Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rele/kontaktor på Renault Clio er ødelagt

Startet av Griffel, fredag 24. oktober 2008, klokken 20:46

« forrige - neste »

Griffel

"Små, upraktiske biler som kjører kort er et stempel elbilene har fått, med rette".  :-[
http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.6254626
Slik står det i artikklen over. Er det nå vi skal bli fornermet eller?

Ellers står det mye interesant i artikklen.
"Venter elbil-revolusjon"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Thomas Parsli

Hvis man skulle bli fornærmet hver gang en journalist skrev tull, ville livet vært en eneste lang fornærmelse ;)

Kanskje heller maile eller ringe han -eller tom. invitere på en kjøretur?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

El rayo

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 09. oktober 2008, klokken 18:58
Kanskje heller maile eller ringe han -eller tom. invitere på en kjøretur?

Thomas
Mail sendt. Håper han har tid til å lese den.

Tom Roy
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Jeg kunne heller ikke dy meg, men sendte dette:

"Elbiler er små upraktiske biler som går kort"

Jaja, slik kan det sies, men ærlig talt hva skal elbilen brukes til?  Små korte turer gjerne i tettbygd strøk, der det er viktigere å finne en parkeringsplass fort, enn å kjøre fort.
Og da spiller størrelsen en avgjørende rolle. Da blir det praktisk med en liten en.

Jeg har kjørt 300 000 kilometer med forskjellige elbiler siden 1991, på det meste 36 000 kilometer pr år, med biler som går "kort" på grunn av "dårlige batterier med gammeldags teknologi". Jeg ser ingen grunn til å vente til motorjournalistenes drømmer går i oppfyllelse.
Jeg klarer godt med dagens teknologi.
Hvor langt kjører du i året med din fossildrevne?

Hvis du synes det ikke går fort nok med gammeldags teknologi, se på videoene på www.plasmaboyracing.com  eller www.nedra.com .
Kanskje et emne for en ny reportasje om elbil?
Forøvrig finner du meg på www.elbil.no forum sammen med mange andre som har erfaring, og ikke bare lest hva andre har skrevet om emnet.

Så får vise om det blir en reaksjon......!

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA