Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: S85 vs P85

Startet av ErikMe, søndag 02. mars 2014, klokken 11:24

« forrige - neste »

ErikMe

Hei !

Fikk dette da jeg var innom PHEV butikken :

20 k service

4180,-

40 k service

5126,-

60 k service

4780,-

80 k service

5126,-


100 k service

5126,-


120 k service

5126,-


140 k service

4180,-


+ mva for alle priser. Dette er ca priser. På de to a4 sidene jeg fikk var servicene delt opp i arbeid/deler

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Ser ut til at Outlander PHEV har omtrent samme servicepriser som en Nissan Leaf; med den forskjell at det her er en bensinmotor i tillegg og mye mer avansert både mekanikk og elektronikk som skal spille sammen i hybriden.

For Outlander PHEV er dette noenlunde greie servicepriser, for Leaf'en demonsterer man at man tar skikkelig overbetalt fra forhandleren sin side.

ErikMe

Det eneste jeg kan se på detaljene vedrørende hybrid er "Lithium Knappceller"  Resten av underpunktene er :

servicearbeid
luftfilter
friskluftilter
pakninger, olje
oljefilter
synth olje
bremseveske
spylerveske

dette var fra 120 k service

ErikMe

i følge forhandler var prisen på PHEV servicer ca samme som Diesel. Bitte litt under. Men noe dyrere en ren Bensin

permagne

Hvordan settes intervallene for service?

Er det egen k- teller for bensinmotoren eller timeteller?

Til bykjøring så kan det bli ganske mange km uten at bensinmotoren går. Da blir det vel i overkant mye service?

Hadde vært en fordel om service var basert på faktisk bruk av bensinmotor, da vil man ha igjen for kjøring på elektrisitet på flere fronter.

erik e

Det er vel 20 000km. eller 12mnd., eller. Ikke lag det så vanskelig. Det er vel greit med oljeskift en gang i året i landet vårt.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

permagne

Er det mulig å hente ut data på hvor mye forbrenningsmotoren har gått. Ser ingen grunn til å skifte olje hvert år, hvis motoren har vært lite i bruk. Er det noe spesielt med landet vårt ift oljeskift? Regner med det er helsyntetisk multigrade olje som brukes her.

elektrolux

Solgte nettop en Smart Roadster som krevde oljeskift annenhvert år uansett om den hadde blitt brukt eller ikke.

Noen ganger var ikke oljen rukket å bli mørk engang.

Burde absolutt vært en måler for bruk av bensinmotoren. Ellers kan en som en grov regel bytte olje for hver 1000 liter bensin bilen har brukt. Det blir ikke helt feil det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA