Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av kjølholdt, torsdag 27. februar 2014, klokken 19:12

« forrige - neste »

kjølholdt

Har kikket litt på dette produktet.http://www.scandicshine.no/image/cache/data/aNYTTTT/30100-2T-500x500.jpg
Noen som har noen erfaringer med dette.
Ser at man nok kan trenge å rengjøre skinnet etterhvert.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Plahat



Har ikke testet den du nevner.
Bruker selv denne:


Hyperstress


Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:37
Har kikket litt på dette produktet.http://www.scandicshine.no/image/cache/data/aNYTTTT/30100-2T-500x500.jpg
Noen som har noen erfaringer med dette.
Ser at man nok kan trenge å rengjøre skinnet etterhvert.

Jeg har denne til audien min nå. I alle fall superenkel å påføre, men har egentlig ikke peiling på om den er bra eller dårlig i forhold til annet. Men jeg kjøpte den etter googling om at den var bra. Tror jeg.. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stiania79

Har også brukt TurtleWax'n til Audi + Autoglum Leathercare. Har nå investert i SwissVax Master Collection som har "alt" til bilpleie inkludert til Tesla'n... koster litt, men bør holde i 5 år så da blir årlig kostnad rundt en tusen lapp...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Newbee

Hvorfor snakke om "Leather care" og lignende produkter når Tesla sier at det er ikke er ekte skinn, men syntetisk. Tror dere bør spørre Tesla om hva slags materiale det er først, evt. hva de anbefaler å rengjøre med.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

janosat

Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:08
Hvorfor snakke om "Leather care" og lignende produkter når Tesla sier at det er ikke er ekte skinn, men syntetisk. Tror dere bør spørre Tesla om hva slags materiale det er først, evt. hva de anbefaler å rengjøre med.

Hvor har du hørt dette?


Newbee

Sitat fra: janosat på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:51
Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:08
Hvorfor snakke om "Leather care" og lignende produkter når Tesla sier at det er ikke er ekte skinn, men syntetisk. Tror dere bør spørre Tesla om hva slags materiale det er først, evt. hva de anbefaler å rengjøre med.

Hvor har du hørt dette?



Eks. her, under interiør: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs
Det har også blitt diskutert i andre tråder. Utover det har jeg ingen "bevis"....
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Brede

Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 11:18
Sitat fra: janosat på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:51
Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:08
Hvorfor snakke om "Leather care" og lignende produkter når Tesla sier at det er ikke er ekte skinn, men syntetisk. Tror dere bør spørre Tesla om hva slags materiale det er først, evt. hva de anbefaler å rengjøre med.

Hvor har du hørt dette?



Eks. her, under interiør: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs
Det har også blitt diskutert i andre tråder. Utover det har jeg ingen "bevis"....

Er vil ingen ukjent sak at dash og dører er kunstskinn. Setene er uansett ekte skinn og bør behandles.

Newbee

Her er i så fall en som er blitt feilinformert av Tesla Stavanger (under).
Uansett er jeg selvsagt enig at de må behandles/vedlikeholdes, men jeg ville sjekket hva Tesla selv anbefaler. Da vil det fort vise seg om de anbefaler et produkt til skinn eller syntetisk.

:-)




Sitat fra: kdid på tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:31
Ett apropos til tekstilseter.

Jeg snakket med Justine på Tesla Stavanger om den delen av setetrekket som blir kalt delskinn på tekstilsetene. Hun sa at disse detaljene var laget av akkurat det samme materialet både på skinnsetene og tekstilsetene. De er ikke av skinn, men av et syntetisk materiale. Dette materialet skal være mer slitesterkt enn både tekstilet i tekstilsetene og skinnet i skinnsetene.

Om du kan kalle materialet for 'skai' vet jeg ikke. Jeg var bekymret for at materialet skulle slites fortere enn tekstilet i tekstilseter. Men fikk altså bekreftet at materialet skal være slitesterk.

Det betyr jo også at skinnsetene ikke er laget 100% av skinn. Men at de utsatte delene på setet er laget av ett syntetisk materiale.

Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Gressvikingen

Sært! Så aldri et ord om kunstskinn før prisjustering?

Preparater som egner seg for skinn kan vel virke negativt på kunst skinn (blir sprøtt) og omvendt?
P85D"+"

CFM

Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 12:34
Her er i så fall en som er blitt feilinformert av Tesla Stavanger (under).
Uansett er jeg selvsagt enig at de må behandles/vedlikeholdes, men jeg ville sjekket hva Tesla selv anbefaler. Da vil det fort vise seg om de anbefaler et produkt til skinn eller syntetisk.

:-)

Sitat fra: kdid på tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:31
Ett apropos til tekstilseter.

Jeg snakket med Justine på Tesla Stavanger om den delen av setetrekket som blir kalt delskinn på tekstilsetene. Hun sa at disse detaljene var laget av akkurat det samme materialet både på skinnsetene og tekstilsetene. De er ikke av skinn, men av et syntetisk materiale. Dette materialet skal være mer slitesterkt enn både tekstilet i tekstilsetene og skinnet i skinnsetene.

Om du kan kalle materialet for 'skai' vet jeg ikke. Jeg var bekymret for at materialet skulle slites fortere enn tekstilet i tekstilseter. Men fikk altså bekreftet at materialet skal være slitesterk.

Det betyr jo også at skinnsetene ikke er laget 100% av skinn. Men at de utsatte delene på setet er laget av ett syntetisk materiale.

Jeg har standard seter/skinn og tror det er skinn overalt på mine seter. Umulig å få det til å se og føles helt likt.

Tror det bare er perf-setene som har noe som ikke er skinn på seg. (Det må vel være det matte partiet som ser ut som semsket skinn!?)
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

Spinner

Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 12:34
Her er i så fall en som er blitt feilinformert av Tesla Stavanger (under).
Informasjonen er riktig, det er snakk om delene av setet som er av et alcantara/semsket skinn materiale. Resten av setet er av skinn.

Newbee

Sitat fra: Sbr på onsdag 19. februar 2014, klokken 13:47
Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 12:34
Her er i så fall en som er blitt feilinformert av Tesla Stavanger (under).
Informasjonen er riktig, det er snakk om delene av setet som er av et alcantara/semsket skinn materiale. Resten av setet er av skinn.


Da er er det viktig for dere som nå planlegger behandling av disse at riktig produkt brukes på riktige partier av setet. Tipper syntetisk materiale ikke bør smøres inn med voks eller salver.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Brede

Nå innbyr vel ikke alcantaraen akkurat til å bli smurt inn med diverse remedier, så jeg tror de fleste tenker seg om to ganger.  :D

Når det er sagt så får en vel spesialiserte produkter beregnet for alcantara. Er det for eksempel verdt å behandle taket med slikt?

Høgis

Jeg har kjøpt dette settet http://www.partsandretards.no/bilpleie/swissvax/skinn/swissvax-leather-care-kit_1
Men litt usikker på hva jeg skal gjøre med Alcantara feltene. Evt bare la de være og rense med denne etter en stund? http://www.partsandretards.no/bilpleie/swissvax/skinn/swissvax-alcanta

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA