommeren. En kan jo koble mobilen til dagens modell også så er det eneste endringen fra 15 til 16 så burde en kanskje vente på 2017 modellen. Skulle ikke forundre meg om det da kommer en facelift  ;D

Ja, det er vel heller jeg som skal være vanskelig nå :-D Men MIB II skal jo være hakke kvassere, men igjen... Er bare kjipt at jeg nå er såpass nærme 2016 modellen, men får trolig 2015.

Jeg ble også forespilt høsten, og helt fram til november. Fikk plutselig en fin beskjed rett over påska at den kommer i slutten av mai :D
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

anorway

Jeg vil nok tror at de som venter på 2016 modellen i Norge ikke vil få denne før tidligst Q4 2015, eventuelt Q1 2016.

Med tanke på at leveringen av 2015 modellen nettopp begynte for et par uker siden.

GTE

Sitat fra: Hdloop på fredag 24. april 2015, klokken 21:03
Jeg bestiller Carbon Steel Grey med alt unntatt pano men m/h.feste - er veldig usikker på skinn. Kan muligens være lurt når man skal selge igjen?

Jeg har Vienna-skinn i min og angrer definitivt ikke. Var litt tvilende til skinn siden jeg har rullet rundt i en RAV4 med gamle dårlige skinnseter før GTE'n. Men jeg ble VELDIG positivt overasket, ikke bare hvor fine setene er, men også hvor utrolig behagelig de er å sitte i.
Er nok litt som selgeren sa angående forskjellen av kvalitet på skinnseter. GTE har definitivt bra kvalitet på skinne i setene.


MortenA

Jeg lurer på følgende(og det er ikke ment for å være provoserende)? Hvorfor skal vi egentlig ha denne nye bilen? Hvis målet var å få en bil med fet stereo, da hadde det jo vært mye enklere å kjøpe seg en brukt Ford Sierra til 10.000 spenn og banke inn noen svæære greier på 1000 watt eller mer. Hvis målet var å bruke så lite bensin som mulig, er det jo bare å kjøpe seg en godt brukt Think. Fant en fin en her til 22.000 spenn http://www.finn.no/finn/car/used/result?carmodelmake=0%2F6734&enginefuel=0%2F4&sort=4

Er det noen som tar påenget? Hvis man lurer på hva som lader 12-volts batteriet, er det jo bare å kjøre den fine 1.4-liters TSI-motoren litt. Hvor sykt kjipe skal man bli. Så vidt jeg sjekket sist var gjennomsnittslønnen i Norge rund 450.000 i året. Hallooooo! Dette er en grei Golf med et potensial for å være en veldig god gjennomsnitts hverdagsbil med under gjennomsnittet av forbruk.

Skjønner at dette forumet heter elbilforum.no, men det får da være grenser.

Og dette var mitt garantert siste innlegg.

God tur!


DannyMT

Sitat fra: MortenA på søndag 26. april 2015, klokken 00:13
Jeg lurer på følgende(og det er ikke ment for å være provoserende)? Hvorfor skal vi egentlig ha denne nye bilen? Hvis målet var å få en bil med fet stereo, da hadde det jo vært mye enklere å kjøpe seg en brukt Ford Sierra til 10.000 spenn og banke inn noen svæære greier på 1000 watt eller mer. Hvis målet var å bruke så lite bensin som mulig, er det jo bare å kjøpe seg en godt brukt Think. Fant en fin en her til 22.000 spenn http://www.finn.no/finn/car/used/result?carmodelmake=0%2F6734&enginefuel=0%2F4&sort=4

Er det noen som tar påenget? Hvis man lurer på hva som lader 12-volts batteriet, er det jo bare å kjøre den fine 1.4-liters TSI-motoren litt. Hvor sykt kjipe skal man bli. Så vidt jeg sjekket sist var gjennomsnittslønnen i Norge rund 450.000 i året. Hallooooo! Dette er en grei Golf med et potensial for å være en veldig god gjennomsnitts hverdagsbil med under gjennomsnittet av forbruk.

Skjønner at dette forumet heter elbilforum.no, men det får da være grenser.

Og dette var mitt garantert siste innlegg.

God tur!

Samtilige av dine poeng, vil gjelde absolutt alle nybilkjøp, og ikke kun Golf GTE som gjelder i dette tilfelle.

Ser i grunn ikke den store sammenhengen i hvorfor akkurat Golf GTE skulle værre verre kjøp enn andre. Det samme gjelder jo utstyret som er snakket om.

Og hva har det med gjennomsnittelig lønn å gjøre? Folk tjener da 450.000, men kjøper likevel en Tesla til 800.000. 
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Fairlane

#277
For ikke å snakke om at nettopp GTE sannsynligvis er det desidert beste kjøpet man kan gjøre i dag om man er ute etter en sportslig, lekker bil med gode ytelser, lavt forbruk og høy kvalitetsfølelse.
Legg til markedets beste annenhåndsverdi, så er man stort sett i mål.

http://www.stuff.tv/top-10/cars

MortenA

Det var nettopp poenget mitt. Price/performance det beste man kan få, men folk er opptatt av om den går på lukta eller om det er mulig å blåse trommehennene.

Cydonia

Synes det er interessant å finne ut av tekniske/funksjonelle detaljer om hvordan bilen virker. Jeg bestilte ikke GTE for spare bensin, men er allikevel nysgjerrig på endel ting. :)
Hyundai KONA electric 2018

Råde

Sitat fra: anorway på lørdag 25. april 2015, klokken 20:58
Jeg vil nok tror at de som venter på 2016 modellen i Norge ikke vil få denne før tidligst Q4 2015, eventuelt Q1 2016.

Med tanke på at leveringen av 2015 modellen nettopp begynte for et par uker siden.
2016 modellen produseres fra uke 22. Helt uavhengig av når du bestilte... Etter det tar det ca 3-4 uker til levering. Dvs, du kan få en 2016 modell sent i Q2.
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Cydonia på lørdag 25. april 2015, klokken 11:56
En ting jeg lurer litt på: Hvordan og når lades egentlig 12V-batteriet? Bilen må jo alltid ha et fulladet 12V-batteri for all elektronikk, lys, etc. Forsynes 12V-anlegget med ladestrøm under kjøring, selv om bensinmotoren ikke brukes? Høyspenningen fra hovedbatteriet blir vel ikke omformet til 12V.
Det er nå en og annen tysker som har tenkt på dette før deg... :). EGolf har ingen 1.4TSI, men klarer allikevel å lade 12V batteriet (fra høyspenningsbatteriet).
e-Golf | X75D

dsound

Sitat fra: Fairlane på søndag 26. april 2015, klokken 08:50
For ikke å snakke om at nettopp GTE sannsynligvis er det desidert beste kjøpet man kan gjøre i dag om man er ute etter en sportslig, lekker bil med gode ytelser, lavt forbruk og høy kvalitetsfølelse.
Legg til markedets beste annenhåndsverdi, så er man stort sett i mål.

http://www.stuff.tv/top-10/cars
Tror nesten du skal prøve en E-tron før du påstår dette :-)

Drive

Enig. Audi gir et høyere kvalitetsinntrykk og er minst like sportslig med tilsvarende ytelser. Forresten så sier de fleste at Audi er behageligere å kjøre, så et bedre understell med på kjøpet. Audi nevner ofte at deres biler har mye bedre understell enn VW ihvertfall :D

Fairlane

#284
Beklager, glemte å nevne E-Tron, siden det er "tilnærmet" samme bil. Likeledes et av de bedre kjøpene man kan gjøre under nevnte kriterier.
Smaken er som baken, men for meg fremstår E-Tron litt gammelmodig/gubbete i forhold til GTE, derfor ble det Volkswagen denne gangen. Mer tiltalende design rett og slett. Noen liker mora, andre liker dattera..

Ser poenget ditt med kvalitetsfølelse, hvor Audi nok er hakket hvassere, men har svært lite å utsette på Golf i så måte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA