Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger fakta: Klar til å bestille i3 hvis den kan kjøre 130km i sommerhalvåret

Startet av i3_X5_730, søndag 02. mars 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

i3_X5_730

Er det noen andre som har erfaring med/testet andre kladder enn de allerede nevnt i tråden her?  :o

LMOR

Er du ikke fornøyd med Mennekes 16A?
Et spørsmål som du eller andre brukere kan ha svaret på.
Jeg brukte den vanntette Mennekes kladden på tur, og alle lysene blinket rødt. Tenkte at det var et jordingsproblem, og byttet kontakt. Da ladet den greit.
Når jeg kom hjem sjekket jeg manualen, og der står det at det er feil på laderen hvis alle lysene blinker rødt...
Har noen vært borte i tilsvarende blinking?
Hvis laderen er utslitt allerede, så tåler den mindre enn standardladeren.... så jeg håper på en annen forklaring.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

marskar

LMOR: Jeg har min hengende på veggen hjemme og ikke hatt en eneste dag med problemer.. Ladet nesten daglig siden midten av juli.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

LMOR

Jeg brukte den daglig i 2mnd uten problem, men har også brukt standard laderen daglig siden mars uten problem.
Men jeg må finne ut hvorfor alle lysene blinker rødt. Kan ikke bli stående langt ute i villmarken med en lader som ikke virker. Antar BMW ikke er like villig til å hente meg hvis grunnen er en 3.part lader som ikke virker.
Men den sviktet altså ikke denne gangen heller, men hvorfor blinket alle lysene?
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Sitat fra: LMOR på mandag 20. oktober 2014, klokken 15:08
Er du ikke fornøyd med Mennekes 16A?
Å joda!  :) bruker kun Mennekesladeren. For meg er det litt sånn: Ingen over, ingen ved siden. Hos oss har Mennekes ladet bilen til 11.000km. Problemfritt. Også på reise til andre enn hjemme. 

Grunnen til at jeg spurte er at det må da ha komt noe nytt siden Januar? Eller?  :o

LMOR

Tror ikke det er kommet så mye nytt. Men du har altså ikke opplevd at laderen har blinket rødt, selv med alle eksperimentene du gjorde?
Det lover ikke så bra for mitt case...
Jeg har ladet ca 60 ganger med denne laderen uten problem, og 1 med en merkelig oppførsel.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

Jeg har denne, men har ikke prøvd den enda. (Ikke fått bilen enda).
Stillbar opptil 32A

Rapid

Jeg er igrunnen veldig fornøyd med standardladeren. Den henger nå fast i garasjen og brukes for det meste på Low (6A) . Jeg burde vel strengt tatt hatt en liggende i bilen også, selv om det er lite risiko for at den kommer i noe utstrakt bruk. Mennekes er dyr, Ratio mindre dyr....noen som vet hva standardladeren koster?

Klykken

Skal man tro det som blir skrevet her ang. kvalitet så bør den koste temmelig lite. Virker som mennekes sin er det eneste som duger. ;D neida, men vil tro den ligger mellom 2-4 laken et sted i og med den "lave" ip-sertifiseringen den har.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

i3_X5_730

Sitat fra: LMOR på mandag 20. oktober 2014, klokken 16:56
Tror ikke det er kommet så mye nytt. Men du har altså ikke opplevd at laderen har blinket rødt, selv med alle eksperimentene du gjorde?
Det lover ikke så bra for mitt case...
Jeg har ladet ca 60 ganger med denne laderen uten problem, og 1 med en merkelig oppførsel.

Ikke opplevd noe unormalt. Har altså ladet bilen hver eneste dag siden jeg fikk Mennekes laderen ... opptil flere ganger pr dag og kun med Mennekes laderen. Har ikke brukt Standardkladden som ligger nedpakka i bilen.

;)

Olemann

Har Ratio laderen og aldri opplevd svikt eller feil med den, veldig greit å kunne få full fart med 16A når bilen skal brukes på mer enn en tur pr dag.

Mvh Ole

Stormtrooper

Sjekket Mennekes siden og fant ingen IP67 ladere.  Er det noen som har delenr lett tilgjengelig?  Vil ha lader med CEE kontakt jeg kan bruke på hytta.
Bmw i3 uke 50?

LMOR

Sitat fra: Stormtrooper på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 21:28
Sjekket Mennekes siden og fant ingen IP67 ladere.  Er det noen som har delenr lett tilgjengelig?  Vil ha lader med CEE kontakt jeg kan bruke på hytta.
Alle Mennekes kladdene er IP67, men CEE kontakten er IP44 (tror ikke du finner noen med IP67 der).
Hadde samme utfordring som deg når jeg lette etter dokumentasjon.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

nofuelno

Sitat fra: Stormtrooper på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 21:28

Den 16A Mennekesladeren vi selger er IP 67 bortsett fra selve CEE-kontakten.

Tåler godt det været vi har nå ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Stormtrooper

Takker for avklaringen.  Husker nå at jeg sjekket IP for CEE for mange år siden når jeg hadde båt.  De kommer i IP67 men er vanskelig å få tak i.
Bmw i3 uke 50?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA