Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av Harlex, torsdag 27. februar 2014, klokken 14:20

« forrige - neste »

Nordtroms

Sitat fra: Harlex på onsdag 30. juli 2014, klokken 22:20
En liten oppdatering.. :) har kjørt om lag 60 mil rundt omkring her på rivieraen siden fredag. Har gått greit. Vært på ulike strender og i dyrepark. I dag dro vi på shopping i Nice. Gruet meg litt til det i forhold til parkering men fant tilfeldig en grei en i enden av en gate/kryss like ved gamlebyen. Brukte god tid for å parkere perfekt. Da vi var kommet ca 20 meter fra bilen kom det en liten Peugeot som så ut som den var moden for skraphaugen. Han fant ut at han skulle parkere foran vår bil noe som ville være bortimot umulig uansett hvor liten bilen er. Han balte no på. Jeg var 76% sikker på at han rygget i så jeg gikk tilbake for å se... Det var under en fingerbredde mellom bilene >:( Jeg stakk hodet inn i bilen til fyren i 60-70 årene og demonstrerte hvor mye slingringsmonn han hadde. Han virket no bare oppgitt over at jeg brydde meg. Jaja. Der stod han, tror han ventet på noen for han ble sittende i bilen. Sikkert like greit siden bilen hans stod halvveis ut i krysset...
Jaja. Kom tilbake noen timer seinere og bilen var like hel... Så langt så har det gått greit. Kun en liten skade på diffuserne hin dagen.

He he. Da var du heldig. Jeg var i Nice for et par år siden, bodde i 3. Etasje i en leilighet og var så heldig å kunne se ned på gata. Det ser ut som det er helt vanlig å parkere en bil på 4 m i en luke på 4,1 m det er bare å kjøre frem og tilbake 7-8 ganger og dytte litt på den foran og bak hver gang så ordner det seg. Tror ikke jeg hadde turt å sette fra meg min MS uten vakthold der. Flott by for øvrig.  ;)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Lacaixxa

Artige å følge turen din Harlex. Befinner meg i juan les pins for øyeblikket, men feiget ut i forhold til Tesla vs fly. Holder kontinuerlig utkikk etter tesla, og savner min veldig....:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

satheesh.net

Fint å følge med på erfaringene dine ja. Nå kan jeg senke skuldrene før vi eventuelt tar en slik tur nedover kontinentet. ;)

Harlex

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 30. juli 2014, klokken 23:22
Artige å følge turen din Harlex. Befinner meg i juan les pins for øyeblikket, men feiget ut i forhold til Tesla vs fly. Holder kontinuerlig utkikk etter tesla, og savner min veldig....:)
Juan les pins ja.... Mulig vi tar oss en tur på stranden der også en av dagene...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Dagens tur gikk til st tropez. En av mine favorittsteder. Har en "stamstrand" der og det er veldig fine snorkleforhold. Nå har minsten på 6 år også begynt å snorkle så dette er bare gøy.
Pleier å parkere på havneparkeringen ( den er stor) og idag kjørte jeg helt til enden (ved utgangen) for å finne litt luft mellom parkeringsplassene. Det var suksess... Fikk en hel lengde for meg selv. :) MYE flotte biler i St. Tropez området. Ferrarier, Lamborghinier, Bentleyer, Porscher og roll royce-er. Fine biler men Model s tar oppmerksomheten. Mye glaning, peking og interesse rundt bilen her som alle andre steder her nede.
Kjøring til st. Tropez inkluderer så og si alltid køkjøring. Iallefall hvis man kjører kysten. Køen strekker seg gjenom hele bukten og gjennom st maxime osv.  Kjøre/turtips er å kjøre gjennom Grimaud og gjennom la garde freinet til A8 som tar deg kjapt og greit til den del av rivieraen du måtte bo. Evt. andre veien hvis du skal til st. Tropez. Ikke bare for å slippe kø men det er en fantastisk flott tur i seg selv. Fine svingete veier der man kan få prøvd bilen litt,flott natur over fjellet og gjennom områder med vingårder.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

.Net

Hei, så din røde tesla i går i les issambres. Gøy å se norsk registrert tesla langs rivieran. Interresant å følge reisen din fra norge til frankrike. Håper å gjøre det samme til neste år, med forhåpentligvis flere superchargere.. :)
P85D

Harlex

Sitat fra: salvegreibrokk på søndag 03. august 2014, klokken 20:15
Hei, så din røde tesla i går i les issambres. Gøy å se norsk registrert tesla langs rivieran. Interresant å følge reisen din fra norge til frankrike. Håper å gjøre det samme til neste år, med forhåpentligvis flere superchargere.. :)
Yepp... Vi var i les issambres igår...:-) Ikke så langt fra der vi bor... Vi lå og solte oss 20 meter nedenfor på stranden der... Mulig vi tar en tur til der nå en av de nærmeste dagene. Fin liten strand men drittent i sjøen der....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

.Net

Regner med å dra til samme område i morgen, kanskje vi ser bilen din da.
Din bil er den tredje teslaen vi har sett her nede på 4 uker
P85D

Harlex

Dro en tur til monte carlo, Monaco idag. Ca 9 mil hver vei 110 og 130 sone, mye opp og ned... Bestemte oss under frokosten imorges så pga manglende schukolading inatt dro vi innom SC-en på Frejus og ladet på noen mil.... Har ymse erfaring med bilkjøring og parkeringsgarasjer i Monaco så jeg forberedte meg litt idag. Vi dro med 2 unger som gjerne ville se palasset.... Etter å ha lest meg opp fant jeg ut at dette måtte være greit: http://maboum.com/monaco-venues/details-parking-des-pecheurs
Det var flere parkeringshus i området men vi kjørte helt inn... Igjennom en tunnel... Det var verd det... Svært god service av servicepersonalet. De var tydelig begeistret over bilen og de kunne fortelle at de også hadde ladeplasser som de gjerne ville geleide oss til.  Jeg takket høflig nei ettersom jeg fant meg en veldig ok plass og hadde rikelig med power til å komme meg tilbake igjen.... Uansett.. De hadde iallefall lademuligheter i en av underetasjene i parkeringshuset. Fra dette parkeringshuset gikk det heiser helt opp til palasset og gamlebyen. Svært praktisk for vårt formål... Etter å ha fordøyd omgivelsene, en panini  og en is hver hev vi oss på sightseeing toget som går fra museumet i gamlebyen. Da fikk vi en 30 min runde og presentert for det mest sentrale. Greit nok. Fikk noe ny info selv om jeg har vært her flere ganger før... Jeg observerte også at det var ladeplasser på gatenivå.... Vet ikke hvilken type men uansett så var de så små at selv en miev vil slite å finne seg tilrette...  ::) GPS-en geleidet oss relativt greit ut av byen igjen noe som ikke er en selvfølge i den byen... Har flere ganger kjørt runder og leitet etter utgangen fra den byen...
Alt i alt en vellykket tur uten stress. Med fokus på ungenes og konens behov ble det lite cruising rundt om i byen men sånn er det no bare... :) Som vanlig svært mye fint på 4 hjul å betrakte i Monaco.... :)
Jeg forbrukte 23 mil på typical idag. Reel lengde ca 18-19 mil. Kjørestil var tildels leken. Flatt jern ut fra bomringene (var vel 4 hver vei)  ;D 8) Ellers så var kjøringen fartsgrense pluss litt til og som nevnt var det mye høydeforskjeller....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Da et vi på vei hjem igjen. Sitter nå på venterommet på Aix en provence. Som sist super service her med gratis forfriskninger og wifi. Vi skal ha påfyll her til ca 38 typical. Greit å ha litt å gå på når vi skal sette kursen mot vienne... Ca 27 mil dertil. Fine veier mye oppover...
Vi har kjørt ganske nøyaktig 125 mil i de 14 dagene vi har vært her nede... Snittforbruk 251 wh/km
Turen hittil: 4080 km snitt 234 wh/km
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Johnny

Litt off topic, men det er altså tre ladere her nå, så området er naturligvis et satsingsområde for Tesla. Har i løpet av de siste to ukene sett fire biler. To i Monaco, en i Nice, og en til litt lenger vest. Tror at noen av de var britiske, men er ikke sikker.
Skulle bare ønskeat jeg hadde tatt med min egen, så kunne jeg ha tatt meg en runde foran casinoet i Monaco!
TMS og eGolf.

ELbilist1

:) Ren nytelse, hvær dag!

Harlex

Kort om de siste dagene.
Ladet på aix en provence og satte kursen mot chasse sur rohne. Havnet i et skikkelig uvær der. Ladet litt for vi satte kursen mot best western palladior voiron som ligger ca midt i mellom SC chasse sur rohne og SC chambery. Grei hotel men etter forespørsel på forhånd fikk jeg beskjed om de ikke kunne tilby lademuligheter. Ble ganske irritert da jeg ved ankomst snek meg inn i en nesten tom hotelgarasje med flere ladepunkt. Hadde vi kunne ladet der hadde vi kunne kjørt der direkte og ikke omveien om chasse sur rohne. Dro neste morgen til SC chambery. Veldig ok sted. 2 SC-er med god fart. La i tilknytning til kjøpesenter med alle fasiliteter. Klarte forøvrig å knuse iphonen min der i forbindelse med er forsøk på å forevige ladingen der.... :-/ Kjørte deretter til SC lully og ladet max for å kjøre gjennom Sveits og til oberkirsh i Tyskland for neste overnatting. Klarte å kjøre feil ut på hovedveien fra SC lully noe som medførte en ekstratur i feil retning på 5 mil. Dermed bar det tilbake til SC lully og fylle på igjen... Muggen stemning da.... Kjørte gjennom Sveits. Ble stoppet på den tyske grensen av en stram kar. Han stilte noen standardspørsmål men jeg tenker han helst ville glane... Kjørte til hotellet i oberkirsh. Salmen hotel. Dette hotellet kan anbefales på det aller sterkeste. Ekstremt imøtekommende vertskap, helt utrolige omgivelser( skal se om jeg får lagt ut noen bilder seinere)og svært god mat på restauranten. Hadde stort familierom. Vertskapet var svært interessert i bilen og sjefen sjøl gikk rett inn på Tesla sine sider for å lese mer. Hadde avklart lading på forhånd. Schuko... Helt greit i forhold til neste etappe til SC bad rappenau. Neste dag ble det Autobahn. SC bad rappenau, SC Gramschatzer wald, SC lutterberg, SC ruden. Overnatting på ramada Europa Hannover. Hadde ikke behov for lading men hadde avklart på forhånd at jeg skulle få. Det endte med at jeg ladet noen timer på en rødkontakt 400v 3fas 16 A. Mandagen dro vi først til Tesla Hamburg og ladet på SC der.... Fikk 3 ganger feil på ladekabel der men fikk no ladet opp max. Neste SC er ikke før i Middelfart på 25-30 mil så tanken var å kjøre innom citti park senteret i flensburg og lade litt på type 2 32a. Dette med tanke på "skikkelig Autobahnkjøring" Etter å ha startet turen bestemte vi oss imidlertid for å ta det litt med ro 120-130 km/t og heller kjøre direkte til Middelfart. Det gikk med god margin. Vi kjørte deretter til Viborg der vi overnattet på Best western golf hotel. Fint hotel med turens beste senger.... Hadde ikke behov for lading men spurte allikevel for å sjekke servicenivået... De var litt lunken men tilbød seg om å sjekke muligheter i området. Printet ut kart til et sykehus i nærheten der clever hadde noen punkt. Jeg hadde ikke det store behovet, ikke cleverkort og det var sinnsykt dyrt så jeg droppet selvsagt dette. Hadde jeg tytt litt hadde jeg nok fått ladet litt på hotellet. Siste kjøreetappe skulle være til Hirtshals for å ta fergen til Bergen. Vi fylte på litt i SC hjørring, tok oss en tur i akvariet i Hirtshals før vi stilte oss i kø til fergen. Den viste seg å være kraftig forsinket. Vi skulle etter planen ombord ca 2030 med avgang 2130. Det ble lange timer før vi etter midnatt kom oss ombord og fergen dro i 0230 tiden.... En betydelig strek i regningen var at neste morgen fikk vi beskjed om at fergen ikke ville gå til Bergen men alle måtte av i Stavanger. Jeg hadde 20 mil på tanken og det vil knapt holde til Bergen. Jeg spurte om jeg kunne få lade litt på fergen de 2,5 timene det var før vi ankom Stavanger. Det fikk jeg ikke.... Det var dårlig service. Jeg observerte flusst med lademuligheter på dekk da vi kjørte av i Stavanger. Løsningen ble en kaffe og en liten time med lading hos Tesla Stavanger. Ellers så gikk kjøreturen til Bergen greit og det var enighet i bilen om at det var greit å komme seg hjem til eget hus...
En liten oppsummering.
Turen totalt havnet på 6791,2 kiliometer. Snittforbruk 231 wh/km.
Det var egentlig bare et hull som Tesla ikke hadde fått dekket og det var mellom SC lully og SC bad rappenau. Det løste vi med en passende hotelovernatting  halvveien. Vi ladet også i Basel Sveits  (Elisabeth parkeringshus) på veien ned. Dette var ikke et must men et ønske siden vi aldri hadde vært i Sveits. Type 2 3x16 400v gratis. Dette hullet er forøvrig nå tettet ved at SC egerkingen har åpnet.
Turen i seg selv har vært helt fantastisk. Bilen er som en drøm. Målet om ingen parkeringsbulker har også blitt innfridd. Kunne skrevet egen roman om all oppmerksomhet bilen fikk nedover i Europa. Noe av det morsomste var de episodene da folk dunket seg for de ble så ivrig etter å glane.... Jaja... Greit å komme hjem å gli inn i mengden med andre Teslaer også.
Konklusjon: Å dra til den franske riviera med Tesla er helt uproblematisk. Rekkeviddeangst har vært totalt fraværende. Gleder meg allerede til sommeren 2015... Da blir det ny tur... :-)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Aaaaahhh yeah.... ! Da er sommeren 2015 ordnet. Ny roadtrip til rivieraen.... Booket hus i Vence og nesten alle hotelovernattingene t/r.
Forskjellen i år er at jeg ikke har brydd meg med å finne ut hvor superladerne er... De er overalt ;D
Gleder meg som en unge 8) ;D 8)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

erikwg


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA