Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skal varme fungere uten at bil er 'i gang'?

Startet av HRai, fredag 28. februar 2014, klokken 13:01

« forrige - neste »

HRai

Hei alle!

Trenger litt hjelp og råd. Jeg sliter med å få solgt bilen jeg har nå og min Tesla Model S er rett rundt hjørne og skal leveres lørdag 1. mars.
Jeg hadde bilen på Finn.no i over 2mnd, men ingen tok kontakt. Bilen jeg skal selge er MB C180TCDi, sort stasjonsvogn Avantgarde automat 2012 facelift. Bilen er som ny (ikke røykt, ingen barn etc.) og kun kjørt 26``000km med masse utstyr. Ny pris når jeg kjøpte den var 530``000,-
Er villig til å selge den for 275``000,-, som er 45``000,- lavere enn markedspris i følge BOS Rogaland.

Noen som kan hjelpe??

Mvh
HRai
Stavanger
2018 MB B250e Electric Drive Urban +++

elektrolux

Du må selge slike biler på pris. Markedet flommer over men der vil alltid være en kjøper der ute.

IKKE nevn Tesla'en i annonsen; da får kjøper ideer i hodet som ikke er forenelig med kjøp av Mercen din. ;D

Ellers er det ikke feil å beholde en en slik fin bil, og kanskje selge Tesla'en i stedet? Du kan kanskje klare deg like godt med en e-Up til daglig? Den er forbausende romslig og vil tape seg mindre i verdi en Tesla'en, men sliter selvfølgelig om du skal lengre enn 100 km i et strekk.

Vi har valgt denne løsningen; beholdt Mercen, og tar den kun fram noen få ganger årlig. Sist i oktober faktisk. De få gangene den må fram koster det ikke allverden i bompenger og diesel. Ellers nyter vi vibrasjonsfri, og støyfri luksus fra e-Up som også framviser ganske så spreke egenskaper om en ønsker det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

laumb

Det er nok pris som gjelder når det kommer til å avgjøre salg.

Det neste på listen er presentasjon. Du må få tak i interessen til kjøperen. Sørg for at bilen er SKIKKELIG ren - gjerne nyvokset. Finn deg noen fine steder å ta bilder og bruk et skikkelig kamera. Ta en del praktiske bilder, men eksperimenter og gjerne litt. Få til et skikkelig kult et til førstesiden.
Ta masse bilder av interiørdetaljer, knapper og ting og tang. Folk liker å se hva som er i bilen av utstyr etc.

Deretter må du og sørge for å få vasket den skikkelig innvendig. Gå over alle flater med noen interiørmidler. Noe fra Maguires holder. Noe som setter igjen en "Nybillukt" gir de som kommer innom go-følelsen av at dette er en "ny" bil. Du skal ikke undervurdere luktesansen når folk har sett på 2-6 "luktfrie" biler og kommer til din som lukter sprell nytt..

Selv har jeg opplevd at to av bilene mine har tatt veldig lang tid å selge (11 og 13 måneder) og den siste tok godt og vel 6 måneder fra jeg la den ut på Finn. Første interessent som kontaktet meg grunnet annonsen på Finn var etter 4 mnd. Måtte grave dypt ned på prislisten for å få solgt. Til gjengjeld turte jeg ikke å avvente salget, så la den ut 8mnd før Tesla'n kom - og var dertil uten "bil nr.1" i 2 måneder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA