Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla app får ikke kontakt

Startet av Teslanewbie, mandag 03. mars 2014, klokken 08:06

« forrige - neste »

Lunde

Det MÅ jo ha vært det utrolig lave energiforbruket bilen kan ha om man lar bilen styre effekten og man holder seg på matta i forhold til fartsgrensene  8) Ja også var den ikke direkte fæl å kjøre selv om jeg er godt vant med 320 000Km i TH!NK over de siste tretten og et halvt år  :o
MEN til alle dere som vil lufte vidunderet med elektronisk tidtagning vil vi arrangere autoslalom i regi av Elbilforeningen til våren, så får vi se hvem som er raskest når det kommer til stykket   :-) 

http://www.elbil.no/kjope-elbil/lundetesten/1205-myteknuser-lunde-tester-model-s
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

AndersinOslo

Hver biltur er en fest, og jeg skyter så mye av Tesla/Musk i sosiale lag at jeg knapt har venner lenger. Så derfor sitter jeg her en fredag kveld.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Bonefish

Fikk min P85 i begynnelsen av desember.
Var som mange her skeptisk etter å ha lest om feil på forumet.
Har nå 6000 km på den uten noen problemer.
Ser at den estimerte årlige kjørelengde jeg oppgav til IF ryker så det holder.
Jeg mistenker sterkt at det må være noe feil med kmtelleren  ;-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

ELbilist1

:) :)Hatt ELvira siden 19 september kl 14 :) :)
99,99999 % STOR fornøyd!
1 Ladeproblem, men det viste seg å være selvforskylt kun 4 dager etter modtakelse..
Hun er en drøm å kjøre, flere venner av begge kjønn har kjørt og di smiler alle sammen.
Jeg slet litt med finansiering (Lånte halvparten) men nå 5 måneder etter er jeg VELDIG glad for at jeg
fikk DRØMMEN  :) :)

Kristiansand.
:) Ren nytelse, hvær dag!

Lanber

Fantastisk bra service på Tesla i Stavanger.
En bra bil som kjører godt!

Null ladeproblemer, ikke 12V, ikke avbrutt lading, kort sagt ikke noe krøll og ingen driftsforstyrrelser

Tuxedo

Sitat fra: AndersinOslo på fredag 21. februar 2014, klokken 21:34
Hver biltur er en fest, og jeg skyter så mye av Tesla/Musk i sosiale lag at jeg knapt har venner lenger. Så derfor sitter jeg her en fredag kveld.
;D ;D ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

VigdisA

Hehe, blir mye Tesla her og ja. Ser det er flere som sitter en fredagskveld og skriver både på forumet og på facebook.  Så det er flere av oss. :-)
Har hatt noen småfeil på bilen, men det overskygger ikke den fantastiske bilen og kjøreopplevelsen.  ;D Synes jeg har veldig god kontroll på bilen selv i bratte slapsete bakker.
Hadde soltaket åpent her forleden, og stereoanlegget på høyt, kjempeherlig! I morgen bare må jeg ut og kjøre med bilen et eller annet sted.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Gusse

Har hatt mine feil med bilen, ja bevares.....vinduer som henger i chromlister, stripete vinduer, klikk/knirk i sete, noen car need service,skinnsete som bølger.....men allikevel: You just gotta love it! Folka i Trondheim fikser problemene, og tar meg meget seriøst. Flott service, og da er ikke småfeil noe problem for meg. Skal ut å reise om noen uker. Da reiser Tesla fra Lade til Værnes og plukker opp bilen, for så å levere den tilbake søndagen jeg returnerer ferdig ladet med småfiksing av feil....ja riktig, søndagen.
Har vært forelsket i denne maskinen siden jeg først tilfeldigvis snublet over den på google, like før jeg kjøpte en prius. Ja jeg vet, thank god :) Med all respekt for prius eiere, men TMS er noe helt annet for å si det forsiktig.
Forelskelsen ble til ekte kjærlighet når vi hadde vår første date 19.desember i Trondheim<3 Slet også med finansieringen, med banker som forandret tilbud etc....et tilbakelagt kapittel, jeg angrer ikke :)

Muffinman

@ Gusse: Å bli tatt seriøst er helt grunnleggende for kundeopplevelsen. Stiller meg bak at gjengen i Trondheim har skjønt hva det innebærer i praksis.

Når det gjelder bilen fryder jeg meg hver gang jeg setter den i bevegelse over at det skjer helt lydløst. Og at den faktisk fungerer på langtur så lenge man planlegger godt og ikke overlater noe til tilfeldighetene. Jeg har vært veldig kritisk til setene, men etter 13.000km på drøye tre måneder kan jeg ikke si annet enn at de fungerer godt bare de justeres riktig til tross for at de umiddelbart føles harde og mangler sidestøtte.

Luftfjæringen er også en positiv egenskap. Hadde nytte av den senest tirsdag på ferga Flakk-Rørvik da det var stor fjære. Hørte andre biler skrape nedi, mens jeg tok en liten kunstpause og hevet maks før jeg lydløst rullet ombord :)

BMW850

Sitat fra: Gusse på lørdag 22. februar 2014, klokken 01:21
Har hatt mine feil med bilen, ja bevares.....vinduer som henger i chromlister, stripete vinduer, klikk/knirk i sete, noen car need service,skinnsete som bølger.....men allikevel: You just gotta love it! Folka i Trondheim fikser problemene, og tar meg meget seriøst. Flott service, og da er ikke småfeil noe problem for meg. Skal ut å reise om noen uker. Da reiser Tesla fra Lade til Værnes og plukker opp bilen, for så å levere den tilbake søndagen jeg returnerer ferdig ladet med småfiksing av feil....ja riktig, søndagen.
Har vært forelsket i denne maskinen siden jeg først tilfeldigvis snublet over den på google, like før jeg kjøpte en prius. Ja jeg vet, thank god :) Med all respekt for prius eiere, men TMS er noe helt annet for å si det forsiktig.
Forelskelsen ble til ekte kjærlighet når vi hadde vår første date 19.desember i Trondheim<3 Slet også med finansieringen, med banker som forandret tilbud etc....et tilbakelagt kapittel, jeg angrer ikke :)

Ja, men da er det store spørsmålet... finnes det noen fix for bølgete skinnseter??  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Gusse

Sitat fra: BMW850 på lørdag 22. februar 2014, klokken 10:52
Sitat fra: Gusse på lørdag 22. februar 2014, klokken 01:21

Ja, men da er det store spørsmålet... finnes det noen fix for bølgete skinnseter??  ???
Litt OT her men....vel, usikker på fix ja. Trondheim sa de kunne skifte dem hvis jeg ville, men virket ikke som om at det ville kunne løse "problemet" på lang sikt. Ble enig om at jeg skulle tenke litt på det. Hadde vel sikkert vært smart av meg, å bare si ja til tilbudet?

Muffinman

Mine seter er ikke bølgete, og er brukt noen 100 timer. Kanskje det er en produksjonsfeil på dine, og at bytte vil løse problemet?

Teslanewbie

Lurte på om det gikk å ha en tråd med bare positive opplevelser men det ser ut som om den sporer av..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Anders Heibø

Teslavenner er ikke som andre venner :D
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Øggen

Sitat fra: Bonefish på fredag 21. februar 2014, klokken 22:36
Fikk min P85 i begynnelsen av desember.
Var som mange her skeptisk etter å ha lest om feil på forumet.
Har nå 6000 km på den uten noen problemer.
Ser at den estimerte årlige kjørelengde jeg oppgav til IF ryker så det holder.
Jeg mistenker sterkt at det må være noe feil med kmtelleren  ;-)

Kan bare si meg så enig. Har hatt bilen 1 uke og 1300km på tellern. Er så herlig å kjøre, men faktisk, og det seriøst, jeg skal teste km tellern litt da den går fort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA