Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 6,5"/10,2" hovedskjerm - oppdatering og oppgradering

Startet av tomrh, tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

Fairlane

Det følger med en Schuko (vanlig støpsel i ene enden, for bruk i vanlig stikkontakt) og en type 2 kabel. Meg bekjent kan ikke batteriet lades raskere enn ca 2 timer.
Fra vanlig stikk på 10a tar det rundt 4 timer å lade.




kris88

Sitat fra: Fairlane på tirsdag 28. april 2015, klokken 13:04
Det følger med en Schuko (vanlig støpsel i ene enden, for bruk i vanlig stikkontakt) og en type 2 kabel. Meg bekjent kan ikke batteriet lades raskere enn ca 2 timer.
Fra vanlig stikk på 10a tar det rundt 4 timer å lade.
ok og den type2 ladekabelen. Hva er den til?

Råde

Sitat fra: kris88 på tirsdag 28. april 2015, klokken 13:32
Sitat fra: Fairlane på tirsdag 28. april 2015, klokken 13:04
Det følger med en Schuko (vanlig støpsel i ene enden, for bruk i vanlig stikkontakt) og en type 2 kabel. Meg bekjent kan ikke batteriet lades raskere enn ca 2 timer.
Fra vanlig stikk på 10a tar det rundt 4 timer å lade.
ok og den type2 ladekabelen. Hva er den til?
Plugge i der du har type 2 uttak. For eksempel nye offentlige ladeplasser.
e-Golf | X75D

kris88

ok, hadde jo vært genialt med hurtiglademulighet på langturer. Noen statoilstasjoner har jo dette, kunne jo da hurtiglade mens man hadde tatt en matbit...

Fairlane

Tror du hadde blitt fort lei av å stoppe og lade for hver 3-4 mil....

Hvis man kjører mye langtur er ikke dette riktig bil å satse på.
En vanlig 1.4 TSI 150hk vil høyst sannsynlig ha lavere forbruk på langkjøring.

Når det er sagt så får man mye gratis moro på kjøpet med en GTE i forhold...

chrisandre

Sitat fra: Fairlane på tirsdag 28. april 2015, klokken 15:11
Tror du hadde blitt fort lei av å stoppe og lade for hver 3-4 mil....

Hvis man kjører mye langtur er ikke dette riktig bil å satse på.
En vanlig 1.4 TSI 150hk vil høyst sannsynlig ha lavere forbruk på langkjøring.

Når det er sagt så får man mye gratis moro på kjøpet med en GTE i forhold...

I hybridmodus så vil man vel uansett få et lavere forbruk enn en vanlig golf?  :o

Er det ikke det som er meninga? Eldrift i lokalområdet, hybrid på langtur.

torlie

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/miljoesvin-skal-bli-dyrere/a/23440679/

** Enigheten mellom partiene fører også til at ladbare hybrider blir billigere.

Blir spennende å se om hybridene får ytterligere avgiftslette. La oss håpe det. :)
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

BadaBing

Sitat fra: torlie på onsdag 29. april 2015, klokken 08:53
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/miljoesvin-skal-bli-dyrere/a/23440679/

** Enigheten mellom partiene fører også til at ladbare hybrider blir billigere.

Blir spennende å se om hybridene får ytterligere avgiftslette. La oss håpe det. :)

Hvis Golf GTE skal få lavere avgifter må regjeringen gå løs på merverdiavgiften og redusere denne for ladbare hybrider. Engangsavgiften er per i dag på null for Golf GTE, så der er det ikke noe å hente (http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41382). Litt usikker på om de kommer til å redusere MVA når det nå ligger i lufta at hel-elektriske gradvis skal få MVA og det etterhvert blir et skred av plug-in hybrider. Finansdepartementet passer nok på at inntektene fra bil-avgifter ikke går for lavt :-). Et annen mulighet er at de gir en fast sum i incentiv til de som velger plug-in hybrid, uavhengig av bil-avgifter ellers...

torlie

GTE kan fortsatt bli billigere om de velger å "subsidiere" engangsavgiften og gi fratrekk som følge av lavt utslipp.

Alternativt vil motorsterke hybrider bli billigere. Uansett vinn-vinn.

Svaret får vi i mai  :)
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

jkirkebo

Sitat fra: torlie på onsdag 29. april 2015, klokken 10:01
GTE kan fortsatt bli billigere om de velger å "subsidiere" engangsavgiften og gi fratrekk som følge av lavt utslipp.

Alternativt vil motorsterke hybrider bli billigere. Uansett vinn-vinn.

Det enkleste er nok å la en evt. negativ engangsavgift (pga. fradrag for lavt CO2-utslipp) gå til fradrag på merverdiavgiften.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Sitat fra: Eple på onsdag 29. april 2015, klokken 16:24
Det kan jo bli en lavere engangsavgift for de som velger 18 tommers felger.
Pr dato er engangsavgiften da 2400.-  :)
Den skjønte jeg ikke. Mener du at 18"-felger gir lavere forbruk/utslipp?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Med systemet du foreslår ville jeg helt klart kjøpt bilen med 15"-felger, brukt den negative engangsavgiften til å kjøpe feitere 18"-felger og solgt de andre på finn. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Drive


kris88

Tror dette med avgift også går på vekt ved annet ektrautstyr.
I tilbudet jeg har fått er det avgift på 2400,- og det uten 18" men med hengerfeste (noe som gir ekstra vekt)
Det er jo dette som også er grunnen til at du ikke kan velge soltak og hengerfeste. (vekt)

torlie

2400,- er nybil reg.avgift til staten ifølge selger på Møller.

Jeg lurte nemlig på det samme.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA