Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Bjoris, fredag 28. februar 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

frosken

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. mars 2014, klokken 00:04
Ved overlevering av bilen i dag ble jeg informert om at data ikke funket utenfor norge. Han sa at om det ikke koblet ut selv, så måtte det gjøres manuelt - en skulle ikke bruke det i utlandet.

Det hørtes ut som bare vissvass i mine ører.
Eller har Tesla funnet ut at de må stramme inn?
Så lenge jeg ikke har fått beskjed av Tesla om at jeg ikke kan bruke datatrafikk i utlandet kommer jeg ikke til å begrense meg de gangene jeg er utenfor landets grenser. Man kan ikke regne med at samtlige bileiere holder seg like oppdatert som entusiastene her på forumet.

Dessuten er trafikkinfo, navigasjon og norsk nettradio viktige egenskaper jeg forventer å kunne bruke i bilen uavhengig av hvor jeg befinner meg så lenge det er dekning.

Jeg kan heller ikke huske å ha sett noe alternativ for å slå av datatrafikk i menyene?

Øyvind.h

Sitat fra: rene på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:39
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:24
Jeg har utelukkende benyttet nettradio og Spotify siste halvåret. Hadde Tesla levert veldfungerende DAB hadde de spart en del penger tipper jeg  ;D
Det er vel ikke Tesla som har betalt for Spotify-bruken uansett?
Nei. Tesla betaler kun for nettradio, ikke Spotify. Det endrer dog ikke mitt bruksmønster.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA