Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når bilen har vært på verksted, er den ladet opp når dere henter den?

Startet av josteinh, mandag 03. mars 2014, klokken 12:42

« forrige - neste »

josteinh

Er ny her på forumet, men har lest mye og skjønner at det er mange med mye kunnskap her :) Fikk min Tesla S for en uke siden og er strålende fornøyd! Men i dag har det oppstått et problem. Etter å ha installert software 5.8.8. ("sucsessfully completed") har plutselig et problem oppstått med ladingen. Koblet til som vanlig hjemme (vanlig stikk på 13 A) og alt startet som vanlig. Men da jeg låste bilen stoppet ladingen. Åpnet både bil og tok ut ladekontakten, satte den i og alt startet som vanlig igjen. Men når jeg låste bilen (enten ved å gå unna, eller bruke nøkkelen) ble det svart i ladeluken, og lading stoppet. Dette gjentok seg 4-5 ganger (prøvde både å trykke på bremsen, resette UMC etc) Men etter en stund virket det som om ladingen fungerte og at alt var ok. Men nå ser jeg via app-en at bilen ikke er låst! Det virker rett og slett som at det er det at bilen låses som stopper ladingen. Nå tør jeg rett og slett ikke å låse bilen da jeg er redd det kan stoppe ladingen igjen ( må ha fulladet bil i morgen) Noen som skjønner hva som skjer, eller forslag til løsning? 

M@Do

Landingen stoppet ikke selv om lyset slutter å blinke. Blinkingen stanser når man låser bilen.

jalias

Samme feil her å om man låser med nøkkelen eller app.  Med selvlåsing med nøkkelen i lomma går det greit.
Tror dette var slik før. 90 oppdateringen også.

AndersinOslo

Jeg har lastet ned ny software, koblet på kabel og gikk fra bilen. Den står og lader helt fint, og låst.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Tuxedo

#4
Nå trenger vi litt mer info for å hjelpe deg  :).  Hvordan vet du at ladingen har stoppet når bilen låses? Når bilen er av/låst, lyser ikke ladeportlyset selv om bilen lader.  Bruker du appen til å sjekke?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Teslanewbie

#5
Leste her noen sted at ladingen stopper når du låser/ låser opp bilen men gjenopptas automatisk etter 60s .

Side 88 i manualen

Sitat
Note: Model S stops charging whenever you
double-click the key. If you do not unplug within 60
seconds, charging resumes.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

josteinh

Den startet ikke igjen etter 30 sekunder. Hadde forlatt bilen og kom tilbake etter 5-10 minutter. Jeg tok det imidlertid for gitt at bilen ikke ladet når det var svart i ladeporten. Er ganske sikker på at det har blinket grønt under hele ladeprosessen tidligere selv om bilen har vært låst. Eller tar jeg feil? Uansett kulle jo bilen ha låst seg når jeg forlot den, noe den tydeligvis ikke har gjort. Så noe må være feil.

josteinh

Mente at den ikke startet etter 60 sekunder....  :P

Også_Øyvind_H

Sjekk via appen om den lader etter at du har låst - det har alltid sluttet å blinke når jeg har låst manuelt (men den lader allikevel - både før og etter 5.8.8
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Tuxedo

Appen lar deg sjekke om bilen lader.  Gjør den det?  Glem lyset i ladeporten.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Havebigfun

For å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet skal lyset ved ladeporten være av når bilen er låst.

kjølholdt

Lyset ved lade porten forsvinner etter en stund.ifølge tesla for å ikke tiltrekke seg unødvendig oppmerksomhet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

josteinh

Takk for alle svar  :) Da har jeg skjønt at jeg har tatt feil ang at det har lyst grønt ved lading tidligere når bilen har vært låst. Men da må faktisk bilen ha vært ulåst ved flere anledninger tidligere selv om nøkkelen har vært langt unna. Og funksjonen med at bilen låser når man går har vært aktiv noe den er nå også. Men lar uansett ting være som det er så lenge den lader nå, så skal jeg sjekke det hele i morgen og skrive noen linjen om resultatet  :)

Tuxedo

#13
Hvis du åpner bilen ved å dobbeltklikke på fob'en, så er walk-away lock deaktivert, slik at bilen forblir ulåst intil én av følgende skjer:

- Du låser bilen med fob'en

- Du setter deg inn og trykker på bremsen.

Hvilken som helst av disse to vil aktivere walk-away lock igjen.  :)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

gbzdoc

Jeg vet mange synes det er teit å nevne, men mange hadde sluppet slike missforståelser om manualen til bilen hadde vært lest.

Har selv begynt å lese disse fra perm til perm (mer eller mindre) etter at jeg oppdaget flere kjekke features på en Audi vi hadde rett før den ble solgt. ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA