Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger fakta: Klar til å bestille i3 hvis den kan kjøre 130km i sommerhalvåret

Startet av i3_X5_730, søndag 02. mars 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

haggen

Jeg kan bekrefte at denne fungerer veldig bra. Fikk testen den skikkelig på vei hjem frå Oslo til Ålesund.

LMOR

Jeg er også så langt fornøyd, men har ikke satt den på prøve enda. Er klasseforskjell i forhold til den som følger med.

For de som vil se den "ekte" manualen:

http://www.mennekes.de/Graphics/XPic0/00036362_0.pdf

NORSK fra side 86.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Liker ikke helt tanken på å gå fra bilen med laderen liggende ute ved offentlige ladestasjoner. Det finnes noen kleptomaner. Nå har jeg testet ut at det fungerer fint å legge kladden under panseret, og bruke en 16A skjøteledningen. På sidene foran på panseret, er det en gummilist, som gjør det enkelt å få ut begge kabeldelene, låse bilen, og laderen ligger trygt også for regn og vanndammer  ;D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

smukken

Sitat fra: LMOR på fredag 11. april 2014, klokken 21:20
Liker ikke helt tanken på å gå fra bilen med laderen liggende ute ved offentlige ladestasjoner. Det finnes noen kleptomaner. Nå har jeg testet ut at det fungerer fint å legge kladden under panseret, og bruke en 16A skjøteledningen. På sidene foran på panseret, er det en gummilist, som gjør det enkelt å få ut begge kabeldelene, låse bilen, og laderen ligger trygt også for regn og vanndammer  ;D
Genialt i sin enkelhet :D ;D :)
BMW i3

LMOR

Kabelen på Mennekes laderen er litt for kort, men det er en gummilist i overkant også, så den passet enda bedre. Da kan laderen ligger på dekket over spylevann+ til venstre når du står foran.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann


Litt uklar info i Volvo manualen som er linket her.  Det står eksempler der man stiller inn max strøm, og der er 6, 10 og 16A brukt.  Det er jo veldig hyggelig at man tenker seg 16 A på bærbar kladd.
MEN; så er det avbildet kladd, og der er de vanlige 6, 10 og 13A oppgitt.

Hvorfor snakker Volvo om 16A som max lading når det vises til kladd med max 13A.  Betyr dette at det kan komme 16A kladder, og da også for i3?

Mvh Ole

LMOR

Sjekket du linken jeg la ut?
Den er 16A. Det finnes en på 13A også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Sitat fra: Olemann på lørdag 12. april 2014, klokken 21:34Betyr dette at det kan komme 16A kladder, og da også for i3?
Sir, se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.msg198978.html#msg198978

Både LMOR og jeg bruker 16A Mennekes-kladd på våre i3'er ...  8)

LMOR

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på lørdag 12. april 2014, klokken 22:28
Sitat fra: Olemann på lørdag 12. april 2014, klokken 21:34Betyr dette at det kan komme 16A kladder, og da også for i3?
Sir, se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.msg198978.html#msg198978
Både LMOR og jeg bruker 16A Mennekes-kladd på våre i3'er ...  8)
Og i dag har jeg testet på en "dårlig" lokalt jordet anlegg, på kanten til jordfeil. Ingen problemer  ;D
Veldig fornøyd, premium lader  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Sitat fra: LMOR på lørdag 12. april 2014, klokken 22:33
Veldig fornøyd, premium lader  ;)
+1 Bra! Tar en laaaangtur i morgen fra Askøy til Kvinnherad ... skal teste ut Mennekes-laderen da. Tar også med CC-kladden. Gir rapport senere i uken som kommer.  ::)

i3_X5_730

Da lambinga er komt halveis, var det allerede belastning på det 10A uttaket jeg brukte hos svigers, ut fra Lø'o fra 1800-tallet, i form av både lys og varme. Nøyde meg derfor med 8A uttak. Men Mennekes-laderen skuffer ikke, selv med ukjent jordstatus og gammalt inntak til lø'o, regn og ruskevær.  ;)

Karbon

Har noen prøvd Slimbox.  Skal kunne veksle mellom 16 og 32A, men hvor lettvint det er vet jeg ikke.  Har sendt Mail til nofuel.no, men ikke fått svar enda.

Jeg satser 16A og oppover. 

Olemann

Forvirringen skyldes linken der de opplyste om innstilling i bilen inntil 16A og samtidig viste Mennekes kladden med max 13A, men fått med meg nå at det leveres Mennekes med  ulike max strøm, også 16A.

Så da er min utfordring at jeg må bestemme meg for enten denne 16A varianten som ekstra kladd i bilen (og få ladet rimelig kjapt på tur), eller om jeg bruker original kladden (som vel er max 10A?) i bilen og henger opp en 32A boks i garasjen....begge deler tar jeg meg ikke råd til.

Mvh Ole



Sitat fra: LMOR på lørdag 12. april 2014, klokken 21:48
Sjekket du linken jeg la ut?
Den er 16A. Det finnes en på 13A også.

LMOR

#178
Samme dilemma som meg. Standard kladden er på 12A maks.
Jeg gambler på at infrastrukturen til semi og hurtiglading bygges ut raskt, og jeg har egentlig ingen bruk for 32A hjemme. (Den blå kabelen som fulgte med, vil gi deg 32A på tur)
Dermed var det jeg trengte mest, en lader som kan være med på tur, og brukes når det bare er 16A eller mindre tilgjengelig der jeg overnatter/er på besøk. Fordelen med Mennekes laderen på tur (i tillegg til at du kan ta ut 16A), er at du alltid kan ha bilen på MAKS, og stille strømmen på laderen. Da slipper du å rote til innstillingene i bilen og glemme å sette opp igjen til maks nå du kommer hjem.
(+ at du har en lader med deg som tåler mer vann, selv om du vil få ny standard kladd av BMW når du kommer hjem igjen)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann


Hei,

Dette var jo godt nytt, ikke kjent med det, hvilke standard og type stikk er det på denne?  Kan vel også brukes hjemme da om man legger opp til 32A hjemme?

Mvh Ole


"(Den blå kabelen som fulgte med, vil gi deg 32A på tur)"


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA