Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av E-golf

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 26. februar 2014, klokken 12:47

« forrige - neste »

CFM

Sitat fra: Veggen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 16:00
Ikke noe mugg hos meg.
Har filtbiten og den må være originalmontert fra fabrikk ettersom jeg ikke har vært innom Tesla siden jeg fikk bilen i september.
Bilen står hovedsaklig i kald garasje, men har stått ute og vært kjørt både i regn og snø regelmessig.

Har filt, ikke vært hos Tesla siden overtakelse i des.. ingen mugg. Men kliss våt!
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

trygvelo

Sitat fra: rklokk på onsdag 26. februar 2014, klokken 15:32
Filten på min var tørr. Åpner svært sjelden takluka. Bilen har stått ute i hele vinter og det på den våteste vinteren i Oslo på 138 år!!!

Det kan jo tyde på at dette er et kondensproblem og at det er de med temperert garasje og hurtige temperatursvingninger som har det største problemet med dette?

Stått ute i vinter, garasjen opptatt. Ekstremt fuktig vinter også her i Halden. Ikke åpnet takluke i løpet av vinteren, men søkk våt og full av mugg. Også vindskjermen som spretter opp har en del mugg hos meg. Mildere klima her enn i Oslo = mer mugg. I tillegg mer varierende temperatur, ikke bra...

Sofie S

Jag kan intyga att ozongeneratorer är bra, jag har en 70w industri renare so en kompis lånade till sin segelbåt den blev hur bra som helst.
Ozonet dödar det mesta i höga koncentrationer, jag bad honom använda skarvsladd eller timer och ej gå in i båten för tidigt efteråt.
Tänk på att Ozon kan ge lungödem samt orsaka för tidigt åldrande av gummi

Sponzo

Sjekket min takluke for 3 dager siden og fant også mugg på filten desverre - men heldigvis ikke så veldig mye.

Rengjorde det med en gang - burde ha latt det være for å vise til Tesla.

Norleif

16 dager gammel bil. Bor i kald garasje hjemme, og står ute i vestlandsklima på dagtid.
Filten er helt tørr og jeg ser heller ingen dråper på selve metallkanten, slik som viser på noen av bildene.
Har sjekket et par ganger etter at denne tråden ble startet og den har alltid vært tørr selv om det har regnet og blåst hele dagen.

Teslanewbie

Sitat fra: Norleif på torsdag 27. februar 2014, klokken 02:20
16 dager gammel bil. Bor i kald garasje hjemme, og står ute i vestlandsklima på dagtid.
Filten er helt tørr og jeg ser heller ingen dråper på selve metallkanten, slik som viser på noen av bildene.
Har sjekket et par ganger etter at denne tråden ble startet og den har alltid vært tørr selv om det har regnet og blåst hele dagen.

Mer sansynelig at fukten kommer fra kupéen en utenfra .. Kan være at ACC ikke fjerner fukt fra kupeen og at det derfor blir kondens på innsiden av panotaket som drypper ned på filten..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Jærbuen

Kan være lurt å sette taket i ventilasjonsposisjonen når man parkerer i garasjen da, så man får litt utlufting :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Teslanewbie

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 27. februar 2014, klokken 10:22
Kan være lurt å sette taket i ventilasjonsposisjonen når man parkerer i garasjen da, så man får litt utlufting :)

Nettopp .. Åpne taket litt når du parkerer inne
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Noen nyheter vedrørende denne sak ? 
Har det kommet en servicebulletin ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Hva skjedde med muggproblemene ?

Takksom for tilbakemelding .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fhovlan

Har du problem med kondens i taket? Batteriet gir varme som følgjer kanalane til taket. Problemet kan då oppstå i overgangen varme/kulde. I underkanten av soltaket ligg ei gummilist. På kvar side (baksida), høgre/venstre er pakningane skøyta. Desse kan måtte utbetrast med silikon. Når du sit i førarsete kan du føre fingeren langs pakningen (på innsida) du kjenne då om det er fukt.
Dersom dette får leve sitt eige liv, så får vel soppen gode vekstvilkår.

Om det høyrest ut som om at dette er noko eg har kompetanse på, så er svaret - dette har hendt meg. Utover det så kan eg null og niks om dette. Fordi dette har hendt meg,  betyr det ikkje at det gjeld andre, eller at problemet er stort etc... Eg kan i alle fall roe ned alle med at sørvisen som eg fekk av teknikar Kjetil i Bergen, overgår alle andre tidlegare erfaringar som eg har hatt når det gjeld bil. Frå eg oppdaga eit par dråpar i sete (etter arbeidstid) til silikonen var på plass tok det ca. 17 timar.

Elles har eg absolutt ingen andre problem, bilen er fantastisk.

Etter å ha snakka med teknikar i Nederland og andre vedkomande ymse problem som etter mi meining blir "haussa" opp her på elbilforumet, kan eg sei til deg som ventar på bil. Slapp av, dei aller fleste problema som blir tatt opp her, er ikkje eit problem.

Nye Audi, BMW, Mercedes osv. er heller ikkje feilfrie. Det er i alle fall mi erfaring!

Muffinman

Sitat fra: Sofie S på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:42
Jag kan intyga att ozongeneratorer är bra, jag har en 70w industri renare so en kompis lånade till sin segelbåt den blev hur bra som helst.
Ozonet dödar det mesta i höga koncentrationer, jag bad honom använda skarvsladd eller timer och ej gå in i båten för tidigt efteråt.
Tänk på att Ozon kan ge lungödem samt orsaka för tidigt åldrande av gummi
Kjøpte en 100mg/t generator for litt siden, og den tar lukt helt fint. Men den er neppe effektiv mot mer enn det.

Så nå er jeg i gang med et selvbygg på 7000mg/t. Skal montere komponentene i et 5" PVC-rør ;)

Sofie S

Det skall dofta svagt av klor som i ett badhus, det är tillräckligt

Muffinman

For å ta lukt er det tilstrekkelig ja. Men skal man drepe bakterier, sopp, sporer og ødelegge pollen må det høyere konsentrasjoner til. Regner med at selvbygget klarer den biffen på kort tid. Sånt må selvfølgelig brukes med fornuft, går man inn i et rom med høy konsentrasjon kan man faktisk skade lungene på kort tid. Det vil ikke skje med en 100mg/t generator. Gassen brytes for fort ned til at konsentrasjonen rekker å bli særlig høy.

Sofie S

Skönt att höra att du är insatt i farorna med Ozon, det är inget att leka med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA