Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av E-golf

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 26. februar 2014, klokken 12:47

« forrige - neste »

Muffinman

#150
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:14
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:15
Sitat fra: HaraldT på mandag 17. februar 2014, klokken 22:11
En annen god og effektiv behandling er ozonbehandling, men det er kanskje ikke nødvendig i forhold til omfanget.
Redox på Averøy har små ozongeneratorer som blir brukt blant annet til å fjerne lukt i utskjemte taxier og mugne kjellere. Vurderer faktisk å skaffe en slik selv, selv om jeg hverken har mugg eller panotak.
Just in case? Hvor mye koster den minste Ozongeneratoren- og er den effektiv?
Man kan sikkert bruke den mange steder (bad, kjøkken, soverom) og slipper da anakelig å vaske 8)
Har en gammel bil også, i tillegg til gammelt hus med et par kjellerrom som sikkert tåler en runde med ozon.
Anskaffer en og skal teste den i helgen. Må være genial å rense klimaanlegg med om man kjører resirk mens generatoren står på i kupeen?  Priset omkring 5.000.

http://www.redox.no/no/produkter/luktfjerning/

VigdisA

Om jeg har forstått det rett, er dette en filtbit som sitter oppå en skumgummilist, helt i front når man åpner takluken?

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: VigdisA på fredag 21. februar 2014, klokken 18:44
Om jeg har forstått det rett, er dette en filtbit som sitter oppå en skumgummilist, helt i front når man åpner takluken?
Fortil nedad på undersiden av takluken i midten- er ikke så stor som den ser ut til på bildene. Tror ikke det er skumgummi der hos meg.

Maartensommer

Sitat fra: VigdisA på fredag 21. februar 2014, klokken 18:44
Om jeg har forstått det rett, er dette en filtbit som sitter oppå en skumgummilist, helt i front når man åpner takluken?

Det er et klistremerke på str med en iPhone.  Det er klistret direkte på metallrammen til glasset (i forkant av glasset som beveger seg bakover).

VigdisA

Da fant jeg filtbit her og. Var heldigvis uten mugg og helt tørr :)

Lette feil sted - Kikket i forkant i selve taket i første runde.
Ille at en så stor andel har mugg - omtrent 1 pr 4 biler jo!
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Cecilie

Hentet bilen min igjen i går ettermiddag på Skøyen. Fikk beskjed om at de hadde renset og hatt på alkohol, men at de måtte kalle meg inn igjen når de hadde fått beskjed fra sentralt hold om hvordan problemet skulle løses permanent... Det tar sikkert 2 Tesla-uke :P
I mellomtiden kommer jeg til å følge veldig med på det området...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

fredag

Hjemme fra vinterferie. Sjekket soltaket. Mugg hos meg også... :-(
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

trygvelo

Skal sjekke vår bil senere idag. For dere som er rammet, her har de ozongenerator i forskjellige størrelser/prisklasser: http://www.bilkontroll.no/kategorier/ozongenerator-1.html

cstromme

For meg så høres dette veldig ut som at det lå noe i den filten dere har fått utdelt. Dette på bakgrunn med at det er så mange som har fått filt samtidig her i Norge som har problemet, og at problemet virker som om det er ikke-eksisterende andre steder eller hos folk som ikke har fått filt på dette tidspunktet.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

trygvelo


laumb

Takker for tilbakemeldinger fra dere siste og. Utrolig leit at det er flere - men bra at vi er flere om det. Sol tidligere saft så er det da i hvert fall ikke brukerfeil en våt vinter. :)

Jærbuen

Leveres dette som standard fra fabrikk nå, eller er det ettermontert hos Tesla ved utlevering?
Jeg har bedt dem sløyfe filten inntil videre, hvis den da ikke allerede er montert på fabrikken.....
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

19quiz76

Viktig at alle kontakter SC om dette, ettersom det bumper utbedringen oppover på prioritetslista til utviklerne (ref. Skøyen SC i går)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

elnino

Ikke synlig mugg hos meg, men luktet råtten kjeller i bilen 1 time etter jeg åpna luka for første gang i år.. :o.
Filten var kliss våt.

rklokk

Filten på min var tørr. Åpner svært sjelden takluka. Bilen har stått ute i hele vinter og det på den våteste vinteren i Oslo på 138 år!!!

Det kan jo tyde på at dette er et kondensproblem og at det er de med temperert garasje og hurtige temperatursvingninger som har det største problemet med dette?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA