Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Gusse, tirsdag 04. mars 2014, klokken 00:45

« forrige - neste »

Gusse

En del meldinger angående kvaliteten på skinnsetene, billedmerke bølger i skinn og lite stramt skinnsete etc, men fant ikke noe emne på dette. Hva er statusen på setene til folk? Har dere fått noe løsning på dette?
Har noen bilder av hvordan de "burde" se ut, gjerne fra TMSer, men også fra andre biler.

kennethl

Hat sett at alle demobilene, som jeg har sett, er nedslitt/hull der hvor skinnet er utsatt ved inn og utstigning fra baksetet, lurer litt på erfaring hos de som har hatt bil en stund. Er skinnet typisk US type?

Lille Lance

Elon Musk sa vel under møtet i Oslo at nye seter var på gang ... Jeg synes de er OK, men jeg vet ikke hva som forventes i en så fin bil  ::)
Men hvis vi får byttet til nye flotte seter for en billig penge, så blir jeg selvsagt med på det
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

BMW850

Billig trur jeg vel ikke det blir, men verdt å gjøre kan godt hende :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Knnot

Etter å ha snakket med Teslarep. tidligere i uken kom det fram at det vil komme nye seter i TMS til våren med strammere samt mykere pute i for- og bakseter. Dette vil kanskje også bidra til å holde skinnet stramt lengre (?). Det vil også komme tilvalg om sportsseter i Q4

Teslanewbie

Sitat fra: Knnot på søndag 23. februar 2014, klokken 10:02
Etter å ha snakket med Teslarep. tidligere i uken kom det fram at det vil komme nye seter i TMS til våren med strammere samt mykere pute i for- og bakseter. Dette vil kanskje også bidra til å holde skinnet stramt lengre (?). Det vil også komme tilvalg om sportsseter i Q4

Nye seter skall være på alle biler fra begynnelsen av feb er det fortalt.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 23. februar 2014, klokken 10:25

Høres veldig bra ut, min bil går i produksjon i disse dager :) Skinnet bør absolutt ikke være slik det har vært!

P85_Norway

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 12:26

Høres veldig bra ut, min bil går i produksjon i disse dager :) Skinnet bør absolutt ikke være slik det har vært!
Elon sa vel at det var andre fjærer, ikke noe om skinnet......
Tesla M3 Performance

Teslanewbie

The production Model S will soon come off the line with improved front seats. "The seats should be more comfortable," said Musk. A modified spring force in the cushion will allow the driver to sink lower into the seat. The new seat is designed so it can be retrofitted to older cars. Musk also said that a second, more comprehensive seat upgrade is about a year away.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Sitat fra: P85_Norway på søndag 23. februar 2014, klokken 12:41

Ja, korrekt. Men det kan vel godt hende at de tar seg av skinnproblemet også ;) Burde være ett kjent problem!

Teslanewbie

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 13:00
Sitat fra: P85_Norway på søndag 23. februar 2014, klokken 12:41

Ja, korrekt. Men det kan vel godt hende at de tar seg av skinnproblemet også ;) Burde være ett kjent problem!

Noen som har bilder på skinnproblemene?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Balrog

Skjønner ikke helt hvilke skinnproblemer det er vi har?

Demobilene har jo hatt Fredric Hauge og Trine Skei Grande inn og ut (av bilen altså) 10.000 ganger så det er vel naturlig med litt heftig slitasje.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Gusse

Her er det som er casen i min bil etter 4500km
Noen mener at dette må man regne med, andre ikke.

stiantveitofficial

Sitat fra: Gusse på søndag 23. februar 2014, klokken 22:22
Her er det som er casen i min bil etter 4500km
Noen mener at dette må man regne med, andre ikke.

Ser helt normalt ut spør du meg  :)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Muffinman

Tror ikke min bil har dette etter vel 13.000 km, men så er det lyst skinn også da. Mulig det ikke vises så godt.

Uansett, synes ikke at det ser så galt ut jeg da. Førerstolen i min forrige bil så betydelig mer herpet ut etter bare 3000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA