Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av Harlex, torsdag 27. februar 2014, klokken 14:20

« forrige - neste »

Harlex

#120
Sitat fra: erikwg på lørdag 17. januar 2015, klokken 13:38
Hvor mange overnattinger bør man legge inn?
Kommer helt an på.... Kan kjøre i ett strekk hvis man har dårlig tid...
Jeg drar med kone og barn og tar turen som en del av ferien som innbefatter god tid og svømmebasseng  på hotellene nedover i Europa. I år starter vi med med fjordline fra Bergen til Hirtshals. Første overnatting blir i Hannover. Turen går videre til Ulm og Milano før vi cruiser via den italienske riviera inn til den franske riviera. I fjor tok vi mer vest og entret rivieraen fra nord pga manglende supercharger tilbud i Italia....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tesla-man

Hva er erfaringen med tanke på hotellovernattinger? Må man forhåndsbestille, eller er det enkelt å finne ledige rom underveis?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Harlex

Bestiller alltid i evigheter paa forhaand med fri avbestilling og det hender jeg gjoer spontane endringer. Er nok ikke joe problem aa ta det underveis. Bruker hotels.com appen og da er det alltid noe ledig. Det er iallefall min erfaring.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

navelso

Vi planla veldig nøye både overnatting og lading da vi reiste nedover (Spania) i fjor sommer. Hvis vi skulle dratt i år hadde vi bare tatt det meste på sparken. Bestille overnatting underveis er i hvert fall ikke noe problem under transporten, mulig det er vanskeligere på middelhavskysten.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Tesla-man

Takk for svar. Det høres bra ut. Ønsker å ha litt frihet om vi finner en bra plass, men har lite erfaring med å reise på denne måten.

Har litt lyst på en østlig rute ned til søreuropa; Oslo-Kiel-Berlin-Praha -over alpene til nord Italia og videre til Franske Riviera.  Her er det enda ikke helt tett-i-tett med SC'er, men det kommer kanskje før sommeren.
Noen med erfaringer fra Praha?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

masyvertsl

Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:07
Takk for svar. Det høres bra ut. Ønsker å ha litt frihet om vi finner en bra plass, men har lite erfaring med å reise på denne måten.

Har litt lyst på en østlig rute ned til søreuropa; Oslo-Kiel-Berlin-Praha -over alpene til nord Italia og videre til Franske Riviera.  Her er det enda ikke helt tett-i-tett med SC'er, men det kommer kanskje før sommeren.
Noen med erfaringer fra Praha?

Vi kjørte til Tosana og ned til Italienske rivieran i fjor. Hadde kun booket hotell i Hamburg som var en fiasko (grunnet at tesla laderen de hadde var til roadster) ellers tok vi alt på sparket. Var litt kronglete i fjor da det ikke var sc sør for St Anton men nå er det ikke noe problem.

Careka

E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

ksandal

Sitat fra: Harlex på lørdag 17. januar 2015, klokken 13:08
Aaaaahhh yeah.... ! Da er sommeren 2015 ordnet. Ny roadtrip til rivieraen.... Booket hus i Vence og nesten alle hotelovernattingene t/r.
Forskjellen i år er at jeg ikke har brydd meg med å finne ut hvor superladerne er... De er overalt ;D
Gleder meg som en unge 8) ;D 8)

Takk for godt beskrevet tur.. må si jeg ble motivert til og planlegge en tur selv også. har kirkebo adaptere i frunk... så kommer det støt ut av noe.. skal jeg kunne koble til :-) 
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

erot

Inspirerende tråd! Har planer om tur selv i sommer, men aner ikke om kjørelengde/tid blir for ambisiøst. Lagde en egen tråd så jeg ikke roter for mye til i din:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20582.0.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA