Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger fakta: Klar til å bestille i3 hvis den kan kjøre 130km i sommerhalvåret

Startet av i3_X5_730, søndag 02. mars 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: eirikjac på torsdag 27. mars 2014, klokken 15:14
Denne er billigere, og du slipper overgang til Schuko. Har ikke prøvd andre enn originalkladden selv.
http://www.ev-institute.no/index.html?submenu_id=-1
Edit: Prisen er 3300,-
Det er en god kabel, men merk at den KUN kan lade på 16A. Innstillingene i bilen virker ikke på denne.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

eirikjac

Finnes det andre kladder enn originalkladden som kan styres fra bilen?
BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

i3_X5_730


i3_X5_730



Sitat fra: eirikjac på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:45
Finnes det andre kladder enn originalkladden som kan styres fra bilen?

Nei, ikke så jeg vet, men det lureste og enkleste er ladere som du kan styre utenfra. Slik at du slipper å åpne og "starte" i3'en, hver gang du skal endre ladestyrke ut fra hvilket uttak du lader fra gang til gang.
Det letteste er å plugge i kladden ... sette ladestyrke på kladden ... og plugge i i3'en. Da trenger i3'en kun stå i MAX-posisjon hele tiden.  8)

eirikjac

Sikret fint for alle spøkefugler som synes det er morsomt å stille ned ladestyrken til 6A mens bileieren tror han lader på 16A ;-)
BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

i3_X5_730

Sitat fra: eirikjac på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:46
Sikret fint for alle spøkefugler som synes det er morsomt å stille ned ladestyrken til 6A mens bileieren tror han lader på 16A ;-)

Tror ikke det blir noe problem ... spøkefuglene drar jo bare likegodt ut Schuko- eller CEE-støpselet, i stedet for å stille ned ladestyrken ...  ???

Magnum

Jeg hentet bilen min på fredag og er strålende fornøyd :D
Jeg har et spørsmål om lading! Jeg har lagt opp 32A til garasjen og bestilt en Salto lader som støtter dette. Hadde for liten kapasitet, så sikringen gikk hele tiden. Er det skadelig for batteriet å lade på 32A hver gang man lader?

Porsgrunn


02Henning

Jeg var også og plukket opp min i3 i går og på tross av at jeg ikke har hurtiglader, fikk jeg med "den blå" Type2/32A kabelen. Selv om jeg påpekte for selger at denne hadde ikke jeg bruk for så stod han hardnakket på at den fulgte med bilen så værsågod.

Jeg regner med at jeg ikke kan bruke denne Type2-kabelen for å trekke 16A fra en ladestasjon til min bil uten hurtiglader? Derfor; hvis noen i Sandnes-området ikke har fått sin Type2 kabel og ikke rekker Bavaria i åpningstiden så har jeg en i hyllen som venter på kilovis med støv i årene som kommer ...

LMOR

Du bør i hvert fall prøve? VW forhandlerne har slike som står åpne tror jeg, på 16A. Du får prøve en natt..

Jeg trodde du kunne bruke den til å trekke 16A fra en type-2 veggboks.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pberg

Ja, du kan jo lade fra type-2 ladere med den, selv om bilen bare vil trekke 16A og ikke 32.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

02Henning

Sikkert kjempepopulært å okkupere en hurtigladestasjon for å laste opp 16A som jeg likegjerne kunne fått fra en åpen kommunal ladestolpe? :-)

LMOR

#147
Sitat fra: 02Henning på onsdag 02. april 2014, klokken 15:22
Sikkert kjempepopulært å okkupere en hurtigladestasjon for å laste opp 16A som jeg likegjerne kunne fått fra en åpen kommunal ladestolpe? :-)
Det er og kommer til å bli mange type-2 som bare leverer 16A. Det er f.eks maks AC på VW.
Og hvis ingen andre står der, så er det bedre med en type-2 som leverer 16A enn en offentlig som bare leverer 10A selv om det står 16...

OG, det er eneste måten å lade med 16A uten å bruke penger på en ekstra kabel.

GRATULERER med ny bil forresten!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02Henning

Sitat fra: LMOR på onsdag 02. april 2014, klokken 15:31
GRATULERER med ny bil forresten!

Jo takk!  :)

Takk for avklaringen mtp. kabelen. Da blir det nok til at jeg beholder den, men ser fortsatt ikke for meg at den noensinne vil bli brukt ...

Palleraa

i3 ejer fra Købehavn siden september 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA