Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av steinidar, torsdag 27. februar 2014, klokken 08:38

« forrige - neste »

navelso

Sitat fra: laumb på torsdag 20. februar 2014, klokken 23:26
Unga mine spiser ikke i bilen, tar av seg skoene før de går inn/blir satt inn og ingen voksne får spise eller, dersom bilen er barnefri - for å unngå urimelige fristelser overfor kidsa, ingen voksne får ha annen drikke enn med skrukork. Slipper da pastiller, boller, rosiner, saft, kaffe, redbull, salami etc klint rundt i bilen.

Praktisert dette i mange år, funker som faen. Unga blir mugne og sier i fra om noen glemmer å ta av de skoa. Folk som drikker i bilen med unga tilstede får streng beskjed om at "det læ'kleh låv". ;)

Tekstilseter, sier det igjen; hell yeah!

Hvis noen er usikre på hva de vil bestille og bor såpass i nærheten at de gidder å ta seg en tur - bare å komme. :)


Kjører som cra samme regime som Laumb i Leafen. Den brukes til turer på max 20-30 min, så da er det ganske enkelt å oveholde. På langturs-bilen (Avensis i dag, TMS snart) er det skinn som gjelder, så kan ungene kose seg litt i baksetet. Kjøres 3 t hver vei til hytta ca annenhver helg + en god del andre langturer, så da er det greit å slippe hysteri om litt søl i baksetet (betyr ikke at det er totalt frislipp).
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

kvp

Sitat fra: Newbee på onsdag 19. februar 2014, klokken 15:09
Sitat fra: kvp på onsdag 19. februar 2014, klokken 14:45
Gikk ikke an å bytte gitt etter "confirm", så da får de bli skinn da. Angrer litt. Kunne gjerne brukt de 15k på noe annet (vin til vinkjelleren f.eks)
Tesla er veldig strenge på endringer, så best å browse forumet her for alle extras før de velges
K


Vær forsiktig med å endre hvis du er utålmodig på å få bilen. Har sett tidligere at endringer har medført fullstendig rykk tilbake i køen......

Det har du helt rett i! Prøvde å ringe til Amsterdam, ok fikk beskjed om at jeg godt kunne endre, men at jeg da ville bli satt tilbake til start i produksjonskøen. Altså som en kansellering og så by bestilling. Etter mye snakk frem og tilbake, beholder jeg skinnsetene. Jeg vil så gjerne ha bil til sommerferien begynner 1ste Juli. Det skulle gå bra sa de. I øvrig veldig imøtekommende å snakke med, de nevnte at de ikke kunne huske at noen hadde ønske om å gå fra skinnseter til stoff, men at det motsatte hadde de svært mange henvendelser på. Jeg valgte skinn og sort nærmest som en refleks da vi har små barn og de er lette å holde rene. Passer også bra til hvit som vi valgte etter mye om og men, og etter å ha vært på Skøyen 2 ganger for å se på farger. Skulle jeg valgt en annen farge ville det blitt sølv, som jeg ser svært få engentlig velger. Kona ville ha brun, men den passer ikke med svart interiør synes jeg, og lysbrunt skinn og barn blir et mareritt for en pedant som meg...

Planlegger i øvrig å få opti-coat 2.0 på lakken, men det må jeg visst gjøre selv.


ELTesla

Jeg har 3 biler. 2 med skinn og 1 uten.

I går bestemte sønnen min for å bli bilsyk i den med tekstilseter. Da husket jeg hvorfor jeg hovedgrunnen til at jeg valgte skinn på Teslaen  :)

Bjoris

#48
Noen som gidder å poste bilder av tekstil setene, jeg fant ett bilde å viste fruen da vi bestilte, men hun syns det var stygge så dermed ble det skinn, sorte. Det er vel ikke tvil om at skinn ser mer påkostet ut og er jo noen jeg vil si en venter å finne i en slik bil. Jeg er iallefall glad min A6 som skal ut på markedet snart har skinn. Sist jeg snakket med Møller og fortalte om forestående salg sa han jeg snakket med: "håper du ikke har tekstilseter og manuell", håpløst å bli kvitt A6 med dette, men lite problem om det var A4...

Men den tid og den sorg, liker en ikke skinn blir det jo feil å kjøpe for neste eier også og jeg er jo litt bekymret for hvordan de blir seende ut i TMS, Audi-setene er som nye etter 78.000 km og 4,5 år...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Newbee

Sitat fra: bjoris på fredag 21. februar 2014, klokken 19:05
Noen som gidder å poste bilder av tekstil setene, jeg fant ett bilde å viste fruen da vi bestilte, men hun syns det var stygge så dermed ble det skinn, sorte. Det er vel ikke tvil om at skinn ser mer påkostet ut og er jo noen jeg vil si en venter å finne i en slik bil. Jeg er iallefall glad min A6 som skal ut på markedet snart har skinn. Sist jeg snakket med Møller og fortalte om forestående salg sa han jeg snakket med: "håper du ikke har tekstilseter og manuell", håpløst å bli kvitt A6 med dette, men lite problem om det var A4...


Teslas egne bilder viser tekstilsetene bra de.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Kagex

hvis du ser på kman sine videor om tesla model s, så har han tekstil seter
P29687

haldorh

x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

TRM

Sitat fra: bjoris på fredag 21. februar 2014, klokken 19:05
Noen som gidder å poste bilder av tekstil setene, jeg fant ett bilde å viste fruen da vi bestilte, men hun syns det var stygge så dermed ble det skinn, sorte. Det er vel ikke tvil om at skinn ser mer påkostet ut og er jo noen jeg vil si en venter å finne i en slik bil. Jeg er iallefall glad min A6 som skal ut på markedet snart har skinn. Sist jeg snakket med Møller og fortalte om forestående salg sa han jeg snakket med: "håper du ikke har tekstilseter og manuell", håpløst å bli kvitt A6 med dette, men lite problem om det var A4...

Men den tid og den sorg, liker en ikke skinn blir det jo feil å kjøpe for neste eier også og jeg er jo litt bekymret for hvordan de blir seende ut i TMS, Audi-setene er som nye etter 78.000 km og 4,5 år...
Jeg bestilte tekstil basert på diverse forumbrukeres erfaringer med tekstil og skinn, men det var like før jeg endret til skinn igjen pga utseende. Ingen bilder jeg har sett på nett yter tekstilsetene rettferdighet. Da jeg fikk se og prøve en kollega sine tekstilseter ble det ingen endring allikevel. På bilder ser setene blasse og kjedelige ut. I virkeligheten er de ikke det. 
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Teslanewbie

#53
Sitat fra: TRM på fredag 21. februar 2014, klokken 20:02
Sitat fra: bjoris på fredag 21. februar 2014, klokken 19:05
Noen som gidder å poste bilder av tekstil setene, jeg fant ett bilde å viste fruen da vi bestilte, men hun syns det var stygge så dermed ble det skinn, sorte. Det er vel ikke tvil om at skinn ser mer påkostet ut og er jo noen jeg vil si en venter å finne i en slik bil. Jeg er iallefall glad min A6 som skal ut på markedet snart har skinn. Sist jeg snakket med Møller og fortalte om forestående salg sa han jeg snakket med: "håper du ikke har tekstilseter og manuell", håpløst å bli kvitt A6 med dette, men lite problem om det var A4...

Men den tid og den sorg, liker en ikke skinn blir det jo feil å kjøpe for neste eier også og jeg er jo litt bekymret for hvordan de blir seende ut i TMS, Audi-setene er som nye etter 78.000 km og 4,5 år...
Jeg bestilte tekstil basert på diverse forumbrukeres erfaringer med tekstil og skinn, men det var like før jeg endret til skinn igjen pga utseende. Ingen bilder jeg har sett på nett yter tekstilsetene rettferdighet. Da jeg fikk se og prøve en kollega sine tekstilseter ble det ingen endring allikevel. På bilder ser setene blasse og kjedelige ut. I virkeligheten er de ikke det.

Det er ikke skinn og tekstil men syntetisk skinn og tekstil.
Jeg synes tekstil setene er grei men med småbarn i bilen må det bli skinn. Dessuten , når jeg søker etter bil på finn , søker jeg som flesteparten bare på biler med skinn.

Jeg tror også at skinn har noe å si for hvor lettsolgt bilen blir som brukt.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

stiantveitofficial

Lånte en Tesla i dag, med skinn, var ok de og ikkje så glatte som jeg trodde de skulle være.
Uansett, de blir glovarme om sommeren og iskalde om vinteren. Har hatt skinnseter og orker ikke å gå rundt med lyseblå skjorte med stort svettemerke på ryggen igjen  :)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

laumb

De som søker på finn etter skinn vil nok finne min bil da jeg planlegger å produktplassere en orddelingsfeil (tviler på at jeg kommer til å selge, men i tilfelle): "del skinn". ;)

Muffinman

Sitat fra: stiantveitofficial på fredag 21. februar 2014, klokken 21:56
de blir glovarme om sommeren
Ikke hvis skinnet er lyst.

Jeg har hatt biler både med skinn og tekstilseter, og kan ikke si at jeg har opplevd noe særlig av forskjellene som beskrives i denne tråden. Men jeg har aldri hatt sort skinn. Og kanskje har jeg ikke hatt biler med "ekkelt" skinn heller.

Jeg tror at det for en stor del koker ned til at man rettferdiggjør egne valg.

stiantveitofficial

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. februar 2014, klokken 08:24
Sitat fra: stiantveitofficial på fredag 21. februar 2014, klokken 21:56
de blir glovarme om sommeren
Ikke hvis skinnet er lyst.

Jeg har hatt biler både med skinn og tekstilseter, og kan ikke si at jeg har opplevd noe særlig av forskjellene som beskrives i denne tråden. Men jeg har aldri hatt sort skinn. Og kanskje har jeg ikke hatt biler med "ekkelt" skinn heller.

Jeg tror at det for en stor del koker ned til at man rettferdiggjør egne valg.

Sånn er det med alt  ;)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Bjoris

Jeg tror ikke dette handler så mye om å rettferdiggjøre egne valg, men mer hva en oppfatter at skal være i en slik bil.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

elbilen

Nå har jo flere kjørt bil med skinn og tekstil seter en stund. Noen erfaringer ene eller andre veien?
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA