Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmepumpe

Startet av eltransbg, fredag 28. februar 2014, klokken 22:09

« forrige - neste »

eltransbg

Hello,
I searched for similar topics, found one.
But didn't understand the solution and opened a new topic.

Our Partner shows 0% of Energie...
We plug-in the socket and the charger starts for about 10-15 seconds.

The batteries shows 3,27-3,28V - all cells.
The batteries are one year and a half old, LiFePO4 type.
The total voltage is 159V.

We do not have the testing computer.

What is the solution of this problem?
Thank you!!!

elektrolux

Could be a bad contact in one of the batteries. This will prevent the charger from starting, as the voltage will increase to fast once current is flowing.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

eltransbg

Sitat fra: elektrolux på torsdag 20. februar 2014, klokken 09:30
Could be a bad contact in one of the batteries. This will prevent the charger from starting, as the voltage will increase to fast once current is flowing.

Thank you!
But unfortunatelly this is not the problem.

This saturday the charger degnited to start at all - even non for 15-20 sec.
The problem looks is somewhere else.

When we have 0% on Energy, what we should do?

Ciumpalac

Sitat fra: eltransbg på mandag 24. februar 2014, klokken 10:30

When we have 0% on Energy, what we should do?

Unfortunately, I can't help you with problemsolving, but I can tell you that NiCad batteries can be stored for a long time at fully discharged state, so no immediate danger there...
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

Sitat fra: Ciumpalac på mandag 24. februar 2014, klokken 13:32
I can tell you that NiCad batteries can be stored for a long time at fully discharged state, so no immediate danger there...

Wasn't this Lithium ??

Sitat fra: eltransbg på torsdag 20. februar 2014, klokken 08:02
The batteries are one year and a half old, LiFePO4 type.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ciumpalac

Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

eltransbg

Yes, batteries are lithium 160Ah...
I think the batteries are not the main problem in this situation...
Have to figure what to do with the car.
In December we changed the motor with newer one, again from Partner.
Now this problem - it is awful...  :-\

Elmo

Sitat fra: eltransbg på torsdag 20. februar 2014, klokken 08:02
Our Partner shows 0% of Energie...
We plug-in the socket and the charger starts for about 10-15 seconds.

I have very little experience with Li-converted PSA-classics, but in my experience there are so many slightly different ways to do the conversion so I think you need to contact the company or person that did it.
Some control-questions anyway.
- has the SOC meter worked before? (several conversions I have seen it does not work)
- are you using the original PSA-NiCd charger? (some do, some install a new one)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA