Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

Råde

Du behøver ikke kjøpe sim.

Når det gjelder anlegget så er det vel aldri feil å oppgradere. Har Dynaudio selv og kunne tenke meg å oppgradere det også. Nedre mellomtone er litt tam. Originalanlegget er ok-isch.
e-Golf | X75D

DannyMT

#196
Det eneste jeg har funnet, er forsåvidt en 5 kanals Helix forsterker med DSP og en liten kasse på 8". Helix lager de reservehjuls kassene, så det er plug and play med VW.

Dynaudio vil nok ikke være et alternativ for GTE på 2016,dessverre...
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Gordon Retriever

Sitat fra: wibb på fredag 27. mars 2015, klokken 19:29Jeg har aldri hatt bensinvarmer, men jeg tror som du uttrykker at det funker bra. Når det gjelder batteri har jeg som nevnt tidligere (ca. på side 9-10) fått beskjed om at det er 12 V batteriet som tappes ved bruk av bensinvarmeren. Dette batteriet har jeg fått beskjed om at ikke lades når man plugger i bilen og kun lades når man kjører bensinmotoren (ikke kun EL-kjøring). Så da er spørsmålet om man kjører nok på bensin ila vinteren til at det ikke tappes for mye uten lading. Men det går så klart an å vedlikeholde et par ganger ila vinteren for sikkerhets skyld.

Vedlikeholdslading av 12V-batteriet et par ganger i løpet av vinteren anbefales sogar for vanlige fossilbiler som bruker parkeringsvarmer. Drivstoffvarmeren kan med fordel også fyres opp noen ganger i løpet av sommeren, slik at den brukes jevnlig. :)

Hdloop

Sitat fra: Eple på fredag 03. april 2015, klokken 10:46
Bortsett fra at det av en eller annen idiotisk grunn ikke kan oppgraderes på GTE.
Noen som vet om det kommer som en mulighet på 2016  modellen? Eller om det kommer andre nye ting en kan få som ekstrautstyr?

Mangel på Dynaudio er faktisk det som holder igjen min bestilling av GTE. Har sett det finnes alternativer fra 3.part, men blir feil for meg å ha noe hjemmemekk i ny bil..
Krysser fingrene for at det kommer i Passat GTE:)

toreolav

Vil det være kun en softwareoppdatering fra Discover Nav Pro til Apple CarPlay?
Eller trengs det hardware oppdateringer?

Og er det noen som vet hvordan det er å montere senk på adaptivt understell?

ragnar_b

Dagens Næringsliv har testet GTE og ladbar S-klasse:
http://www.dn.no/privat/2015/04/07/2154/Biltest/hybrid-for-direktren-
Betydelig mer positive enn DinSide.

toreolav

Sitat fra: Eple på torsdag 09. april 2015, klokken 21:03
toreolav: Ser ut til at alt må byttes for å få Apple CarPlay, MirrorLink og Android Auto.
Men pr i dag finnes det jo ikke. Er noe de jobber med som kommer 2016?
http://cars.reviewed.com/content/volkswagen-mib-ii-infotainment-system-first-impressions-review

Klarte ikke å se i klartekst om oppgraderingen fra MIBI til MIBII er software eller hardware utifra den artikkelen, men som du sier, det har jo ikke kommet enda :) Uansett ganske så kult! Skulle gjerne hatt det i 2015 modellen også

Eirik76

Selger har fortalt meg at det ikke er mulig å oppgradere MIB I til carplay osv. Det er mer enn software som er endret. Jeg venter derfor på 2016 versjonen. Har fått beskjed om at de starter produksjonen av 2016 modeller sannsynligvis i uke 22.

bertin

Hørte et rykte idag som sa eneste oppdatering fra 2015 til 2016 GTE er MIB2.

MortenA

Hva faen er det dere snakker om? Skal dere ha bil eller stereoanlegg?

DannyMT

Skulle gjerne hatt Android Auto, bare så jævlig synd at bilen min blir produsert uke 19 :-(
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

magnusr

#206
Har hatt min i ca 1 mnd nå. Ett par spørsmål.

Noen som noensinne har sett 50km stå i rekkevidde? Aldri sett mer enn 38km enda. På toppen av det hele er det veldig sjelden den da også klarer 38km. På småkjøring går det fort 1,5-2 km pr km. Ellers kjører jeg nok lett ca 30km på en full lading på lengre kjøring.

I mobil appen er det ett valg om hva som skjer når en plugger i strøm. Denne stod standard til å lade batteriene til bare 30% kapasitet når man plugget i strøm. Tok en stund før jeg fant ut av dette. Den ladet da bare til 100% før planlagt start. Endret dette slik at den alltid lader til 90% når jeg plugger i strømmen. Noen grunn til å ikke sette den til å lade til 100% alltid? Mer batteri slitasje?

Når man velger hybrid modus går den standard til battery hold. Går det ann å endre den til at det skal være standard til Auto?

Så adaptive cruise control. Det går bare ann å velge oppover i 10km intervaller. Går det an å endre dette slik at en kunne ha valgt 5km intervaller?

Parkering sensorene går av og til litt bananas. Av og til reagerer den på sidene som at ting skulle vært ekstremt nært selv om de ikke er det.

Råde

De sier jo at batteriene liker seg best mellom 80-20%, men det er lagt inn en buffer. Du får ikke ladet til 100% cellespenning uansett hva som står i displayet. Jeg ser ingen grunn til å lade til noe annet enn 100%. Det eneste må være hvis du skal la bilen stå lenge.

Når det gjelder valg for hybrid modus og ACC i 5km/t intervaller så er det noe du nok ikke kan endre i menyene. Kan hende du kan endre med VCDS tilkobling. En slik tilkobling gir flere valg enn menyen i bilen (se e-Golf forumet), men da er du straks inne på uautorisert fikling.

At p-sensorene går bananas er et valg du kan skru av i menyen (mest sannsynlig da menyene er litt forskjellig satt opp på selv ellers like biler). Husker ikke helt hvor. Noe med automatisk tenning av sensorer.
e-Golf | X75D

Cydonia

Det er nok ikke veldig mange som har fått sin GTE enda. Selv venter jeg i spenning på å teste alt mulig når jeg får min i neste måned. Det blir sikkert endel erfaringer som kan utveksles når flere biler leveres. Det er vel snart også på tide at GTE får et eget delforum.

Sitat fra: magnusr på lørdag 11. april 2015, klokken 00:57
Noen som noensinne har sett 50km stå i rekkevidde? Aldri sett mer enn 38km enda.

Hyundai KONA electric 2018

anorway

Enig i at Golf GTE bør få et eget "Delforum".

Noen med Admin rettigheter her, som kan hjelpe til med å opprette det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA