Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av aceboss, fredag 28. februar 2014, klokken 19:01

« forrige - neste »

aceboss

Hei!

Jeg har en ulyd i hjulet foran på førersiden typisk når jeg svinger litt. Blir værre og værre.

Noen som vet om jeg kan kjøpe et nytt hjullager på f.eks biltema? SKF-nummer?
Kjører blå REVA (24000km)
Akkurat byttet batteripakken.

aceboss

Her var det ikke mange svar og få. Men jeg tok bilen inn på verksted, og de puttet inn noen uorginale skf lager. Altså kan man sikkert finne noe som passer på Biltema el.l.

Jeg fikk ikke delenummeret/skf nummeret på kvitteringen, som er litt ubrukelig da.
Så neste gang får jeg slå det ut og se om jeg finner det, evt måle og finne et som passer.
Kjører blå REVA (24000km)
Akkurat byttet batteripakken.

olsteffe

Hei
Fant dette på tyske delen av det engelske forumet.
For fremre aksel er det pr hub (nav ) 1 stk 6205 C3 og 1 stk 6204 C3. Dette er dype sporkulelager indikert med C3 som egner seg til hjullager . Navet har ikke simmer eller tettering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA