Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger fakta: Klar til å bestille i3 hvis den kan kjøre 130km i sommerhalvåret

Startet av i3_X5_730, søndag 02. mars 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

i3_X5_730

Bøttevis med lademuligheter i Klostergarasjen i Bergen. Ta med den blå ladekabelen som fulgte med. Hassje pæiling på ka som må te for å lade ... tok bare bilde!  ;D

Sirka

Det koster jo skjorta å stå der ... ::)

(Hvilket plan er det på; øverste? Bare sånn i tilfelle, altså ...) 8)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

bromm

Shit, det er jo Circontrol CCL-WBM, jo (samme som jeg har hjemme :D ) - ta med T2-kabelen, for de der lader bilen raskt !!!  :D :D :D

i3_X5_730

Sitat fra: Sirka på tirsdag 01. juli 2014, klokken 22:17
Det koster jo skjorta å stå der ... ::)

(Hvilket plan er det på; øverste? Bare sånn i tilfelle, altså ...) 8)

Først på Plan E ... der ingen står i utgangspunktet. (Jeg benytter alltid Plan E .... fordi ingen står der. Mindre sjanse for parkeringsbulker ...  ;D )


Sitat fra: bromm på onsdag 02. juli 2014, klokken 00:59
Shit, det er jo Circontrol CCL-WBM, jo (samme som jeg har hjemme :D ) - ta med T2-kabelen, for de der lader bilen raskt !!!  :D :D :D

+1, Skal testes ut i sommer.  ;)

LMOR

Det ser ut til å kun være 16A:

Lading av elbiler i Klostergarasjen
Det er 12 ladeplasser for el-biler i Klostergarasjen av Type 2, mode 3, og 16 amper til hvert ladeuttak.
Ladeuttakene er plassert på plan E like over hovedinnkjøringen som skjer til plan C.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Batteritralla

#335
Sitat fra: i3_X5_730 på mandag 16. juni 2014, klokken 18:25
Sitat fra: wesnym på mandag 16. juni 2014, klokken 17:06
Elektriker fikset jording og satte opp nytt CEE stikk. Gjett hvem som har produsert CEE stikket?..... Mennekes!!! :-)

Velkommen i klubben.  ;D
Jeg personlig er også enig med LMOR at de siste 4A ekstra i ladehastighet vs. CC-laderen merker man og etterhvert setter stor pris på. Og som jeg har nevnt før, Mennekes-laderen er en investering man skal beholde selv. i3 eller ikke. Gjerne for fremtidige EL-biler, som for. eks i5. Får man besøk av noen med en tom Tesla, ja så kan selv de få glede seg over lading av Tesla'en sin av Mennekes'n i huset. (Man kan jo ikke stole på UMC'en ... den er jo på nivå under CC-laderen)

8)


Hvis du har 32A kurs i garagen din når jeg kommer på besøk med min Model S, så kan du få lade din I3 med 7,2Kw med Tesla UMC  ;)

Jeg har forresten ikke problem min UMC, fordi jeg aldri bruker den. Jeg har også fastmontert Mennekes....  ;D

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

i3_X5_730

Sitat fra: Batteritralla på fredag 04. juli 2014, klokken 05:32
Hvis du har 32A kurs i garagen din når jeg kommer på besøk med min Model S,
Har du TMS'en din enda, kompis?  ;)
Mja, pr i dag har jeg "bare" 3x32A til hele garasjen. Men til høsten blir det 3x40A, og da blir 32A uttaket tilkoblet.

Sitat fra: Batteritralla på fredag 04. juli 2014, klokken 05:32
så kan du få lade din I3 med 7,2Kw med Tesla UMC  ;)
Jeg har jo tilgode å makse kapasiteten il M.35067.CEE, men vil ha opp ett 32A til EL-bil nr.2, eller når TMS-brødrene kommer på besøk.  :)


Sitat fra: Batteritralla på fredag 04. juli 2014, klokken 05:32
Jeg har også fastmontert Mennekes....  ;D
Skal vi lage en egen tråd? "Bilder av din fastmonterte Mennekes-lader" ...  ;D

Batteritralla

Sitat fra: i3_X5_730 på fredag 04. juli 2014, klokken 08:21
Sitat fra: Batteritralla på fredag 04. juli 2014, klokken 05:32
Hvis du har 32A kurs i garagen din når jeg kommer på besøk med min Model S,
Har du TMS'en din enda, kompis?  ;)
Mja, pr i dag har jeg "bare" 3x32A til hele garasjen. Men til høsten blir det 3x40A, og da blir 32A uttaket tilkoblet.

Sitat fra: Batteritralla på fredag 04. juli 2014, klokken 05:32
så kan du få lade din I3 med 7,2Kw med Tesla UMC  ;)
Jeg har jo tilgode å makse kapasiteten il M.35067.CEE, men vil ha opp ett 32A til EL-bil nr.2, eller når TMS-brødrene kommer på besøk.  :)


Sitat fra: Batteritralla på fredag 04. juli 2014, klokken 05:32
Jeg har også fastmontert Mennekes....  ;D
Skal vi lage en egen tråd? "Bilder av din fastmonterte Mennekes-lader" ...  ;D

Tja, hvorfor ikke?

Jeg er klar!

Ettersom du ikke hadde copyright på din innstallasjon:
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Mikmik

Monterte 16Amp fra Elbilhjelpen.
Funker bra.  :D
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Yttertorjen

Sitat fra: Klykken på fredag 06. juni 2014, klokken 11:21
Jeg har ikke fått bilen enda, så jeg har et par kjappe spørsmål angående ladekabler.
Den kladden som følger med, den har vanlig stikkontakt-plugg i enden, eller? Schucko eller hva det nå kalles.
Og for å lade på type2-kontakter, følger denne kabelen med (har bestilt bilen med hurtiglademuligheter)?

Fikk du med denne ekstrakabelen på Sulland .

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

SE

#344
Litt under pari montasje. Nødlanding 936moh. 
Men Mennekes gjør biffen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA