Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av steinidar, torsdag 27. februar 2014, klokken 08:38

« forrige - neste »

Twowheels

Sitat fra: chitty på mandag 17. november 2014, klokken 13:37
Nå har jo flere kjørt bil med skinn og tekstil seter en stund. Noen erfaringer ene eller andre veien?

fornøyd med tekstil etter 5000 km. Ser fortsatt ut som nye.   Synes de er gode å sitte i på langtur. Men det er vel skinn også.

Liker at det ikke er så god sidestøtte til lårene. Hadde BMW med sports-seter før og det var plagsomt å måtte skli over den sidestøtten hver gang man skal ut/inn
_________

Brede

Jeg kjøpte bilen med sorte Performanceseter (skinn/alcantara) og har kjørt snart ett år med disse, erfaringer:

+ MYE bedre komfort enn forventet/fryktet, selv min noe skrøpelige korsrygg tåler langturer uten noe problem.
+ Sidestøtte er heller dårlig, men jeg har aldri savnet den med min kjørestil. Ser det heller som en fordel da det hindrer slitasje ved inn- og utsteg.
+ Har hatt den beste sommeren i manns minne her og har aldri opplevd at setene var overopphetet, men har vært flink til å sette på AC noen minutter før vi skulle bruke bilen. Det samme gjelder ved kulde og kalde seter.

- Liker ikke utseendet på stolene, skulle gjerne hatt neste generasjon..
- Skinnet har for lite strekk i stolene og danner bølger. Var litt slik fra dag 1, ser ikke ut til å ha blitt så veldig mye verre etter første måneds bruk.

Muffinman

Samme erfaringer som Brede med performance skinn. Fungerer mye bedre på langtur enn fryktet, og kvaliteten på setene ser ut til å være veldig bra bortsett fra bølgene som kom nesten øyeblikkelig. Det har ikke utviklet seg videre, og er godt innafor slik jeg ser det. Aldri opplevd for kalde eller for varme seter (har lys grå), og de er befriende lette å rengjøre.

Om det er noe å trekke er det at sitteputen er i hardeste laget, og jeg får litt tresmak i "bæsjapparatet" hvis timene blir mange uten pause. Jeg har også en småtrøblete korsrygg og skulle gjerne hatt korsryggstøtte som traff nettopp på korsryggen og ikke lenger oppe.

Balrog

Svart Performance skinn/alcantara. Meget fornøyd. Litt bølger i sitteflaten, ellers stramt og fint. Ikke helt samme komfort som i A8 som vi kjørte før, men jeg tenker aldri på setene når jeg kjører = intet problem. Man må selvsagt ta seg en pause etter et par tre timers kjøring, men det må man uansett. Kjører man såpass grisete at sidestøtten ikke er god nok i Performance-setene må jeg si jeg er glad jeg slipper å være passasjer...

Varme er ikke noe problem om sommeren, vi åpner takluka når vi setter oss inn.

Sikkert litt kjølig å sette seg inn i om vinteren om man er kledd i shorts og T-skjorte, men vi pleier å være kledd etter værforholdene så det har vi aldri tenkt på som problem, annet enn at ungene har etterlyst varme i baksetene om noen lurer på den opsjonen. Bilen blir alltid fort varm så det er snakk om minutter.

Vi har arvet en eldre og meget godt holdt Mercedes med tekstilseter og de lukter litt surt. Sikkert mulig å fikse hos GLEN-BENNYS SETERENS for noen tusenlapper. Men da forsvant vel hele poenget med å spare penger ved tekstilseter? Skinn er lett å holde reint. Nye tekstilseter er sikkert helt supert, og skulle jeg hatt bil i 2-3 år uten tanke på renhold og videresalgsverdi ville jeg kanskje ikke hatt så mye mot tekstil.

Så var det det lille ekstra da.. Skinn er litt mer 'må ha' for mange av oss.

Det jeg synes er kjipt på '13-setene er nakkestøttene hvis man vil hvile seg i bilen.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA