Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av E-golf

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 26. februar 2014, klokken 12:47

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 19. februar 2014, klokken 12:45
Er dette pga kondens eller vannlekasje?

Tørk vekk eksisterende fukt, spyl taket og sjekk for fukt. Er det vått da er det i alle fall fordi det kommer vann inn utenfra, men det utelukker selvsakt ikke kondens i tillegg. Klarer du ikke å "provosere inn vann" er det antakelig pga kondens.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sn0le

Har ikke TMS men tenkte jeg skulle komme med et lite innspill.

Vi har en sportsbod tilknyttet huset vårt.
Og i den boden har vi hatt et gammelt barnesete liggende siden august.
Vinteren har ikke vært så innmari kald, men det har vært veldig fuktig.
La merke til i Januar at det hadde kommet mugg på store deler av barnesetet.
Men det merkelige var at det kun var mugg på de områdene av barnesetet der det har vært kontakt
mellom ungen og settet.
Dvs der hendene hviler, selve setet, nakkestøtten etc.
På plasser der man normalt ikke har kroppskontakt var det ikke antydning til mugg.
Så det tyder på at fukten og temperaturen gir gode vekstvilkår for muggen, men muggen kommer kun på
de områdene der det er "mat".
Da tenker jeg rester av sjokolade, is, juice, saft, hudceller, kroppsoljer etc etc.

Sånn sett mistenker jeg veldig denne filtbiten i panotaket, at den har hatt god grobunn for muggen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sindrej

Samme faenskapet her og.  Filten må ha vært der siden jeg hentet bilen i midten av september, har ikke vært hos Tesla siden.

Lille Lance

Sitat fra: sn0le på onsdag 19. februar 2014, klokken 15:08
Har ikke TMS men tenkte jeg skulle komme med et lite innspill.

Vi har en sportsbod tilknyttet huset vårt.
Og i den boden har vi hatt et gammelt barnesete liggende siden august.
Vinteren har ikke vært så innmari kald, men det har vært veldig fuktig.
La merke til i Januar at det hadde kommet mugg på store deler av barnesetet.


Jeg har en "matkopp" som jeg bruker på racersykkelen om sommeren (montert på stanga). Den fant jeg hengende på veggen i garasjen. Sjekk mugg / sopp på bildet!  :o  Og vi snakker om en kald garasje med god lufting ... Denne "matkoppen" er også laget av en slags filtstoff ...
Finnes er noe filtstoff som er ekstra bra for groing av mugg kanskje?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Havebigfun

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 19. februar 2014, klokken 17:54
Sitat fra: sn0le på onsdag 19. februar 2014, klokken 15:08
Har ikke TMS men tenkte jeg skulle komme med et lite innspill.
La merke til i Januar at det hadde kommet mugg på store deler av barnesetet.

Jeg har en "matkopp" som jeg bruker på racersykkelen om sommeren (montert på stanga). Den fant jeg hengende på veggen i garasjen. Sjekk mugg / sopp på bildet!  :o  Og vi snakker om en kald garasje med god lufting ... Denne "matkoppen" er også laget av en slags filtstoff ...
Finnes er noe filtstoff som er ekstra bra for groing av mugg kanskje?
Filten selv kan være laget av nedbrytbart/spisbart (-for sopp, eks ull) materiale men den er først og fremst et flott lager for div matvarer, eks fett/flass fra hendene, biologiske partikler via luften, eks pollen osv. Når soppen er etablert blir man den ikke kvitt- selv om mesteparten kan fjernes slik at den ikke blir synlig lenger vil det vanligvis være sporer igjen som er nærmest inert og venter på bedre levekår. Selv sprit fjerner/dreper ikke sporene.
Det eneste som hjelper blir da å endre betingelsene- fjerne filten, bedre luftingen, redusere vannmengden osv. Faktum at det ikke er sett sopp på duken som ligger i samme rom sålangt tyder på at det finnes materialer som klarer seg vesentlig bedre i dette fuktige miljøet enn filten- det blir vel en retrofit-stripe av annet materiale snart som løser dette lille problemet. :)
Ellers enig med Øyvind.h og Laumb at det er deilig med taket, spes. nå som våren kommer snart.

sn0le

Kan nevne at jeg fyrte opp en luftavfukter i sportsboden etter at jeg oppdaget muggen på barnesetet.
Da var luftfuktigheten over 90%.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Tesla-man

Sitat fra: Milzit på tirsdag 18. februar 2014, klokken 21:42
Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 18. februar 2014, klokken 21:13
Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:11
Oioi  :o. Frykt for lekkasje var hovedgrunnen til at jeg valgte ordinært tak.

Me too.... Happy now :-)
Heller litt muggen stemning i bilen, men ski på taket...

Nix
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

karstrom

Jeg ble nødt til å ta en titt selv. Soltaket har fungert knirkefritt siden september og aldri anntyding til fukt i bilen. Kjører forvarming via app hver gang jeg bruker den og aircondition på auto. Bilen er tørr og fin inni, men der var det mugg ja.  :-[
Har bilen gått ut på dato?
Skal levere min på service i morgen pga. dørhåndtak som ikke kommer ut og vinduer som subber i chrome lista.
Skal få de til å fixe muggen og forklare hva de evt. har gjort.
Oppdaterer dere i morgen kveld.
Lykkelig eier av en Model S P85

Teslanewbie

Av 99 som har stemt har nå 22 mugg i bilen.. Dette kan vel karakteriseres som en katastrofe? Mange kjører småbarn som har blitt utsatt for muggsporer som i sin tur kan gi helseproblem slik som hodepine,førkjølelse, asthmareaksjoner og andre allergiske problem lang tid etter at den synlige muggen er fjernet.

Når så mange har dette problem viser dette til et konstruksjonsfel.
.................
Les:

- En muggsopp trenger ikke mer en tre til fem dager for å etablere seg, og den kan vokse overalt. Det kan likevel være varierende hvor mye den enkelte reagerer på dette. Det handler ofte om luftveisproblemer. Man tror det er forkjølelse, men så er det ikke det likevel. Det første symptomet kan være hodepine, og dersom smerten forsvinner når man er ute av boligen, er det all grunn til mistanke.

http://www.klikk.no/bolig/vedlikehold/article736580.ece
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HKS

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. februar 2014, klokken 20:39
Av 99 som har stemt har nå 22 mugg i bilen.. Dette kan vel karakteriseres som en katastrofe? Mange kjører småbarn som har blitt utsatt for muggsporer som i sin tur kan gi helseproblem slik som hodepine,førkjølelse, asthmareaksjoner og andre allergiske problem lang tid etter at den synlige muggen er fjernet.

Når så mange har dette problem viser dette til et konstruksjonsfel.
.................
Les:

- En muggsopp trenger ikke mer en tre til fem dager for å etablere seg, og den kan vokse overalt. Det kan likevel være varierende hvor mye den enkelte reagerer på dette. Det handler ofte om luftveisproblemer. Man tror det er forkjølelse, men så er det ikke det likevel. Det første symptomet kan være hodepine, og dersom smerten forsvinner når man er ute av boligen, er det all grunn til mistanke.

http://www.klikk.no/bolig/vedlikehold/article736580.ece
Katastrofe? Det er kanksje på tide å ta det litt med ro...
Tesla Model S 90D

Teslanewbie

Sitat fra: HKS på onsdag 19. februar 2014, klokken 20:43
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. februar 2014, klokken 20:39
Av 99 som har stemt har nå 22 mugg i bilen.. Dette kan vel karakteriseres som en katastrofe? Mange kjører småbarn som har blitt utsatt for muggsporer som i sin tur kan gi helseproblem slik som hodepine,førkjølelse, asthmareaksjoner og andre allergiske problem lang tid etter at den synlige muggen er fjernet.

Når så mange har dette problem viser dette til et konstruksjonsfel.
.................
Les:

- En muggsopp trenger ikke mer en tre til fem dager for å etablere seg, og den kan vokse overalt. Det kan likevel være varierende hvor mye den enkelte reagerer på dette. Det handler ofte om luftveisproblemer. Man tror det er forkjølelse, men så er det ikke det likevel. Det første symptomet kan være hodepine, og dersom smerten forsvinner når man er ute av boligen, er det all grunn til mistanke.

http://www.klikk.no/bolig/vedlikehold/article736580.ece
Katastrofe? Det er kanksje på tide å ta det litt med ro...

1 er greit , 2,kanskje.. Men 22 av 99 er 22 % og er en katastrofe , at 22% av biler er ødelagde / kontaminerte er hva jeg kaller en katastrofe..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Fant en muggen tomat i forrige uke. Fikk totalt panikk, kastet den så langt jeg kunne og løp i motsatt retning.

Og spiste tomaten ved siden av som ikke var muggen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

karstrom

Tror ikke dette er noen katastrofe nei.
Dette løser de enkelt og greit på service, og de små mengdene med mugg det her er snakk om kan da umulig gi store utslag.
Årsaken her er jo at det ikke er mye luft sirkulasjon i området filten ligger.
Lykkelig eier av en Model S P85

Teslanewbie

#103
Hvis du selger bilen og det er dokumentert at det har vært mugg i bilen og den nye eieren får helseplager og du ikke har oppgitt dette ved salg så kan du se frem til å betale en skikkelig kompensasjon .. Lykke til.

Vær erlige nå ... En Bil som det har vært mugg i er vel ikke like attraktiv å kjøpe hvis jeg som kjøper får opplyst om dette? Uansett om jeg spiser tomater som har ligget ved siden av en muggen tomat...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Gressvikingen

P85D"+"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA