Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gammel konfig, ny faktura

Startet av cito13, onsdag 26. februar 2014, klokken 12:01

« forrige - neste »

cito13

I løpet av sommeren kommer Mercedes til å lansere sin elektriske B-klasse i USA, i Tyskland skal den komme til høsten. Det er en kooperasjon med Tesla og den 28,5 kWh store batterien består av i underkant av 4000 enkeltceller som sitter i gulvet til bilen. Rekkevidden er som vanlig for etablerte bilfabrikanter ikke over 200 km, men må ligge forholdsvis tett under det (sammenlingning her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11119.0.html).

Andre data: 177 hk, 340 Nm dreiemoment, forhjulsdrevet, 7,9 sekund 0-100, vekt 1,8t.

Dette er en interessant bil, i USA sier Mercedes at prisen skal ligge lavere enn BMW i3. 

http://elbil.no/elbiler/1094-denne-mercedesen-har-tesla-hjerte
http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte/mercedes-b-klasse-mit-tesla-technik-auf-elektrischer-verfolgungsfahrt-a-941505.html

Det er ikke nevnt noe om den kan bruke Tesla Supercharger og da tror jeg at det ikke går. Selv om den ikke har rekkvidden for å komme fra en til neste supercharger ville Mercedes eiere sikkert vært interessert i opsjonen.

mInrOz

Denne så svært spennende ut :D

Hadde dem klart å få en modell med typ 48kw batteri pakke hadde jeg vært solgt!

Olsleaf

Snakket m forhandler i dag. Blir ikke før 2015. Noe om problem m strømmen i Norge, var visst for ujevn. Må ha en slags likeretter. Dette vet Tesla eiere mer om da batteri tek er fra dem.
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Gnilre

Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Sterkstrøm

Noen som har en formening om hvem som kommer til å stå for sideinporten av denne Mercedesen siden den ikke kommer til å tas inn den ordinære veien. Siden det ligger en del penger i potten for den forhandleren som tar inn bilen regner jeg med at "bruktinporten" kan bli betydelig. Bos for nøye seg med servicen på bremsene (om de ikke blir for dyre).

nofuelno

Sitat fra: Sterkstrøm på mandag 21. april 2014, klokken 22:02
Noen som har en formening om hvem som kommer til å stå for sideinporten av denne Mercedesen siden den ikke kommer til å tas inn den ordinære veien. Siden det ligger en del penger i potten for den forhandleren som tar inn bilen regner jeg med at "bruktinporten" kan bli betydelig. Bos for nøye seg med servicen på bremsene (om de ikke blir for dyre).
Kan godt ta inn noen av denne jeg ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Gnilre

Jeg håper jo det som står i artikkelen om introduksjonen i USA er riktig. Salgspris på 41450 USD er kun 100 USD dyrere enn BMW i3. Jeg håper dette kan bli elbilen min neste år, men dere som har greie på det, mangler Mercedes B noe essensielt utstyr som varmepumpe, hurtiglading eller noe annet ?

http://insideevs.com/breaking-mercedes-benz-b-class-electric-drive-priced-41450/
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.

Gnilre

I diskusjonen nedenfor artikkelen står det at bilen mangler hurtiglading. Skjønner ikke at det går an av Mercedes å levere noe sånt når nesten alle konkurrentene har det med unntak Ford Focus som ikke akkurat er en salgssuksess her i landet. Mercedes skryter av ladetid på 60 miles på ca 2 timer. Det har ikke jeg tid til. Kan bare håpe at det blir andre spesifikasjoner for Europa.

http://insideevs.com/breaking-mercedes-benz-b-class-electric-drive-priced-41450/

elektrolux

Noen ganger virker det som alle produsentene skal gjøre samme feilene som alle andre. Gjengangerene er:

Varmeapparat som enten drar for mye strøm eller som ikke virker skikkelig. Hva med Webasto eller varmepumpe? Hallo...

Ørten gir og masse regen. Virker som produsentene tror at regenerering er roten til uendelig rekkevidde. Hva med å gi en Think Classic til dem som programerer motorstyringen på nye elbiler?

Varmetråder i frontvindu. Ja. meget lurt. Bra jobba VW

Lading. Ja, kan aldri bli for mye, og for enkelt. Vi vil ha 3 fase vi vil ha 2 x enfase. Er det ingen andre enn Renault og Tesla som skjønner dette? Rask lading kan kompensere for sub 200 km rekkevidde, og med de prisene vi har sett på DC hurtiglading er dette et dårlig alternativ til skikkelig innebygget lader. Brusa, Eltek og Siemens har utstyret klart, Det er bare å ta en telefon til dem...

Plast. Ja, vet dette koster mer enn blikk, og gir dårlige kår for karrosseriverkstedene, men vi er i 2014 og har minst 20 års erfaring fra Think og Smart biler. Vi er lei av små bulker og skraper i lakken. Spesielt på bybiler som Elbilen tross alt er ønsker mange et vedlikeholdsfritt karrosseri.   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Philip Marlowe

Synes denne bilen fremstår som et halvhjertet elbilforsøk fra Mercedes. Det virker ikke som om bilen er designet som elbil fra grunnen av slik som f.eks. Leaf, i3 og Tesla.

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

jkirkebo

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 03. mai 2014, klokken 08:25
Synes denne bilen fremstår som et halvhjertet elbilforsøk fra Mercedes. Det virker ikke som om bilen er designet som elbil fra grunnen av slik som f.eks. Leaf, i3 og Tesla.

Sitat fra DinSide:

"B-klassen som ble lansert i 2011, ble opprinnelig designet også for elektrisk drift. Batteripakken har derfor ikke redusert plassen for passasjerer og bagasje."

TIlsvarende som for nye Golf altså.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

Jepp, et kompromiss for å "være med" i markedet. Virker halvhjertet. Men bilen kan være god den, for all del. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Philip Marlowe

Selv om mange har kommet med elbiler det siste året, så er det kun Tesla som har rekkevidde over 250 km. Synes det sier noe om hvor lite seriøs elbilsatsingen er hos de store bilprodusentene.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

cra

De første som kommer med en bil med brukbar rekkevidde vil jo bekrefte at Tesla hadde rett hele tida, og alle andre (inkludert dem selv) har tatt feil.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA