Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Den nye batteri fabrikken

Startet av TAS, torsdag 27. februar 2014, klokken 14:14

« forrige - neste »

JorgenM

30 cm nysnø i natt og vi hadde selvsagt vært på fest og satt igjen bilen. Fikk prøvd seg som brøytebil på gårdsvegen. Måtte hjelpe litt med skuffel for å komme frem :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Sungrazer

Vasket og polerte bilen forrige helg. Ble bra resultat, syns jeg. Litt kjipt å se at bilen allerede har fått noen hakk og steinsprang i panseret, men det er vel ikke til å unngå.

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

model3citizen

Trøsten med tanke på steinsprang er hva bilen koster i drift. Dessuten ruster den heller ikke på grunn av dem.

Jeg har kraftig OCD med tanke på steinsprang og parkeringsskader. Derfor valgte jeg å dekke bilen med rubberspray ... noe slipper såklart gjennom, men alt i alt blir overflatene veldig godt beskyttet.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

turfsurf

Sort lakk generellt og den sorte lakken til BMW spesiellt suger baller. Det sorte panseret på stormtrooperen ser ikke ut.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Klykken

Sort lakk viser defekter veldig tydelig. Riper blir jo "hvite" i sollys, så her må man ha vaskerutinene i orden. Og en poleringsmaskin tilgjengelig! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 09:32
Sort lakk viser defekter veldig tydelig. Riper blir jo "hvite" i sollys, så her må man ha vaskerutinene i orden. Og en poleringsmaskin tilgjengelig! :)

1: Kast svampen
2: Kjøp to bøtter med grusrist

Poleringsmaskin er undervurdert. Vasket og polerte opp begge bilene mine i løpet av uka og ble helt lemster... :)

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

epsilone6

Strøkent, to gode representanter for hver sin generasjon  :)

Sungrazer

Sitat fra: epsilone6 på onsdag 30. mars 2016, klokken 12:34
Strøkent, to gode representanter for hver sin generasjon  :)

Takk - det er digg med rene biler, men det varer dessverre veldig kort. Det å vaske bilen er min versjon av regndans. :D Lettere å få ren igjen da når man har et godt lag med god polish på. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Klykken

#39
Til info så er polish, eller poleringsmiddel det som i all hovedsak skal fjerne riper. Voks og syntetiske forseglinger er det som beskytter arbeidet du har utført etter poleringa.

Autoglym og andre forbrukerprodukt som selges på bensinstasjon har mild eller ingen slipemidler i seg, og vil derfor ikke korrigere noe som helst. Kun skjule. Når silikonet eller hva det nå er som skjuler defektene vaskes bort er ripene tilbake igjen. Disse produktene passer også meget dårlig med maskin. De fleste av disse er såkalt "AIO" (All in one), som betyr at de har litt halvgrei beskyttelse i seg også.

Sjekk ut Detailersclub.no for å få dyptgående informasjon om bilpleie. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Er det noe spesielt man skal tenke på dersom man polerer en I3 kontra en vanlig bil?
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Klykken

Nei, i utgangspunktet ikke. Kanskje å unngå høy varme, da bilens karosseri er en plast/karbonblanding. Men med en DA-maskin skal det godt gjøres å få det for varmt uansett.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Ok. Jeg vurderer å kjøre bilen rett til lakkforsegling hos profesjonelle med en gang vi henter der for å unngå riper, slik flere her har nevnt.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Klykken

#43
Det kan være lurt. Vit at profesjonelle ikke ber deg komme tilbake for rebehandling årlig. Og at det gjerne kan ta noen dager å få bilen ordnet.
Eksempel på nybilshine med god beskyttelse:
http://www.detailersclub.no/forums/topic/26662-coating-av-nybil-skoda-octavia-2016/
http://www.detailersclub.no/forums/topic/26172-ss-audi-allroad-a4-2016-max-protect/#comment-496192
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 13:54
Til info så er polish, eller poleringsmiddel det som i all hovedsak skal fjerne riper. Voks og syntetiske forseglinger er det som beskytter arbeidet du har utført etter poleringa.

Jeg burde vel visst bedre enn å diskutere detailing her... ;) Det jeg har brukt som siste lag på bilen etter oljebasert degrease og akaliebasert degrease på tørr bil, så skyllet med vann, så skummet ned bilen, så skyllet med vann, så tar jeg på bilen for første gang med såpevask med vaskehanske (tobøttesystem). Så skyllet ned bilen med vann og tilslutt tørket og påført Sonax Deep Gloss Polish + Wax.

Polish er for mange i folketale det samme som voks.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA