Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

torlie

Sitat fra: magnusr på tirsdag 21. april 2015, klokken 10:02
Angående lufttrykk står det 2.7 og 2.4 (i) i døren. Er normalt bare 1 eller 2 i bilen. Så fylte 2.5 med tanke på dårlige norske veier. Kanskje jeg skal øke til 2.7

Fant forøvrig ut hvorfor jeg aldri så mer enn 38km. Skrur jeg av klimaanlegget så øker det til 48km rekkevidde på ren strøm på displayet.

Har du forsøkt hvor langt du kan kjøre kun på strøm? Er 4-5mil oppnåelig uten klima? Evt 3-4 med.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

magnusr

30 km har jeg gjort med klima på 17" piggfrie vinterdekk, 2 stk i bilen og 20 liter bensin på tanken. Så regner med ca +/- 3mil er rundt maks med klima.

Skal en klare 5 mil må det være med klimaanlegget av, anorektiker bak rattet, på sykkeldekk i medvind og tom bensintank.

Råde

Sitat fra: toreolav på tirsdag 21. april 2015, klokken 09:51
Sitat fra: Råde på tirsdag 21. april 2015, klokken 00:39
Yess...
Her et bilde fra TÜV papirene som fulgte med mine. 19 sider med typegodkjenning til forskjellige biler, deriblant GTE!
Spammet GTE tråden deres med et, i mine øyne, særdeles vellykket og stilrent e-Golf prosjekt :) 18" og senk...

Har du et nummer som jeg kan kontakte Eibach forhandler med i disse TUV papirene?
De jeg har kontaktet nekter å komme med korrekte fjærer før jeg har reg nummer, som jeg ikke har enda.
Se her i posten fra poskare:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19316.msg327004.html#msg327004

Jeg har handlet samme sted. Du kan sikkert bare sende bildet av Tuv papirene jeg la ut.
e-Golf | X75D

GTE

Sitat fra: MortenA på mandag 20. april 2015, klokken 12:28
Så gøy! Ser at det står hauger av dem på kaia på Bekkelaget, så det er nok flere av oss som kan smile i løpet av nærmeste fremtid.

Hvilken dato bestilte du bilen, og hvilket ordrenummer har du? Rundt 60000?

M.

Hadde regelrett griseflaks. Jeg gikk innom hos Møller rundt 20 mars og lurte på om de hadde en GTE til meg. Rett før hadde det ringt en og avbestilt sin, så jeg fikk tilbud om å kjøpe denne. Siden utstyret som var bestilt var noenlunde akkurat det jeg hadde tenkt å bestille så var det en enkel sak :)
Fargen var Perlemor Oryx.. tonede ruter, vienna skinninteriør, hengerfeste, vinterdekk..

Så det tok i underkant av 1 måned fra bestilling til jeg satt og gliste bak rattet. En helt utrolig bra bil (så langt). Fantastisk å kjøre i alle modus. GTE-knappen gjorde så jeg nesten måtte skifte truse, kjære vene for en akselerasjon :D

MortenA

Var innom Kalbakken i ettermiddag. Tror jeg så deg, hvis det var du som fikk overlevert bil rundt 14/14.30?

GTE

Det var nok ikke meg, jeg fikk den på mandag kl.15.00
Var riktig nok innom kl 15 i går og leverte fra meg ekstranøkler på innbyttebilen i går.

Dere som snart får den nå kan glede seg. Helt utrolig bra bil.
Skjønner ikke helt de som "klager" på lyden i i stereo'n forresten, er mer enn bra nok for meg. Bassen gir en riktignok ikke skiveutglidning, men da kan en jo koble på en sub i bagasjerommet (noe jeg ikke kommer til å gjøre da jeg har dårlig rygg fra før)  ;)

MortenA

Det med lyd har nok med alder å gjøre. Lavere alder=mer lyd.
For min del, som er født nesten midt i forrige århundre, ble jeg ferdig med å blåse ut trommehinnene da de sluttet å lage god musikk. Den satt, tenker jeg:-)

GTE

Sitat fra: MortenA på torsdag 23. april 2015, klokken 08:31
Det med lyd har nok med alder å gjøre. Lavere alder=mer lyd.
For min del, som er født nesten midt i forrige århundre, ble jeg ferdig med å blåse ut trommehinnene da de sluttet å lage god musikk. Den satt, tenker jeg:-)

Må si meg enig der :) Er langt fra noen ungfole lenger selv (midtlivskrise :p ).
Det fine er USB-inngangen, la inn masse god gammel musikk på en 8gb-stick.  Sink the Pink - AC/DC er å anbefale i det en trykker ned GTE-knappen.

elpedros

Hentet ut min GTE i går og må bare si meg enig med de andre som har fått bil;
En fantastisk maskin! Kjører som en drøm og veksling mellom el og bensin foregår helt nykkefritt og umerkelig. Bra med overskudd til raske forbikjøringer, for å si det forsiktig...

magnusr

Så for første gang 50km på ren el stående i displayet i dag da jeg skrudde av aircon i morges rett etter lading.

Før den var inne på service lyste alltid bremse lyset når en satte girspake i B. Det ser den ikke ut til å gjøre lenger. Det er bra.

Ellers tror jeg B mode var bedre før de bytta styringsenhet på min. Nå ser det ut til at en bakke med litt bratt helling trigger B mode av seg selv, uten at B står i displayet. Det gjør da ingen forskjell om en drar den i B eller ikke... Her kan det kjennes ut som bilen napper litt (det gjorde den ikke før). Syns B mode opplegget var bedre før den var inne på service.

Av og til ser det ut som B mode feiler  helt (ikke kobler inn).

Hdloop

Ringte i går for å bestille GTE og fikk beskjed av selger at bestilling er nede frem til mandag pga oppdateringer mtp 2016 modeller. Bekreftet at Apple og Android kommer med og muligens noe nytt rundt Car-Net (uten at jeg fikk greie på hva).
Jeg bestiller Carbon Steel Grey med alt unntatt pano men m/h.feste - er veldig usikker på skinn. Kan muligens være lurt når man skal selge igjen?
Jeg ble helt sikker på fargen når jeg møtte en Carbon Steel Grey GTE med tøffe felger på Fredrikstadbrua i ettermiddag. Noen her inne som er eier? Bilder????

Råde

Sitat fra: magnusr på fredag 24. april 2015, klokken 15:08
Regenerering vil ikke virke under forskjellige omstendigheter, feks når batteriet er fulladet (for hvor skal strømmen da gå?). Kan det være i slike situasjoner du opplever at det ikke virker?
e-Golf | X75D

magnusr

Sitat fra: Råde på fredag 24. april 2015, klokken 22:19
Sitat fra: magnusr på fredag 24. april 2015, klokken 15:08
Regenerering vil ikke virke under forskjellige omstendigheter, feks når batteriet er fulladet (for hvor skal strømmen da gå?). Kan det være i slike situasjoner du opplever at det ikke virker?

Takker det forklarer hvorfor det ikke virker hver morgen jeg er på vei ned bakken fra huset :) Faktisk usikkert om det har skjedd ellers.

Men det forklarer ikke endringen som har skjedde etter jeg hadde den inne for å bytte en styringsenhet. Kan hende de oppdaterte endel software/firmware også da... Nå lugger den litt av og til på nedover bakke når den automatisk bruker B mode (står fortsatt D1-6). Det kan jeg ikke huske den gjorde før. Mener faktisk at den aldri brukte B automatisk før i nedoverbakke (mer som nøytral gir når man slapp gassen i nedoverbakke før). Og at når jeg skrudde på B mode manuelt før i nedoverbakke var bremsen hardere.

DannyMT

Er det slik at de begynner å spytte ut 2016 modellene vanligvis i uke 22 fra fabrikken? Isåfall er jeg veldig uheldig ift. CarPlay/Google Auto, da min skal bli produsert i uke 19 og levert i 22...
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Eple

Uheldig eller heldig. Jeg ba spesielt om en 2016 modell da jeg kjøpte bilen i januar og fikk beskjed om at jeg da risikerte å vente til desember.  Både produksjons uke og levering er fortsatt helt i det blå. En kan vente og vente på noe nytt og bedre hele tiden i det uendelige men før eller siden må en jo kjøpe noe. Selv ventet jeg fordi jeg trengte mer penger til å finansiere bilen. Hadde ikke råd til å få den før sommeren. En kan jo koble mobilen til dagens modell også så er det eneste endringen fra 15 til 16 så burde en kanskje vente på 2017 modellen. Skulle ikke forundre meg om det da kommer en facelift  ;D
Venter på min 2016 GTE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA