Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av Harlex, torsdag 27. februar 2014, klokken 14:20

« forrige - neste »

Harlex

Sitat fra: sebbamok på søndag 20. juli 2014, klokken 18:39
Høres ut som du har mer enn nok med kabler og adaptere!

Hos tesla hamburg har de 4 ladepunkt. Ville ikke vært bekymret for ledig ladeplass. På det meste var det maks to biler de gangene jeg var der (egen bil inkludert). Om 3g-dekning faller ut kan du koble deg på deres wifi Teslaguest (passord abcd123456).

Det er mye forskjellige ladesystemer i europa. Enkelte av dem har ikke aktivert betalingstjeneste enda og lar seg derfor aktivere med et hvilket som helst RFID-kort. I og med at de nye biometriske passene har dette, skal det la seg gjøre å aktivere en ladestasjon med pass.

God tur!
Takker igjen...
Når det gjelder 3G problemer så er det lov å håpe at det er relatert til de samme 3 g problemene vi har hatt her i Norge... Disse ble løst da jeg var innom på Tesla nå i uken. 5.12 har fjernet alle 3G problemer for meg... Før dette var de resetting flere ganger om dagen.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Første miniøkt ferdig. 73,5 km snitt på 188 wh/km. Litt ymse veier. Et lite stopp og en ferge. Står nå på lading (13A) til morgendagen. Da blir det Fitjar-Lyngdal-Kristiansand-Hirtshals-Århus. Mulig jeg fyller litt på sc i Randers tilfelle lademuligheten som jeg ble lovet i Århus skjærer seg...
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

RonnyØ

Strålende! Legg ut bilder, alltid moro å se tesla i ukjent geografi :)
Husqvarna Automower 320

hhartes

I Aix står SC innenfor en låst port. Da jeg ringte Tesla Roadside om et annet problem, fikk jeg beskjed om at det kun var mulig å lade der i åpningstiden til Tesla Service senter. Da jeg var innom der fikk jeg imidlertid koden til porten av en selger. Kan oversende denne på PM (vil ikke legge den ut på nett, men andre som trenger kan jo spør).
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Harlex

Sitat fra: hhartes på søndag 20. juli 2014, klokken 22:23
I Aix står SC innenfor en låst port. Da jeg ringte Tesla Roadside om et annet problem, fikk jeg beskjed om at det kun var mulig å lade der i åpningstiden til Tesla Service senter. Da jeg var innom der fikk jeg imidlertid koden til porten av en selger. Kan oversende denne på PM (vil ikke legge den ut på nett, men andre som trenger kan jo spør).
Takk skal du ha ;D Jeg har fått pm...Dette er info som er gull verd når man er på farten...  :D
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

satheesh.net

fredag

Sitat fra: satheesh.net på mandag 21. juli 2014, klokken 00:06
Sitat fra: sn0le på søndag 20. juli 2014, klokken 23:21
Må vel ha VPN hvis du skal bruke forumet fra utlandet?

Kan bekrefte det ja. ;)

I Europa funker det greit.

De har vel bare blokkert IP-rangene til APNIC elns.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Otto

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Harlex

Dag 2
Startet 0700 fremme på hotellet 2230. Strekningen fitjar-lyngdal-Kristiansand-Hirtshals-randers- Århus... Kjørt ca 60 mil forbruk 207 wh/km. Gikk relativt friskt unna i Danmark. Ladet for første gang i  SC i Lyngdal. En meget positiv opplevelse... Ladet ca 45 mil i timen. Kom frem med ca 5 mil på "tanken" men etter noe mat og en is til ungene ble var vi nesten fulladet... God plass på SC. Noen kom og gikk.Snakket såvidt med en nordmann. 2 timer venting der vi brukte opp ca 1,5 mil på aircontidion :) Plystret avgårde til Randers der vi traff en hyggelig dansk familie... Ladehastighet 54 mil i timen....4 av 8 ladestasjoner var åpne. Ladet til ca 28 mil for vi kjørte de siste milene inn til Århus... Scandic vest er jo relativt kjent for gode lademuligheter og jeg fikk tilgang til 32A rødstikket deres.... Med jkirkebo adapter har jeg fulladet inatt.... Hotellet er helt greit hvis man ikke er for kresen... Det er under oppussing nå.
Idag er det Hannover som er målet.... Først Middelfart, så flensburg, deretter Hamburg og til slutt Hannover....
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: Otto på mandag 21. juli 2014, klokken 20:06
Jeg ble blokkert fra Provence for 2 uker siden....

O2
Dette må fikses ASAP... Gjelder det wi også eller kun mobilnett?
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Dagens etappe: Århus- Middelfart-flensburg-Hamburg-Hannover.
Første stopp Middelfart... Var litt småoppgitt etter denne etappen ettersom jeg ervervet meg to relativt stygge steinsprut på frontruten.... Litt surt ettersom de faktisk er de første etter 21 000 km. Var vel en 5 biler der når vi kom. Mange hyggelige nordmenn å preike med.... Neste stopp var flensburg der vi etter tips fra forumet her entret kjøpesenteret citti park ( ja citti ikke city) der fant vi relativt lett en ladeplass med 22 kW. Vi spurte parkeringsvakten utenfor parkeringshuset men han benektet at det var noe tilbud om lading i dette p-huset ::) jaja. Jeg fikk låne ladekort gratis ( måtte legge igjen pant) i informasjonen ved matbutikken. Veldig ok. Ladet med 32A rundt 10 mil i timen. Kjøpte noen småting og en is og vips så var vi fulladet igjen. Plystret videre til Tesla Hamburg der vi fikk ladet på type 2 32A. Spiste middag på en meget god fiskerestaurant like i nærheten mens vi fylte på en ca 17 mil. Det stod 2 halvferdige SC-er der som skal være ferdig til neste mandag:-) siste etappe gikk til Laatzen like sør for Hannover. Sitter nå på hotel near by og lesker meg med en san miguel 8) Virker helt ok for en overnatting.... Lading med schuko....Er litt usikker på hvor lenge jeg får stå å lade ettersom jeg antar den bakdøren ledningen går gjennom skal stenges om natten men etter det jeg forsto på resepsjonisten som forøvrig bare snakket tysk så skulle det ikke være noe problem... Pyttpytt... Uansett er det bare 5-6 mil til nærmeste SC imorgen... Og jeg har nå ca 13mil på "tanken" Dagens tall er 556 km snittforbruk 234 wh/km. Da var jeg ikke en sinke på Autobahn men heller ikke blant de med tyngst høyrefot.... Totalt har vi nå kjørt 1224 km med et snittforbruk på 218 wh/km. Og foreløpig er konklusjonen at Tesla på Europatur ikke bare er uproblematisk men direkte gøy.... :D
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Er ankommet hotel i chasse sur rohne ikke langt fra Lyon... Bilen står på lading på SC-light... De ser ut som SC-er men er rød inni og de leverer ca 12 mil i timen. Trodde vi hadde bestilt på hotellet der SC-ene lå men det viste seg at hotellet var ca 2 km unna. Da fikk vi oss en fin spasertur for bilen må fullades til imorgen... Den er vel ferdig inatt men jeg orker ikke gå å hente den da. Henter den i morgen tidlig.... Satser på at jeg ikke blokkerer for noen inatt.... Sannsynligheten anser jeg jeg som liten. Tesla er ikke vanlig her for å si det slik.
I går besøkte vi 3 SC-er. Lutterberg, Gramschatzer wald og Bad rappenau. Såpass tett at vi hoppet over en (Rhuden) Veldig ok stoppesteder med mulighet for kjøp av mat og grei for unger. Overnattet på hotel suggebad i waldkirsh i nærheten av freiburg. Stort flott rom med terrasse, sjarmerende hotell og super service. God frokost men knallharde senger. Fikk lade med schuko og det var helt greit....gårsdagens tall var 685 km og 262 wh/km. Det gikk tidvis ganske friskt på Autobahn.
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Øyvind.h

Harlex: jeg har lest/hørt flere påstander om veldig lavt forbruk i høy hastighet på autobahn. Blant annet 190Wh/km i 130-130km/t og 32-33 mil rekkevidde i 170km/t.

Jeg får ikke de tallene til å stemme med mine erfaringer, og de virker heller ikke å være i tråd med dine. Hvor lavt klarer du å presse forbruket i 135-140km/t?
Tror ikke jeg klarer noe særlig under 240Wh/km.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på torsdag 24. juli 2014, klokken 22:27
Er ankommet hotel i chasse sur rohne ikke langt fra Lyon... Bilen står på lading på SC-light... De ser ut som SC-er men er rød inni og de leverer ca 12 mil i timen. Trodde vi hadde bestilt på hotellet der SC-ene lå men det viste seg at hotellet var ca 2 km unna. Da fikk vi oss en fin spasertur for bilen må fullades til imorgen... Den er vel ferdig inatt men jeg orker ikke gå å hente den da. Henter den i morgen tidlig.... Satser på at jeg ikke blokkerer for noen inatt....

Sannsynligvis er bilen din ferdigladet en halvtime etter at han som kom dit først har dratt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA