Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Varmepumpe

Startet av stiantveitofficial, fredag 28. februar 2014, klokken 19:03

« forrige - neste »

stiantveitofficial

Sitat fra: jkirkebo på fredag 21. februar 2014, klokken 10:01
Sitat fra: eclipse på fredag 21. februar 2014, klokken 09:01
For å være pirket nøyaktig (og det må man vist siden dette spørsmålet kommer opp så ofte) så er det ikke stolpen som er begrenset til 13A, denne er vanligvis 16A.

Men Tesla har lagt inn denne begrensningen i sammen med schuko adapteret. Når bilen ser at schuko adapteret er koblet på UMC så setter software i bilen strømstyrken til maks 13A.
Hvis du har blått adapter i stedet for schuko adapter så vil begrensingen være satt til 32A.

Bilen vil derfor forsøke å trekke 32A over den blå adapteren, men siden du har en overgang fra blått adapter til schuko og stolpen har 16A vil sikringen gå i denne. Du må derfor først stille inn ladestyrken i bilen på 16A før du kobler til bilen. Så vil bilen huske denne innstillingen for denne lokasjonen i ettertid.

Det stemmer på en prikk. Men om man er så heldig å ha mottatt rødt adapter kan man bruke en overgang til dette istedenfor. Da slipper man å stille ned ladestrømmen manuelt, siden rødt adapter signaliserer maks 16A til UMC.

Så mange muligheter, så mange svar  :)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA