Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Elisabeth, torsdag 27. februar 2014, klokken 22:07

« forrige - neste »

Elisabeth

Nå står jeg parkert på jobb, og er plugget inn for å lade, men den vil ikke starte ladingen. Kladden lyser grønt, men det gule ladelyset står bare på i noen sekunder før det slukkes og da går det noen sekunder så starter det å lyse igjen. De blå lysene i bilen blinker i noen sekunder, så slutter de å blinke for å så starte når det gule lyset lyser igjen. Hva kan det være? Dårlig kontakt med stikket i veggen?'
Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

Strømbil

Svart Nissan Leaf 2013.

frkir

Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Daeedor

Sitat fra: Elisabeth på onsdag 19. februar 2014, klokken 08:25
Nå står jeg parkert på jobb, og er plugget inn for å lade, men den vil ikke starte ladingen. Kladden lyser grønt, men det gule ladelyset står bare på i noen sekunder før det slukkes og da går det noen sekunder så starter det å lyse igjen. De blå lysene i bilen blinker i noen sekunder, så slutter de å blinke for å så starte når det gule lyset lyser igjen. Hva kan det være? Dårlig kontakt med stikket i veggen?'

Var ute for dette på et hotell , var feil på  kursen.... (husk at den må kunne gi minst 10A også ! )

Thomas Parsli

Se side CH-34 "CHARGING RELATED INDICATOR LIGHTS" på https://owners.nissanusa.com/content/techpub/ManualsAndGuides/NissanLEAF/2013/2013-NissanLEAF-owner-manual.pdf

Det virker som om du har timer satt på, slik Strømbil sier.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Elisabeth

Nei, bruker ikke timer. Dette stikket er satt opp med tanke på lading av elbil på jobb, så sikringen burde jo være stor nok (16A). Arrgh, og jeg som for aller første gang klarte å glemme å lade opp bilen i natt....

Strømbil

Bilen vil jo aldri vite hvor mye strøm den "kan" få fra stikk. Den vil prøve å å trekke 10A helt til sikring evt. ryker. Hvilke blå led er det som blinker, og i hvilken rekkefølge?
Svart Nissan Leaf 2013.

Thomas Parsli

"CHARGING RELATED INDICATOR LIGHTS" forteller ofte hva som skjer, så bruke noen sekunder på å se på den siden jeg henviste til. Du kan også se i den norske instruksjonsboken som fulgte med bilen.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Elisabeth

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:35
"CHARGING RELATED INDICATOR LIGHTS" forteller ofte hva som skjer, så bruke noen sekunder på å se på den siden jeg henviste til. Du kan også se i den norske instruksjonsboken som fulgte med bilen.

Thomas

Det siste blå lyset lyser når det gule lyset på kladden slukker. Når det gule lyset lyser, blinker blått lys nr, men blått lys nr 1 lyser "fast".

Strømbil

??

Sitat fra: Elisabeth på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:55
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:35

Thomas

Det siste blå lyset lyser når det gule lyset på kladden slukker. Når det gule lyset lyser, blinker blått lys nr, men blått lys nr 1 lyser "fast".
Svart Nissan Leaf 2013.

knnygar

Har du brukt denne kontakta til lading før?
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Elisabeth

Sitat fra: knnygar på onsdag 19. februar 2014, klokken 11:09
Har du brukt denne kontakta til lading før?

Nei, dette er første gang.

Hører forresten at det "klikker" inne i kladden i takt med blinkingen til det gule lyset

Leif Leaf

Prøv en annen stikk, hvis mulig, for å se om det samme skjer.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

frkir

Har vært borte i det samme, da var det jordingsfeil på anlegget, jeg måtte få viking til å kjøre bilen til hurtiglader. Lurer på om uoriginal kladd løser problemet? Anyone?
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

nico

Kjør bort til Imaas og bruk hurtigladderen.
Nissan Leaf Tekna - Levert 04.12.2013 fra Imaas Bil i Bodø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA