Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Designet på Model X

Startet av prophan, tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:01

« forrige - neste »

prophan

Hei!
Er det flere her som mener det samme som meg, jeg synes bakenden på Model X er mindre elegant enn på Model S. I profil er den avsluttet ganske krumrygget - Jeg skjønner hvorfor det er slik, noe av grunnen kan være å få plass til de bakre setene, men føler at det kunne sett "penere". Sammenlignet med for eksempel BMW X6, så synes jeg proporsjonene, og lykteutformingen der er mer elegant.

I tillegg synes jeg fronten er noe kjedelig, muligens en annen utforming på grøftlys ville ha hjulpet der - mener at Model S beta og Alpha versjonene var veldig anderledes i utseende enn produksjonsmodellen (til det bedre), så jeg håper at vi får en ørliten overraske på designfronten på produksjonsmodellen av Model x
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

sigurdi

X6 er 5 seter, X 7 seter med plass til bagasje.

Har du sett model X i real life, og ikke bare på bilder?
Når du skal lage en SUV som er både fungsjonell, se bra ut og med best mulig aerodynamics så må en gjøre komremisser.
Falcon dørene er mye pga funksjonalitet, tradisjonelle dører gir dårlig fremkommelighet til seterad 3, skyvedører ødelegger look.
Høyere bak gir større drag og kortere rekkevidde.
Så kompromiss må gjøres, får desverre ikke i pose og sekk.
Personlig kjøper jeg X pga funksjonalitet og rekkevidde. Looks kommer i 2 rekke.
Horten
Model X90D (18.03.17)

aalbork

For oss er det vesentligste at det er en reell 7-seter, er en elbil og har hensiktsmessig rekkevidde for å dra på tur med passe komfort for 2 voksne og 4 tenåringer + bagasje.

De fleste fosilalternativene er 4 1/2 + 3/4 + 3/4 setere uten bagasjeplass. Utseende kommer et godt stykke ned på listen for oss også. Når det er sagt, synes jeg den ser bedre ut de bilene som er reelle alternativer for oss.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Ioniq 5 RWD 2021
Bil nr.2 - VW Caravelle 2006 7-seter når alle 6 skal på tur eller båten skal transporteres
Tidl Leaf Tekna 2015
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA