Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukermanual?

Startet av xoop, onsdag 26. februar 2014, klokken 14:28

« forrige - neste »

xoop

Tenkte bare jeg skulle benytte anledningen til å skryte litt av Tesla Stavanger.
Leverte inn bilen for å fikse en del småting i morges, ikke opplevde problemer, men service bulletins.
Leverte bilen klokken 08:00 og ble kjørt til jobb av tekniker (Morten) dette har jeg aldri opplevd av noe verksted tidligere (BMW og Audi). Når jeg hentet bilen som avtalt klokken 15:00 ble jeg møtt av Mats med nyvasket bil inni og utpå ;D.

Dette er et servicenivå som langt overgår mine forventninger, og håper de klarer å opprettholde dette fremover også.

Hvit P85, P19432

MrDriveby

Sitat fra: xoop på mandag 17. februar 2014, klokken 17:30
Tenkte bare jeg skulle benytte anledningen til å skryte litt av Tesla Stavanger.
Leverte inn bilen for å fikse en del småting i morges, ikke opplevde problemer, men service bulletins.
Leverte bilen klokken 08:00 og ble kjørt til jobb av tekniker (Morten) dette har jeg aldri opplevd av noe verksted tidligere (BMW og Audi). Når jeg hentet bilen som avtalt klokken 15:00 ble jeg møtt av Mats med nyvasket bil inni og utpå ;D.

Dette er et servicenivå som langt overgår mine forventninger, og håper de klarer å opprettholde dette fremover også.

Dette var godt å høre, da kan bilen min bare komme! :D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

bosse

Det er definitivt god service, men det aller beste hadde vært om de fikk en organisert "valet service" her i Europa slik som de har det i USA, hvor de tar med bilen din på flak til servicesenteret, etter å ha satt igjen en lånebil. Når bilen er ferdig gjentar de prosedyren. Gratis.

Fra http://www.teslamotors.com/service: «Many issues can be resolved remotely, but if your Model S does require in-person attention, you can bring it to a Tesla Service Center, schedule a Tesla Ranger visit, or have your car picked up in exchange for a loaner at no charge with our valet service
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Mhal

Det fins ikke noen gratis lunch. Er henting av bil en del av servicen må det betalest for.

Synes løsningen med ranger for dei som har problem med å levera bilen er flott alternativ. 


bosse

Sitat fra: Mhal på mandag 17. februar 2014, klokken 19:51
Det fins ikke noen gratis lunch. Er henting av bil en del av servicen må det betalest for.

I USA koster det $600 for årlig service, og valet er inkludert. Dette med valet har vært en av gimmickene i Teslas servicetilbud der. De har valet service inntil ~120km fra et servicesenter. Ranger er tilbudet til dem som bor lenger unna enn det.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Mhal

Sitat fra: bosse på mandag 17. februar 2014, klokken 21:01
Sitat fra: Mhal på mandag 17. februar 2014, klokken 19:51
Det fins ikke noen gratis lunch. Er henting av bil en del av servicen må det betalest for.

I USA koster det $600 for årlig service, og valet er inkludert. Dette med valet har vært en av gimmickene i Teslas servicetilbud der. De har valet service inntil ~120km fra et servicesenter. Ranger er tilbudet til dem som bor lenger unna enn det.

Til $600 er serviceprisen nesten på norsk nivå. Velger dei vekk dette blir det nok god butikk for Tesla.

Milzit

Sitat fra: xoop på mandag 17. februar 2014, klokken 17:30
Tenkte bare jeg skulle benytte anledningen til å skryte litt av Tesla Stavanger.
Leverte inn bilen for å fikse en del småting i morges, ikke opplevde problemer, men service bulletins.
Leverte bilen klokken 08:00 og ble kjørt til jobb av tekniker (Morten) dette har jeg aldri opplevd av noe verksted tidligere (BMW og Audi). Når jeg hentet bilen som avtalt klokken 15:00 ble jeg møtt av Mats med nyvasket bil inni og utpå ;D.

Dette er et servicenivå som langt overgår mine forventninger, og håper de klarer å opprettholde dette fremover også.
Jeg hadde samme opplevelse på Skøyen også!

TerjeV

Ser det skrives at biler har vært inne for å fikse "service bulletins"!
Er dette noe Tesla kaller Dere inn til, eller er det noe dere gjør på eget initiativ?!
Jeg har hatt bilen siden november og kjørt 6.000 km. Skal den inn til noen etterkontroll eller noe?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

xoop

Hvit P85, P19432

sn0le

Hvis TMS'er blir hentet på flatbeds for at de skal inn til service så tar det vel ikke lang tid før media får tips om at det er observert masse bilberginger av TMS, og dermed må det være kjempeproblemer med bilene.  ::)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cra

Sitat fra: sn0le på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:35
Hvis TMS'er blir hentet på flatbeds for at de skal inn til service så tar det vel ikke lang tid før media får tips om at det er observert masse bilberginger av TMS, og dermed må det være kjempeproblemer med bilene.  ::)

Ikke hvis man er litt i forkant og går ut med at dette er en del av tjenesten. De henter bilen til service (som kanskje er et godt stykke unna) slik at du ikke drar på kilometere på bilen ved transport (men flatbed er fossilt, så det er ikke like bra). Da vil biler med problemer snart være en saga blott, siden "alle Teslaer på flatbed skal jo på årlig service".  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mhal

Ja då vil eg nesten gi Spetalen rett i att Tesla er ein bil for sære rikinger. Kommer ikke til å skje med min bil.

Rolfhni

Fikk innkalling til fredag 14.02 kl 0800 til en service og to mann (amerikanere) gøv løs i et imponerende tempo med vedlikehold og utskifting av blant annet en del i takluken. Fikk høre at nå hadde Stavanger fått over spesialister fra Fremont for å jobbe sammen med de lokale ansatte. Hentet bilen kl 1100 og så ren har den ikke vært siden jeg fikk den. Har aldri opplevd makan ! Som xoop sier dette overgår alle forventninger. Tenker jeg må tegne meg for en serviceavtale snarest.
Heia Tesla Stavanger
Lexus RX400h, Tesla Model S VIN P14467

Tuxedo

Sitat fra: bosse på mandag 17. februar 2014, klokken 19:16
Det er definitivt god service, men det aller beste hadde vært om de fikk en organisert "valet service" her i Europa slik som de har det i USA, hvor de tar med bilen din på flak til servicesenteret, etter å ha satt igjen en lånebil. Når bilen er ferdig gjentar de prosedyren. Gratis.

Fra http://www.teslamotors.com/service: «Many issues can be resolved remotely, but if your Model S does require in-person attention, you can bring it to a Tesla Service Center, schedule a Tesla Ranger visit, or have your car picked up in exchange for a loaner at no charge with our valet service

I USA er de i en helt annen konkurransesituasjon, og må legge seg dobbelt for å være attraktive.  I Norge selger jo bilen seg selv (av diverse årsaker), så det er vel ikke så rart at de fokuserer på å ha kostnadene på et rimelig nivå.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Birger

Sitat fra: Mhal på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:11
Ja då vil eg nesten gi Spetalen rett i att Tesla er ein bil for sære rikinger. Kommer ikke til å skje med min bil.

Hæ?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA