Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

torlie

Sitat fra: magnusr på onsdag 25. februar 2015, klokken 22:54
Så lenge det er garanti er det vel greit. Da er jeg ikke redd for noe. Han forsikret meg om at jeg skulle ha samme garantier som om hvis den var kjøpt på møller. Var det noe galt var det også bare å levere den inn til møller :)

Vil ikke importbiler ha 2 års fabrikkgaranti, mens ytterligere garanti kjøpes via 3.part i de fleste tilfeller et forsikringsselskap. Etter de to årene er gått er det da forsikringsselskapet du må forhandle med ved feil som skal gjelde garanti. Dette vil ikke Møller ha noe direkte ansvar for bortsett fra å ta jobben på vegne av forsikringsselskapet.

Sikkert null stress i 99% av tilfellene, men kan jo være uheldig.

2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

magnusr

Forstod det slik at det var nøyaktig samme garanti som jeg ville fått ved kjøp på møller. 5 år på bil. Kunne leveres rett til møller hvis det var noe galt. Så er det 8 år på batteri. Sikkert en slags fabrikk utvidet garanti da.

torlie

Sitat fra: magnusr på torsdag 26. februar 2015, klokken 10:07
Forstod det slik at det var nøyaktig samme garanti som jeg ville fått ved kjøp på møller. 5 år på bil. Kunne leveres rett til møller hvis det var noe galt. Så er det 8 år på batteri. Sikkert en slags fabrikk utvidet garanti da.

Se følgende artikkel som omhandler import. Gammel artikkel, men det samme vil gjelde i dag.

http://www.hegnar.no/motor/artikkel459448.ece

Ville hvertfall fått det skriftlig i kontrakten at du har tilsvarende garanti (5år) som om du hadde kjøpt bilen av Møller.

2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

magnusr

Stilte følgende spørsmål:

Regner selvfølgelig med at det er 8 års garanti på batteriet. Og at jeg ellers har samme garantier som om den skulle være kjøpt hos møller? :)

Fikk til svar: Samme garantier ja

torlie

Sitat fra: magnusr på torsdag 26. februar 2015, klokken 12:30
Stilte følgende spørsmål:

Regner selvfølgelig med at det er 8 års garanti på batteriet. Og at jeg ellers har samme garantier som om den skulle være kjøpt hos møller? :)

Fikk til svar: Samme garantier ja

Skulle gå fint da, du har jo fått bekreftelse fra selger  :)

Selv om han nok blander begrepene litt, men det må evt han ta på sin kappe om det skulle bli problemer.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

MortenA

GTE er jo basert på GTI og e-tron er basert på en standard A3. Har prøvekjørt e-tron, men ikke GTE. Jeg har derimot kjørt både 1,4 TSI og GTI. Tror at GTE er mer sportslig enn e-tron, og i følge testen som er omtalt tidligere, raskere. GTE er jo noe lettere, men har mer standardutstyr. Jeg har derfor bestilt en GTE.

Jeg ville også ha hengerfeste, men det kan ikke leveres på GTE fra fabrikken kombinert med panorama soltak, som jeg prioriterer høyere enn hengerfeste, men da fortalte en selger på Møller (litt bak mål selvsagt) at hengerfeste kan ettermonteres i Norge. Det blir selvsagt noe dyrere enn å bestille fra fabrikk, man da kan man få i både pose og sekk. Det kan jo være et poeng mht senere videresalg.

Det verserer mange "historier" om hvorfor leveringstiden trekker ut i det vie og breie. Den siste jeg har hørt er at de nye reglene i flere europeiske byer, der forbrenningsmotorer ikke tillates i bykjerner, gjør at blant andre VW og AUDI leverer alt de kan av el-biler og hybrid-biler til disse markedene.

Uansett venter vi i spenning!


Råde

#156
Jeg tror nok ikke GTE er bygget på GTI, men heller på en vanlig golf slik som eGolf. Du vil ikke få det samme sportsunderstellet (med 10mm senking) som GTI har.

Selv har jeg senket min eGolf med eibach 30/20mm og det kan anbefales. Både for syns skyld og kjøreopplevelse. Det går ikke utover komforten. I TÜV papirene til fjærene står også GTE nevnt, slik at det finnes til den også.

Se vedlagte bilder før (1) og etter (2, 3). De er ikke så gode.
e-Golf | X75D

MortenA

Du kan jo ha rett i det selvom en selger påstod noe annet. Erfaringsmessig har selgerne sånn passe peiling - ihvertfall når det gjelder nye modeller.

I denne sammenligningstesten fra AutoBild (GTI/GTD/GTE) er GTE 15 mm høyere enn de to andre. Vet ikke om det bare er dekk, eller om den er høyere uansett.
http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-gti-gte-gtd-kaufberatung-5401929.html

Råde

Stemmer det.
Bakkeklaring tatt fra tekniske data: Std golf 14,2 cm, eGolf ca 14cm, GTE ca 14cm og GTI/GTD 13,3 cm.
Den er altså like høy som std golf, ca 14 cm, og siden hjul er like (i rulleomkrets +/-) så har jeg gått ut ifra at understellet er det samme. Veldig synd at de ikke har R-line/sportsunderstell. Det kler bilen veldig og særlig siden den kommer med litt tøffere felger og GTI-sideskjørt.
e-Golf | X75D

MortenA

Har fått produksjonsuke av Møller. Bestilte bilen 13.oktober. Skal produseres uke 14.

ferrek

GTE er ikke bygget på GTI i form av at den deler understell, bremser, etc. Den er derimot en del av GTx-serien hvilket gir den annen styling, mye mer sportslig seter, de klassiske rutete setetrekkene og annen innvendig styling som skiller den ut. Siden den er så tung som den er må understellet være strammet opp, men det kan være lite merkbart nettopp på grunn av økt vekt.

torlie

Til dere som har bestilt, eller har innhentet tilbud. Kjøper eller leaser dere?

Noen som har fått gunstig avtale på leasing?

2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

MortenA

Har selv valgt vanlig finansiering, men vet at Møller har et godt leasingtilbud. Nå har vel leasing i Norge blitt endret til å skulle beregnes over 4 og ikke 3 år som tidligere. Det fører såvidt jeg har forstått til en høyere leasingsum det første året med en nedtrapping etterhvert. Er ingen spesialist på dette så anbefaler en prat med en finansieringsinstitusjon.

Lassen

For de som er ute etter senk så sendte eg en forespørsel til eibach om senkefjærer, virker som de bruker samme fjærer som e-tronen. Iallefall det eg får opp når eg søke på produktnr til fjærene.

"
Article   Manufacturer   Vehicle   Model Year   Axle-Load front Axle-Load rear   Part-No.   Notes
Pro-Kit   VOLKSWAGEN   GOLF VII (5G1)   1.4 GTE Hybrid   05.14 -   1100 kg   1220 kg   E10-15-021-15-22   A,18,20


Note 18: Without levelling control
Note 20: Except vehicles with 4WD

Lowering front 40mm

Lowering rear 35mm

If you want to buy our springs please contact one of our dealer in Norway.

Here you have the contact of two dealers :

Hellanor Aksjeselskap
Industrieveien
1483 Skytta
nina.karlsen@hellanor.no


Parts and Retards AS
Drobakveien 255
1430 AAS
bestilling@partsandretards.no

Thanks in advance."
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Sense

Sitat fra: torlie på fredag 06. mars 2015, klokken 09:38
Til dere som har bestilt, eller har innhentet tilbud. Kjøper eller leaser dere?

Noen som har fått gunstig avtale på leasing?

Tror ikke det finnes noe slikt som gunstig leasing avtale. Det hele er basert på en form for halv-svindel.
De tilbyr ofte lav kjørelengde, f.eks. 45 000 på 3 år. Kjører du over er prisen pr overskytende km skyhøy.
Når du skal levere inn bilen, definerer leasingselskapet at bilen har unormal slitasje. Små steinsprut, små lakkskader, som er helt vanlig på en bruk bil, må du betale dyrt for. Om bilen ikke ser ny ut etter 3-4 år, så svir det.
Leasing er dessverre blitt en ufin business.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA