Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

Kires

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på torsdag 05. februar 2015, klokken 19:00
Takk. Da er svaret gitt. Men hva med dette spm: Jeg har MYE småkjøring som skal gjøres på strøm. VIL varmeren slå inn om jeg ikke tvinger den på? Har dieselvarmer nå som går hele tiden - det er dødsens for en dieselvarmer med mye av og på. Håper den ikke styrer seg selv når den går på strøm.
Kan svare hvordan det fungerer på vår Skoda og vil tro det er ganske likt. Webasto kan du skru av og på med en knapp. I tillegg kan jeg velge inne i menyen om varmeren skal skru seg på automatisk ved behov eller ikke. Så der kan man evt skru av at den kommer på hvis du ikke vil
Bmw i3 120ah
E-tron 50

Sikko

Synes det er rart om det ikke er en liten inverter som tar strøm fra høyvoltbatteriet og sørger for lading av 12v batteri. Mange forbrukere av 12v batteriet, bl.a. aircondition, bensinvarmer og all annen elektronikk. Rart om bensinmotor må være i gang for å få kjøling på varme dager...
Uansett gleder jeg meg til det står en sort GTE i gårdsplassen  :)

autofil

Jeg vet det også er slik på nyere Ford Mondeo, Kires.

Fairlane

#138
Sitat fra: Kires på torsdag 05. februar 2015, klokken 20:20
Kan svare hvordan det fungerer på vår Skoda og vil tro det er ganske likt. Webasto kan du skru av og på med en knapp. I tillegg kan jeg velge inne i menyen om varmeren skal skru seg på automatisk ved behov eller ikke. Så der kan man evt skru av at den kommer på hvis du ikke vil

Er også slik på min Golf MK7 1.4 TSI

autofil

Ok. Plager meg dog at importør enda ikke kan bekrefte virkemåte 100%. Takk for gode vurderinger.

Råde

For de som ikke gidder å vente så står det nå en leveringsklare GTE på finn:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=54969251&ref=stream
e-Golf | X75D

BadaBing

Ganske sikker på at jeg så en sort/mørk Golf GTE i en rundkjøring på Lørenskog på lørdag. Den hadde de karakteristiske led-lysene foran, CF-skilter og blått GTE-merke på venstre side bak. Det var bare et par sekunder, og jeg kan ha blingset. Men jeg tror ikke det[emoji5]

autofil

Ringer møller og hører.... da vet jeg en som skal prøve raskt....

autofil

Nope. Ingen GTE i Norge enda via de vanlige kanaler. Det er dog en sort e-Golf med litt grove felger som kjører rundt på Lørenskog. Det kan ha vært denne, så har du drømt :-) om at det sto GTE bak på den;-)

Sense

Noen som har en anelse om realistisk forbruk ved langkjøring, etter at det oppladete batteriet er brukt opp og man kjører både fossilt og med elmotor?

Reklamen påstår 0,15 liter pr. mil, men troverdigheten der er vel på nivå med valgløfter til politikerne.

dsound

Sitat fra: Sense på søndag 22. februar 2015, klokken 00:18
Noen som har en anelse om realistisk forbruk ved langkjøring, etter at det oppladete batteriet er brukt opp og man kjører både fossilt og med elmotor?

Reklamen påstår 0,15 liter pr. mil, men troverdigheten der er vel på nivå med valgløfter til politikerne.
På etron ligger jeg på ca 0,35 på mila. Kjører da 8 mil en vei. Tror nok det er det samme på GTE siden motor og batteri er det samme. Trikset er at du plotter inn stedet du skal til på navi'en og da fordeler bilen strøm forbruket på hele turen.

Sense

Takk for svar. Så hvis du kjører 200 km, så vil forbruket naturlignok stige noe?
Vi har en 1,4 liters TSI fossil 2013 mod. Der får jeg ikke forbruket under 0,6 på blandet kjøring. Langkjøring er noe bedre, selv om det er sjelden jeg bruker den bilen til lengre etapper.

Noen som har vurdert å importere GTE brukt eller ny fra Tyskland? Finner flere godt utstyrt nesten ny til ca 320k inkl. norsk moms og avgifter.
Det er 50k å spare i forhold til å bestille en like godt utstyrt ny norsk GTE.
Ulempen er at 5 års nybilgaranti må kjøpes ekstra. Koster ca 5000 kr.

magnusr

#147
Tok og bestilte den på finn jeg (med alt). Får den neste uke :)

Sense

Gratulerer. Skulle ønske jeg var kommet like langt i beslutningsprosessen.

At VW vet hva de gjør, betviler jeg ikke. Men det er to driver-enheter som skal vedlikeholdes og dermed flere komponenter som kan gå i stykker og trenger vedlikehold. Det får kanskje servicekostnadene til å stige.

Er det noe jeg har lært etterhvert som bilene er blitt mer teknisk avanserte, så er det at ting ryker oftere enn før.

Ingen som har denne reservasjonen?

magnusr

Så lenge det er garanti er det vel greit. Da er jeg ikke redd for noe. Han forsikret meg om at jeg skulle ha samme garantier som om hvis den var kjøpt på møller. Var det noe galt var det også bare å levere den inn til møller :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA