Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første trilling til femsifret beløp

Startet av MindViruz, mandag 03. mars 2014, klokken 10:20

« forrige - neste »

MindViruz

Noen som vet hvordan "Route planner" på Nissan.no beregner forbruket ditt på kjøreturene? Er det i forhold til hvordan forbruket ditt har vert hittil, eller bruker den ett gjennomsnittlig "fabrikkstandard" forbruk når den beregner hvor langt du kan kjøre?

aljbarth

Hei, jeg vet ikke svaret men jeg vet at den ikke kommer med  riktig kjørelengde/forbruk. Har prøvd å legge inn det jeg kjører daglig. Tranby (Drammen) - Sandefjord ca 90km og den sier at det tar 2 timer og 37 minutter (husker ikke helt), men jeg bruker 1 time og 7 minutter.

MindViruz

Sitat fra: aljbarth på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:51
Hei, jeg vet ikke svaret men jeg vet at den ikke kommer med  riktig kjørelengde/forbruk. Har prøvd å legge inn det jeg kjører daglig. Tranby (Drammen) - Sandefjord ca 90km og den sier at det tar 2 timer og 37 minutter (husker ikke helt), men jeg bruker 1 time og 7 minutter.

Ja, tiden har jeg lagt merke til at er helt fullstendig på jordet.

Det viktigste er om den beregner bilens rekkevidde riktig i forhold til det faktiske forbruket på din bil med deg som sjåfør. Så kan man bruke google maps til å få opp rett tid på ruten ;)

aljbarth

aljbarth

Og Carwings ruteplanlegger... tror ikke den kan brukes til noe...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA