Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Billige setetrekk til Nissan Leaf? Tips.

Startet av Voll1, mandag 03. mars 2014, klokken 18:14

« forrige - neste »

Voll1

Jeg har ofte problemer med å få ut støpselet fra bilen. Jeg hører klikke-lyden i porten hver gang jeg trykker på utløserknappen på støpselet, men porten vil ofte ikke slippe støpselet på de første forsøkene. Jeg må lirke, lure og av og til "røske raskt" for å få ut støpselet. Jeg forsøker å følge det som står i manualen; trykke og holde knappen inne. Det er ingen forskjell om jeg låser opp bilen via FOB eller via "keyless". Er det andre som opplever vanskeligheter med dette? Er det en kjent feil med porten og låsingen? Hvilken prosedyre følger dere for å få ut støpselet?

UMC har defekt "sender" for å åpne ladeluken, men selve knappen på støpselet fungerer utmerket til å "få porten til å klikke". Har også fått ny UMC med fungerende "sender", men støpselet er like vanskelig.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Øyvind.h

Knappen på UMC gjør som du påpeker to ting:
1. Låser opp ladeluken
2. Klargjør porten for lading/stans av lading

Når du skal ta ut kabelen trykker du og holder knappen inne. Da skal lyset først skifte fra grønt til blått, og deretter umiddelbart fra blått til hvitt.
Hvitt betyr at porten er klar for at kabel plugges i/tas ut.

Om porten din lyser hvitt og kabelen sitter fast så er det noe galt med låsetappen i ladeporten. Litt usikker på om du kan klare å få smurt den selv, så da ville jeg bedt Tesla fikse feilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA