Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eidfjord

Startet av Ona IX, mandag 03. mars 2014, klokken 15:30

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 20. mai 2014, klokken 18:48
Vent, nå glemte jeg at man helst skal være kritisk til Nissan på dette forumet.

Som kjent er vi kritiske til alle bilprodusenter her på forumet  ;)

Hoover

http://conpot.no/2014/07/01/nissan-e-nv200-elbil-nummer-to/
Premium varebil koster 227 400.
Metallic 3 900
6,6 kw lader 7 500
venstre skyvedør 1 950.
Personbil koster 242 500 med alt utstyr eks. metallic og 6,6 kw lader.
Diff varebil med alt utstyr og personbil med alt utstyr er kun 12 650. Billig baksete det! :).

Gordon Retriever

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 20. mai 2014, klokken 18:48

Tillegg for metallic-lakk på Leaf er 6000 kroner.
Tillegg for metallic-lakk på NV200 som e-NV200 er basert på, er kr 3120 (ekskl. mva.).

Da venter vi bare i spenning på hvor mye Nissan i Norge vil ha for å levere e-NV200 med metallic-lakk. ;)

Og der fikk vi svaret på spørsmålet over: Nissan har muligens kommet til at det bare er for Leaf at man kan pris metalliclakk til det mangedobbelte av konkurrentene.  Tillegg for metallic-lakk for e-NV200 er 3900 kroner ekskl. mva.

Prisliste, Evalia 5-seter

Prisliste, e-Nv200 varebil

Legg merke til at pris for Evalia er 251.400 levert Drammen. 242.500 er pris uten leveringskostnader. :)

Gordon Retriever

Det store spørsmålet vedr. e-NV200 for meg er: Hvordan varmes den opp innvendig?
En forhandler var tidlig i vår skråsikker på at den hadde varmepumpe, men jeg har ikke klart å lese meg til det ut fra spesifikasjon/prisliste... Evalia har ganske mye bilkupé å fyre opp i vintermånedene.  :o

Hoover

Ok. Da koster baksete, dekktrykkovervåking, "privacy" glass på 2. og 3. rad, lakkerte støtfangere og speilhus i bilens farge og 4 høytalere, kr 22 050.
Vurderer sterkt van premium som arbeidsbil. Burde kanskje like greit dra til med 5 seter evalia?

E_S

Bedre å ta 5-seter og så evt. ta ut baksetet om man ikke trenger det enn å kjøpe en varebil. Med dagens regelverk kan man ikke bygge om varebil til personbil lenger, men det er ingenting i veien for å ha en bil med flere sitteplasser i vognkortet enn det fysisk befinner seg i bilen. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Hoover

Sitat fra: E_S på lørdag 12. juli 2014, klokken 15:55
Bedre å ta 5-seter og så evt. ta ut baksetet om man ikke trenger det enn å kjøpe en varebil. Med dagens regelverk kan man ikke bygge om varebil til personbil lenger, men det er ingenting i veien for å ha en bil med flere sitteplasser i vognkortet enn det fysisk befinner seg i bilen. :)
Meget nyttig informasjon!
Da er det enkelt å velge 5 seter. Prisen på baksetet får man garantert igjen i annenhåndsverdi ville jeg tro. :)

Gordon Retriever

Etter prøvekjøring av varebilutgaven var mitt inntrykk at skilleveggløsningen lot til å slippe gjennom overraskende mye støy sammenlignet med en del andre varebiler.

Evalia veier over 100 kilo mer enn varebilen. Tar vi hensyn til at skilleveggen i varebilen veier noe, og baksetene i Evalia en del mer, ser vi at det nok har gått en del kilo i kledning og demping av bakre del av interiøret i Evalia.

Selgeren jeg snakket med mente at i tillegg til bedre lydbilde ville Evalia også ha en helt annen, mer sofistikert bakaksel.  Hvor forskjellige de egentlig er kan man lure på siden det ser ut som om begge har en form for torsjonsaksel.

Hoover

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 12. juli 2014, klokken 18:14
Etter prøvekjøring av varebilutgaven
Hvordan var den å kjøre?
Er demobilene på plass hos forhandlerne nå?

Gordon Retriever

#24
Fin å kjøre, som en miks mellom kassebil og Leaf.

Jeg fikk prøve en forseriebil som var på rundtur til de forskjellige Nissan-forhandlerne i Norge.

Rask og kvikk i trafikken, men det merkes at du forsyner deg mer av ressursene (les: batterikapasiteten).  Noe mer stumpete over ujevnheter enn Leaf, men forskjellene er ikke mer enn man vil forvente mellom en kompaktbil og en kassebil. Kanskje mindre.
Mye av dashbordinnholdet er løftet over fra Leaf, så man kjenner seg raskt igjen. Noe vibrasjonslyd fra plasten i interiøret på bilen jeg kjørte. Kan skyldes at dette var en forseriebil, kanskje ikke.

Det som skuffet/overrasket meg at skilleveggen bak forsetene stengte ute såpass lite av resonnansstøyen fra lasterommet. Sammenlignet med Leaf var det også mer støy fra el-motoren som fant veien inn i kupeen.

Konklusjon: En utmerket mulighet for elbilkjøperen som har behov for plassen e-NV200 tilbyr, men jeg ville valgt personbilkomforten i en mindre elbil hvis plassbehovet tillater dette.

Hoover

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 13. juli 2014, klokken 17:46
Fin å kjøre, som en miks mellom kassebil og Leaf.

Jeg fikk prøve en forseriebil som var på rundtur til de forskjellige Nissan-forhandlerne i Norge.

Rask og kvikk i trafikken, men det merkes at du forsyner deg mer av ressursene (les: batterikapasiteten).  Noe mer stumpete over ujevnheter enn Leaf, men forskjellene er ikke mer enn man vil forvente mellom en kompaktbil og en kassebil. Kanskje mindre.
Mye av dashbordinnholdet er løftet over fra Leaf, så man kjenner seg raskt igjen. Noe vibrasjonslyd fra plasten i interiøret på bilen jeg kjørte. Kan skyldes at dette var en forseriebil, kanskje ikke.

Det som skuffet/overrasket meg at skilleveggen bak forsetene stengte ute såpass lite av resonnansstøyen fra lasterommet. Sammenlignet med Leaf var det også mer støy fra el-motoren som fant veien inn i kupeen.

Konklusjon: En utmerket mulighet for elbilkjøperen som har behov for plassen e-NV200 tilbyr, men jeg ville valgt personbilkomforten i en mindre elbil hvis plassbehovet tillater dette.
Takk!
Ser frem til å prøve en selv :)


smaug01

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 12. juli 2014, klokken 18:14
Etter prøvekjøring av varebilutgaven var mitt inntrykk at skilleveggløsningen lot til å slippe gjennom overraskende mye støy sammenlignet med en del andre varebiler.

Evalia veier over 100 kilo mer enn varebilen. Tar vi hensyn til at skilleveggen i varebilen veier noe, og baksetene i Evalia en del mer, ser vi at det nok har gått en del kilo i kledning og demping av bakre del av interiøret i Evalia.

Selgeren jeg snakket med mente at i tillegg til bedre lydbilde ville Evalia også ha en helt annen, mer sofistikert bakaksel.  Hvor forskjellige de egentlig er kan man lure på siden det ser ut som om begge har en form for torsjonsaksel.
Den har stiv bakaksel med bladfjærer utrolig nok.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Hoover

Dette er bilde av NV200 oppheng.

Gordon Retriever

Er det nå jeg bør begynne å føle meg litt lurt? ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA