Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger fakta: Klar til å bestille i3 hvis den kan kjøre 130km i sommerhalvåret

Startet av i3_X5_730, søndag 02. mars 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

Batteritralla

Jeg har Tesla , men samstemmer med i3_X3_X5_730.

UMC``en ligger bare i bagasjerommet som ballast.Når jeg skulle på en lengre tur i helgen til min bror tok jeg med Mennekes laderen.

Umc``en hadde sikkert virket den også, men Mennekes virker alltid

Det er liksom ikke noen grunn til å bruke noe annet (om det er enfase 16A det dreier seg om)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

wesnym

Ja ja, da blir det vel et CEE stikk hjemme da og ny 16 A Mennekes lader :-) Kan være gull verdt å lade en god del fortere på tur, i påvente av flere hurtiglade stasjoner. Ser at en "luring" :-) her inne har reklamert at de selges :-) Takk for feedback :-)
BMW i3, Oslo

i3_X5_730

Sitat fra: wesnym på mandag 05. mai 2014, klokken 18:14
Ja ja, da blir det vel et CEE stikk hjemme da og ny 16 A Mennekes lader :-)

I tillegg er det en investering for fremtidige el-biler hjemme hos deg selv. Når eller e.v.t du skal bytte ut i3'en, kan du forsatt beholde Mennekes-laderen, mens CC-laderen vil du helst bli kvitt. Mennekes-laderen vil mest sannsynligvis passe absolutt alle el-biler du kommer til å kjøpe heretter ... og da vil også sikkert 16A holde i fremtiden også. ;)

Og hva med alle EL-biler som besøker deg, de vil også i fremtiden ha Type-2. (Men unntak av Leaf, da ... )

Så; Løp å kjøp!  8)

nofuelno

Ja ja, da blir det vel et CEE stikk hjemme da og ny 16 A Mennekes lader :-) Kan være gull verdt å lade en god del fortere på tur, i påvente av flere hurtiglade stasjoner. Ser at en "luring" :-) her inne har reklamert at de selges :-) Takk for feedback :-)
Da kan det meldes at Mennekes 16A portabel lader med CEE stikk igjen er på lager.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Maestro

Jeg vurderer å installere en 16A Saltoboks eller lignende med fast kabel på ytterveggen. Er det en bedre løsning å legge opp en CEE på veggen og heller bruke Mennekes-laderen? I utgangspunktet gjør de vel samme jobben?
BMW i3 andesite silver

smukken

Sitat fra: Maestro på mandag 05. mai 2014, klokken 19:33
Jeg vurderer å installere en 16A Saltoboks eller lignende med fast kabel på ytterveggen. Er det en bedre løsning å legge opp en CEE på veggen og heller bruke Mennekes-laderen? I utgangspunktet gjør de vel samme jobben?
Ja det mener jeg du har rett i, de gjør samme jobben, Mennekes kabelen er mer fleksibel i det du kan da den med deg.
Fast opplegg er jo bra på sin måte, mht støpsel etc..
BMW i3

LMOR

Sitat fra: Maestro på mandag 05. mai 2014, klokken 19:33
En viktig forskjell er hvor den skal stå, og hvor enkelt det er å stjele utstyret. Disse kablene koster like mye som en veggboks, men er mer fleksible, mens en veggboks ikke er så lett å stjele. Det er tungvint å pakke bort kabelen hver dag. Da er et alternativ min fine postkasse som jeg la ut bilde av. Da får du både i pose og sekk :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ali_ben

Da er endelig i3 i hus (ble levert 2. mai) og min "ikke fullt så premium" ladestasjon er satt opp på veggen. Den består av den semiportable 16A laderen fra Elbilhjelpen. Fikk elektriker til å legge opp egen kurs med CEE uttak, og så har jeg snekret en beskyttelse mot vær og vind. Jeg er ikke akkurat noen finsnekker, men det ser bedre ut med enn uten denne beskyttelsen. Jeg er ikke 100% ferdig enda, mangler et håndtak og et hull til ledningen. Ellers er den nå klar for en ukes kontinuerlig regnvær som det er meldt på østlandet.

Ser ut til at bildene kom feil vei, men dere skjønner vel tegninga ;-)
BMW i3 levert 2. mai 2014

LMOR

Hvis du trykker på bildene blir de rett vei :-)

Flott løsning! Nesten like bra som min, men du mangler postkassefunksjonen...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ali_ben

Ja jeg ble faktisk litt misunnelig da jeg så postkassen din LMOR. Ganske stilig egentlig. Den er litt kort for den lange ledningen som henger ned fra min ladestasjon, men ellers et godt design. Og postkassefunksjonen får man jo som en ekstra bonus  ;)

Ratio-laderen fra Elbilhjelpen fungerer for øvrig aldeles utmerket.
BMW i3 levert 2. mai 2014

LMOR

Din er mer i stil med huset. Litt artig at vi har samme type panel og nesten samme farge.

Ellers stod din lader som en god nr2 på listen, men jeg la nok mer vekt på størrelsen.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TrondW

Sitat fra: nofuelno på mandag 05. mai 2014, klokken 19:11
Da kan det meldes at Mennekes 16A portabel lader med CEE stikk igjen er på lager.

Hva er forskjellen på denne kladden http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Justerbar_6-10-16A_portabel_ladeledning_med_kladd og 16 A Mennekes kladden? Sistnevnte er vel dobbelt så dyr?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

LMOR

Design, og antall innstillinger (jeg vil ha noe mellom 10 og 16A).
I tillegg har noen faktisk vist at den ene tåler mye vann.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Sitat fra: LMOR på onsdag 07. mai 2014, klokken 14:32
... I tillegg har noen faktisk vist at den ene tåler mye vann ...

He he he he ... host,host ...  ::)

elektrolux

Ratio sin er ogsaa tett i foelge kunde med mye lokal nedboer.

Ellers har nok den semiportable kraftigere rele som muligens er mer holdbart over tid, og ladestroem paa 6-10-13 og 16A
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA