Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

Råde

Men tror du de brune ville kledd den lille golfen? Jeg er ikke så sikker. Prøv å kikke på farger i eGolf forumet. En del real lift bilder.
e-Golf | X75D

dsound

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på lørdag 31. januar 2015, klokken 12:39
Samme her. Hengerfeste:) En del e-troner som gjerne skulle hatt det.
Det er for at e-tron selges i flere land en GTE vi ikke kan ha hengefeste, det er for nær bensintanken. Så andre land har andre sikkerhets regler enn oss.

autofil

I know. Håper de etter hvert kan få det godkjent.

dsound

#108
Det er bedre at du tar hengefeste enn panoramatak, for det koster 1550 kr for smøring av taket på hver service.

autofil

Noe må de jo hente servicepenger på;)

kjbu

Har en kompis som har bestilt Golf GTE i dag : 300.000,- ferdig levert  (listepris ca 338.000,-)
Levering midtsommer 2015.


Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

autofil

Du verden. Bestilte han da uten seter? :)

kjbu

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på mandag 02. februar 2015, klokken 16:19
Du verden. Bestilte han da uten seter? :)

Er nok en flink pruter, kombinert med en ivrig selger
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Fairlane

Noen som kjenner til om Dynaudio lydanlegg vil bli tilgjengelig på GTE?
Min forhandler vet ikke noe om det. Audi E-Tron kan jo leveres med Bang Olufsen, så det bør jo kunne løses..Er fristet til å utsette leveringen hvis det er noe de har på trappene..

Oy!

Sitat fra: kjbu på mandag 02. februar 2015, klokken 16:00
Har en kompis som har bestilt Golf GTE i dag : 300.000,- ferdig levert  (listepris ca 338.000,-)
Levering midtsommer 2015.




300.000 virker jo hel villt. Det er 38.000 under startprisen for de fleste av oss, og selv med vinterdekk som er et "must" blir det garantert 10.000 ekstra. Her må det være noe muffins! ;)

Jeg har ikke hørt noe om Dynaudio, men mulig det blir et problem med sub'en som ligger og tar plass bak i eGolf? I GTE er jo plassen enda mindre pga av batteriet som ligger under akkurat der. Ellers er vel aldri god lyd å forakte, men må selv innrømme at jeg har plukket vekk det meste av ekstrautsyr for at prisen ikke skal gå til himmels. Ser forresten at jeg fikk melding fra finn.no at en ny GTE er lagt ut for slags, til 419.000.

Fairlane

En fin video som gir et brukbart inntrykk av lydbildet..og farten..


BadaBing

Skikkelig fin video det der. Jeg er ikke vant med automat, men det så ut som om giringen i GTE-modus gikk veldig jevnt og rolig. Tror jeg må ha meg noen slike kjøre-handsker :)

wibb

Noen som har noen nye tanker om parkeringsvarmer?

Stein Magnus: Du skulle vel gjøre noen avklaringer her (posten din 15. januar) og jeg følte våre situasjoner til daglig var rimelig like (jeg har 15-20 km til jobb og håper å kjøre mest mulig elektrisk kjøring også på vinterstid). Noen nye tanker?

Jeg er litt spent/usikker på om EL-oppvarming er tilfresstillende, men jeg heller mot å ikke ta parkeringsvarmer. Mest fordi den vil bruke strøm fra 12 V-batteriet og jeg har fått beskjed fra Møller om at det kun er kjøring med fossilmotoren som vil lade det igjen. Med korte turer og mest mulig kjøring på strøm fra nettet blir det neppe ladet nok til å ta igjen hyppig bruk av parkeringsvarmer. Og slik jeg har skjønt det anbefales det normalt å kjøre dobbelt så lang tid med fossilmotoren som du bruker parkeringsvarmeren.

Nesten største grunnen til at jeg heller også heller litt mot å ta parkeringsvarmeren er en ev. fordel ved salg.

Ellers har jeg ikke helt skjønt om parkeringsvarmeren også kan gå under kjøring (da fortrinnsvis på EL-kjøring)...

BadaBing

Jeg er litt treg kanskje... Men vil ikke energien til oppvarming gjennom klimaanlegget som den får fra fossil-motoren noenlunde tilsvare energien som en parkeringsvarmer bruker? I tilfelle fossil-motoren bruker mer må man se på om differansen er verdt 7600,- for parkeringsvarmeren. Fordelen med parkeringsvarmer er jo også selvsagt at bilen er varm når du kommer ut, og at den er mer attraktiv på bruktmarkedet. Men det er også kanskje en service-kostnad på parkeringsvarmer?

Kires

Etter å ha hatt parkeringsvarmer på en bil er det uaktuelt å ikke ha det igjen! Ingenting som å komme ut til en varm bil, anbefales.
Bmw i3 120ah
E-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA