Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla app får ikke kontakt

Startet av Teslanewbie, mandag 03. mars 2014, klokken 08:06

« forrige - neste »

hybriden

Kjører bensin SUV som trekker campingvogn(2000 kg). Finnes ikke elbilalternativ, men snart hybrider som dekker dette behovet!

Teslaeier

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 12:24
+1

Og jeg regner vel med at de bytter kabelen for deg også dersom den ikke åpner via knappen på ladekabelen  :)

Det vil jeg tro, men har ikke bedt om det foreløpig siden det ikke har plaget meg nevneverdig.

Kallagtunet

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 15:24
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. februar 2014, klokken 14:35
Gitt trådens tittel er det vel ikke helt unaturlig at man poster her etter at man får bil? Eller er det positiv erfaring fra å vente så er det sikkert greit å poste om det også her.

Forsåvidt så har du rett ved nærmere gransking av tittelen, men det er litt flisespikkeri ;) Kanskje man skal rette teksten til "erfaringer med egen Tesla S"?  :P Erfaring kan være så mangt. Uansett er mitt inntrykk at Tesla tar tak i ting og en ladekabel som ikke lenger fungerer som den skal vil jeg tro er dekket av garanti. Ellers skal jeg forhåpentligvis gjerne komme tilbake i denne tråden om ett par måneder. Det er viktig å få frem både positive og negative forhold med bilen...

:)

Spennende tider mnd før levering! Ser frem til at du deler dine inntrykk.

OleT

Sitat fra: hybriden på søndag 23. februar 2014, klokken 16:51
Sitat fra: OleT på lørdag 22. februar 2014, klokken 15:05

Men jeg fryder meg hver gang jeg får rødt lys!

....tenker at du mener grønt ;D ;D ;D

Nei, jeg mener faktisk rødt. For det betyr at når det BLIR grønt, får jeg et 50m forsprang på resten, uten å bryte fartsgrensene.

Grønt lys? Da ligger jeg jo i samme køen som dieseldyrene?
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Jejl

Bortsett fra en litt dårlig gummi på vindusviskeren (som ble skiftet av Tesla samtidig som vinterhjulene ble satt på) og at vi måtte trykke på resettknappene en gang etter en programoppdatering så har bilen fungert perfekt og uten andre feil.
Har hatt den siden september og kjørt ca 5000km.

Lille Lance

1 ukes jubileum idag ... alt funker ... jeg bare TESLA-gliser mer og mer ...  ;D  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

BjørnP85

Kjørt 8000 km siden 18.11.13.  Ikke noen problemer.  Tesla har monitorert bilen siden den ble mottatt.  De ringte meg i forrige uke og informerte om at det var ustabilt nett hjemme.  Leverte en Mennekes type 2 lader vederlagsfritt som jeg bruker i egen garasje. Selv har jeg ikke opplevd noen problemer ved lading.  Er så fornøyd at bilen ble satt inn til helfoliering i går - matt mørk grå.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Larsvegas

 :)Tør jeg spørre om hvor mye man må ut med for noe slikt? Og hvor dette kan gjøres?
Har en mørk grå model S, men ønsker noe mer "uvanlig" farge på hele bilen.
Selv er jeg strålende fornøyd med bilen, men ønsker et personlig preg.
Takker for all info. :)

Oreo

Se egen tråd om foliering. Der er det vel nevnt ca 20k +moms.
Ellers har jeg lagt merke til at en også i Norge kan skaffe seg erfaring med å leie seg en TMS:
http://www.avis.no/biler/Prestige/Tesla-Model-S i Osloområdet ser det ut til.

For å komme inn på topic kan jeg vel ikke si annet enn at også jeg er strålende fornøyd. Først og fremst med kostnadene i daglig bruk og på tur. Stømutgiftene ser jeg på som neglisjerbare sammenlignet med bensin og dieselpriser. Noen "luringer" minner meg på om at jeg en gang i fremtiden må bytte batteri og vi kan snakkes da. Greit det, men med fraværet av annet tradisjonelt bilvedlikehold og ikke minst Teslas planer om en Gigafactory for batteriproduksjon ligger jeg ikke søvnløs om nettene. Nok en spiker i kista til kritikere og nok et forsprang ift konkurrentene som ikke satser 100% på el.

Merker likevel et lite savn etter LandCruiseren min, men da som et arbeidsredskap som en nødvendigvis ikke er livredd for å få riper på lakken.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Kagex

P29687

chal

Jeg har hatt bilen i ca 10 uker og blir mer og mer overbevist om at dette virkelig er revolusjonerende! Jeg blir nesten religiøs. Bilen i seg selv er meget bra, men det aller fineste er selve el-prinsippet. Stille, one pedal driving og nærmest ingen forsinkelse fra hjerne til asfalt. Billig, rent, energibevarende. Og nå: Gigafactory! Elon har potensiale til å bli vår tids store mann. Jeg gleder meg virkelig til å sette et Tesla batteri i kjellern, lade det med solceller om dagen og pløye den energien over i bilen om natten. Sola er til for alle! God Søndag til alle glade Teslaeiere!

Astepsy

<a href=https://fastpriligy.top/>buy priligy online</a> EN is usually an acute, self limiting process and rarely requires treatment

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA