Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

tornaldo

Sitat fra: Cydonia på lørdag 21. mars 2015, klokken 09:24
Dinside.no har publisert ny test av GTE i dag.
http://www.dinside.no/933231/testet-vw-golf-gte

Her har artikkelforfatter gjort en laber innsats synes jeg. Sammenligner denne med en E-golf, noe som for meg virker som en lite relevant sammenligning. Denne bilen kan kjøpes som eneste bil for svært mange, og ikke bare som bil nr 2 som en E-golf ofte vil være (tror jeg).

I tillegg skriver han at bilen er priset likt som en Audi A3 e tron, men det er jo før man sammeligner utstyr, og det er jo helt bak mål å ikke gjøre, spesielt når han nevner hvor dyre GTE blir med "nødvendig" ekstrautstyr.

Fairlane

Sitat fra: Cydonia på lørdag 21. mars 2015, klokken 09:24
Dinside.no har publisert ny test av GTE i dag.
http://www.dinside.no/933231/testet-vw-golf-gte

Jeg kan ikke huske å ha sett en dårligere "test" enn dette. Forferdelig slett jobb av DinSide.
Elendige bilder også.

tuttifrutti

DinSide test er dårlig håndtverk.
Golf GTE får kritikk for at den ikke har rekkevide elektrisk som en Golf-E. Det er jo helt misforstått. Den er jo designet med rekkevide på over 900km hybrid og 50km elektrisk. (Dette blir ikke nevnt).
For meg er det midt i blinken som bor midt i Oslo. Regner med å benytte 90% elektrisk. Skal jeg ut av byen på hytta etc. så blir det hybrid modus.
Mistenker at vedkommende bor langt utenfor byen og må pendle inn med Tesla eller lignende. Tesla kontra Golf-GTE er som å sammenligne HUMMER og KANARI. Det blir man ikke klok på.
Din Side journalisten har ikke innledet med hvilke kriterier, som ligger til grunne for testen.

Eple

#183
Har felgene som bilen er utstyrt med endret design?
Rio felgene så da ikke slik ut før som i den nye katalogen på nettet fra mars 2015?
De er mye finere nå enn slik de så ut på bygg din bil på VW siden da jeg kikket der.
Nå er de jo skikkelig fine.  :D
Noen som har fått bilen sin og som kan se hvordan felgene ser ut?
*glede seg*  :D
Venter på min 2016 GTE

dez

Brosjyren er vel Serron felgen, ikke Rio?
Golf GTE 2016

dez

Tror du har rett. Rio felgen framstår anderledes i virkeligheten enn på "bygg din bil" bildene.
Her er eksempel:
Golf GTE 2016

Cydonia

Rio-felgene var tidligere ikke vist i brosjyren, og det var umulig å finne noe korrekt bilde av dem i fjor. Ser at den nye brosjyren viser dem nå, på side 12. Ellers er bilen avbildet med 18" Serron. Bildet fra dez ser veldig lovende ut, konfiguratoren gir ikke like godt inntrykk.
Hyundai KONA electric 2018

MortenA

#187
Bensinvarmeren er utmerket. Det er ikke noe problem med batterikapasitet. Bilen har jo flere batterier og bruker garantert ikke "drivverks"-batteriet til varmeren.


MortenA

#188
GTE spotta på Drammensveien i Oslo.

Det snakkes om utsettelse av lansering fra uke 15 til uke 17.
Ingen kunder får visstnok biler før tidligst i uke 17.

Først to e-golf. GTE, bakerst, avsløres på sidemerket, Rio de Janeiro-felger og eksosrørene.





Eple

#189
Utrolig hvor fine de felgene er i virkeligheten og hvor mindre pene slik de fremstår i "Bygg din GTE" er nesten ikke til å tro.  Sett med mine øyne som liker det minimalistisk. Ser ut som 2 helt forskjellige felger...

Disse tar seg veldig godt ut synes jeg. Noe av det finere jeg har sett av standard felger som bilen leveres med og mye finere enn Etron sine.
  :D

Venter på min 2016 GTE

wibb

Sitat fra: Eple på fredag 27. mars 2015, klokken 16:20
Utrolig hvor fine de felgene er i virkeligheten og hvor mindre pene slik de fremstår i "Bygg din GTE" er nesten ikke til å tro.  Sett med mine øyne som liker det minimalistisk. Ser ut som 2 helt forskjellige felger...

Disse tar seg veldig godt ut synes jeg. Noe av det finere jeg har sett av standard felger som bilen leveres med og mye finere enn Etron sine.
  :D
Helt enig at de ser mye bedre ut nå. Men for meg ser det ut som de faktisk har tatt grep (kanskje etter tilbakemeldinger?) og farget "eikene" som ligger i bakgrunnen svarte (ser det godt hvis man zoomer inn på bildet i siste katalogen). På nært hold vil de nok se helt like ut formmessig, men på avstand vil det ut som de har mye renere linjer.

wibb

Sitat fra: MortenA på onsdag 25. mars 2015, klokken 08:30
Bensinvarmeren er utmerket. Det er ikke noe problem med batterikapasitet. Bilen har jo flere batterier og bruker garantert ikke "drivverks"-batteriet til varmeren.
Jeg har aldri hatt bensinvarmer, men jeg tror som du uttrykker at det funker bra. Når det gjelder batteri har jeg som nevnt tidligere (ca. på side 9-10) fått beskjed om at det er 12 V batteriet som tappes ved bruk av bensinvarmeren. Dette batteriet har jeg fått beskjed om at ikke lades når man plugger i bilen og kun lades når man kjører bensinmotoren (ikke kun EL-kjøring). Så da er spørsmålet om man kjører nok på bensin ila vinteren til at det ikke tappes for mye uten lading. Men det går så klart an å vedlikeholde et par ganger ila vinteren for sikkerhets skyld.

Du skriver "flere batterier". Det er vel bare to?

Eple

Wibb du har nok rett der. Så ikke det jeg før jeg forstørret bildet.
Men de ser mye bedre ut med svart "innmat" da.
I hvertfall bra nok til at jeg ikke vil legge til 9000.- for å få en annen type litt større felg.
Venter på min 2016 GTE

MortenA

Wibb har selvsagt rett hvis det er meningen at han skal prøve å kjøre minst mulig på bensin. Da vil jo 12-volts batteriet lide. Jeg kommer selv fra MB S350 så besinforbruket/kostnadene vil sannsynligvis uansett bli 1/10-del av hva de var. Blir nok endel motorveikjøring med GTE-knappen inne.-()

Ser forresten at chiptrimming, for dem som liker det, øker HK fra 150 til 176 og dreiemomentet fra 350 til 410 Nm.

http://www.venturatuning.nl/chiptuning-golf-7-gte.html

DannyMT

Noen av dere har vært så heldig å fått deres GTE, så har noen spørsmål.

Ift. CarNet, følger det med et intregert SIM-kort eller er det slik at man må anskaffe dette selv/parre mobiltelefon? Har både lest, og hørt mye forskjellig.

Andre tingen er høytalerne. Hvordan er lyden i original anlegget? Er det levbart, eller bør man oppgradere ved første mulighet?

Takker for svar, og god påske!
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA